HD-vuokraelokuvien valikoima?

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 25 katselukertaa

Mistä johtuu että HD-elokuvien valikoima on todella suppea? SD-puolelta löytyy kohtalainen valikoima mutta HD puolella vain muutama pätkä. Onko tulossa muutosta? Näkeekö jostain mitä elokuvia listalle on lisätty viimeksi?

Vastaako trailerien kuvanlaatu itse elokuvaa? Osa SD-trailereista ainakin melkoista kuraa kuvanlaadullisesti.

8 kommenttia

blastermaster kirjoitti:
Mistä johtuu että HD-elokuvien valikoima on todella suppea? SD-puolelta löytyy kohtalainen valikoima mutta HD puolella vain muutama pätkä. Onko tulossa muutosta? Näkeekö jostain mitä elokuvia listalle on lisätty viimeksi?


HD-kuvalla olevin elokuvien ei luvata toimivan kuin 100M-nopeusluokan liittymällä. Tämä kannattaa ottaa huomioon, jos HD-kuvalla oleva elokuvan vuokraa ja se ei näy kunnolla ADSL-yhteyden kautta.

HD-elokuvien määrä varmasti kasvaa ajan myötä.

Sekä SF Anytime ja Sonera Play vuokraamoissa on Uutuudet-osio.

blastermaster kirjoitti:
Vastaako trailerien kuvanlaatu itse elokuvaa? Osa SD-trailereista ainakin melkoista kuraa kuvanlaadullisesti.


Koti TV:n avaustarjoukseen kuuluu 5 ilmaista videovuokrausta. Testaa miten miten asia on, onko trailerin kuva huonompi kuin itse elokuvan.
Yhden HD-elokuvan olen vuokrannut ja se toimi yhtä hyvin/huonosti mitä normaali SD tv-lähetyskin. Eli satunnaisesti pätkäsee sillointällöin. Ei kuitenkaan kovin häiritsevästi.

En haluaisi tuhlata vuokrauksiani johonkin kuvanlaadun kokeiluun. Olettaisin että palvelun tarjoajalta löytyisi tieto onko trailerin kuvanlaatu sama kuin itse elokuvan. Jos ei tietoa löydy niin voin mielelläni niitä kokeilla ja kertoa kokemukseni teille mutta en omaan laskuuni rupea tuollaista tutkimustyötä tekemään. Vai voinko kenties saada hyvitystä jos kuvanlaatu vastaakin trailerin kuvaa?

Tuolla uutuuksissa on mm. A-team SD-tarkkuudella keikkunut muutaman viikon enkä ole siinä listassa mitään muutosta huomannut. HD-versiota olen odotellut siitä. Toivottavasti homma lähtee kehittymään eikä jää junnaamaan paikalleen. Nykyisellään vielä aavistuksen vaivalloisempi blu-rayn vuokraus vie voiton. Kuva ja ääni kuitenkin selvästi parempaa mitä noissa HD-vuokra elokuvissa.
Oho nyt siellä on vissiin lista liikahtanut. Jos en aivan väärin näe niin HD-elokuvia näyttää tosin olevan jopa poistunut valikoimista eikä yhtään lisää.
Oho ihme on tapahtunut yksi elokuva tullut lisää mutta onko samalla taas jotain poistunu? Paikallisella ärrällä on edellen parempi HD-valikoima ja vielä paremmalla laadullakin.
Mitenkähän Elisan Viihde on asian hoitanut? Toivottavasti jossain vaiheessa päästään operaattorikytköksistä eroon nettipuolellakin, voisi parantaa kilpailua. Tosin tuon Elisa Viihteen taitaa saada Soneran liittymään, mutta esim. IPTV ei toimi (multicast).

Eniten kyllä ihmetyttää miksei samat leffat ole tarjolla KotiTV:n puolella, mitä sf anytimessä on.
Sf-anytimessa näyttäis olevan hd-elokuvia. Listan kaikista hd-leffoista saa haun avulla, hakusana "hd".
Jaah, sf-anytimen HD-leffat on näköjään kaikki poistettu...
HD-elokuvien valikoima on kyllä käsittämättömän huono. Mainoksessa ilmoitetaan, että videovuokraamo kattaa 1500 elokuvan valikoiman, laskin että näistä 12 oli HD-elokuvia... Luulisi että tämänkaltaisessa palvelussa KAIKKI valikoimaan tulevat elokuvat (ainakin lähtökohtaisesti) olisivat saatavilla HD-laatuisina aina kun Blu-ray julkaisukin on olemassa (tietysti saatavilla pitäisi olla myös SD-versio niille, joilla ei HD-version katseluun ole mahdollisuutta), sillä eikö palvelun tarkoitus juuri ollut korvata perinteiset videovuokraamot? Lisäksi palvelu mahdollistaisi HD-elokuvien vuokraamisen niille, kenellä on HD-televisio (ja riittävän nopea laajakaista) ja mahdollisuus niitä katsella, mutta eivät omista Blu-ray soitinta, joten eivät voi vuokrata niitä perinteisistä videovuokraamoista. Tällä hetkellä palvelu ei kuitenkaan ole vielä edes lähellä tätä, paitsi ehkä niillä asiakkailla, joilla ei HD-elokuvien katselumahdollisuutta ole (tai niillä kenellä olisi mutta muuten vain tyytyvät katselemaan DVD-elokuvia, tosin en tajua miksi tyytyä jos olisi mahdollisuus parempaan kuvanlaatuun). Tilasin KotiTV:n vasta tällä viikolla ja tutustuttuani siihen ei voi muuta sanoa kuin että olen erittäin pettynyt videovuokraamoon. Mielummin kävelen edelleen makuuniin hakemaan Blu-rayn, ei noita DVD-tasoisia elokuvia kannata tuohon hintaan vuokrata...

Mitä tulee elokuvien poistamiseen valikoimasta, mikäli se pitää paikkansa, ei voi muuta kuin ihmetellä. Todellakin luulisi valikoiman lisääntyvän ajan myötä, eikä päinvastoin. Toivon todella että palvelu lähtee tästä kehittymään positiiviseen suuntaan mahdollisimman nopeasti.

Vastaa