Kanavapaketin vaikutus pätkimiseen?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

Olen käyttänyt KotiTV:tä tämän vuoden alusta alkaen. Ensimmäinen kvartaali, eli tammi-, helmi- ja maaliskuun ajan KotiTV-palvelu toimi todella loistavasti. Nyt kun sitten tutustumisjakson päättyessä vaihdoin senhetkiset kanavapaketit laajaan Surf-pakettiin, alkoi KotiTV-palvelun pätkimiset.

Huhtikuun alusta asti KotiTV-palvelu on pätkinyt vähän väliä; ääni katkeaa, kuva katkeaa ja boksi vaihtaa takaisin alkuvalikkoon, todella usein ja todella satunnaisesti. Digiboksin tai ADSL-modeemin resetointi ei auta ongelmaan. Nettiyhteys toimii kyllä kaiken aikaa normaalisti, eikä sen käyttäminen tai käyttämättömyys samanaikaisesti ole aiemminkaan itselläni vaikuttanut KotiTV-palveluun. Nettiyhteyteni on ADSL 24M/1M.

Voiko kanavapaketin suuruudella olla vaikutusta palvelun vaatimaan kaistanleveyteen?
Tukeeko minun ADSL-liittymäni multicast-ominaisuutta?

Terveisin,
Mikko Lahtinen, Jämsä

4 kommenttia

Ensimmäinen kvartaali, eli tammi-, helmi- ja maaliskuun ajan KotiTV-palvelu toimi todella loistavasti. Nyt kun sitten tutustumisjakson päättyessä vaihdoin senhetkiset kanavapaketit laajaan Surf-pakettiin, alkoi KotiTV-palvelun pätkimiset.


En usko itse kanavapaketin vaikuttavat pätkimiseen, mutta kanavan kyllä. Mulla esimerkiksi tällä hetkellä on MTV3 Max täysin katselukelvoton. Eipä voi edes ohjelmaa tallentaa sieltä, jotta katsoisi silloin, kun olisi enemmän Soneran letkuissa tilaa.

Eipä taida tarvita ottaa riskiä kesän jälkeen, että vielä joutuisi kapasiteettipulan takia näkymättömistä kanavista erikseen maksamaan.
Voisiko myös Soneran edustaja vastata kysymykseen, kiitos?

T. Mikko
Mikko kirjoitti:
Voiko kanavapaketin suuruudella olla vaikutusta palvelun vaatimaan kaistanleveyteen?


Ei ole vaikutusta. Koti TV näyttää yhtä kanavaa kerrallaan ja vain sen kanavan data liikkuu silloin laajakaistaliittymän yli.

Mikko kirjoitti:
Tukeeko minun ADSL-liittymäni multicast-ominaisuutta?


Ei tue vielä, mutta asia tulee muuttumaan. Aikataulua muutokselle ei ole tiedossa, mutta tekniikan muutostyöt etenevät tämän asian suhteen jatkuvasti.
Kiitos täsmennyksestä.

Ihmettelenpä vaan, että miksi pätkimistä on tapahtunut nimenomaan vasta noin kuukauden ajan, kun alkuvuonna sitä ei tapahtunut juuri lainkaan. Olen myös koettanut toisilla kaapeleilla, mutta ei niistäkään ollut apua.


EDIT:
Epäilykseni Soneraa kohtaan taisivat tällä erää olla aiheettomia. Lainasin kaveriltani testimielessä toisen ADSL-modeemin ja nyt tuntuu KotiTV-palvelu taas toimivan kunnolla. On siis tainnut tulla omalle modeemilleni lähes tunnit täyteen rasituksen kasvaessa...

T. Mikko

P.S. Kiitokset Soneralle verkkotallennus- ja verkkoajastusmahdollisuuksista.

Vastaa