Kirjallinen vahvistus liittymän irtisanomisesta

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Irtisanoin puhelimitse 30.4.2014 kaapelilaajakaistaliittymäni. Asiakaspalveluhenkilö lupasi lähettää irtisanomisesta kirjallisen vahvistuksen, mutta se ei ole vieläkään saapunut. Irtisanominen tuli astua voimaan 31.5.2014, jolloin myös sopimuksen määräaikaisuus päättyy. Omien sivujen kautta palvelupyyntö ei onnistunut kuukausi sitten eikä onnistu nytkään. Edellisestä puhelusta tuli kallis lasku kun linjoilla piti roikkua niin kauan.

Halusin lopettaa liittymän, koska taloyhtiössämme vaihtuu kaapelioperaattori joskus vuoden vaihteessa. En halunnut tämän takia tehdä enää uutta määräaikaista sopimusta, mutta en myöskään maksaa tuntuvasti kalliimpaa hintaa toistaiseksi voimassa olevasta liittymästä. Jos pystytte tarjoamaan toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen hyvään hintaan, saattaisin olla kiinnostunut jatkamaan asiakkuuttani.

Yleisesti kiinnostaisi tietää, että onko kaapelioperaattorin vaihtuminen riittävä syy määräaikaisen sopimuksen purkamiseen ilman sanktioita. Onko vaarana että kun kaapelin kautta liittymää ei enää voi tarjota, niin on pakotettu jatkamaan sopimusta ADSL- tai vastaavana asiakkaana?

3 kommenttia

Hei kyb0rg1!

Irtisanominen on kirjattu tämän kuun loppuun ja se on kunnossa. Vahvistukset lähetetään kun liittymä on irtisanoutunut.

Määräaikainen sopimus on mahdollista purkaa kertomassasi tapauksessa. Eli emme velvoita vaihtamaan toiseen tuotteeseen tai tekniikkaan, vaan tässä tilanteessa on oikeutettu sopimuksen purkuun. Voit siis jatkaa edelleen määräaikaisena, jos haluat. Riskittä ja edullisella hinnalla 🙂
Kiitos vastauksestanne.

Osoitteeseeni näyttäisi saavan 24 kk:n määräaikaisella sopimuksella kaapelilaajakaistaliittymän Kodin Netti Teho 100 Mbit/s hintaan 19,90 euroa/kk (ensimmäiset 12 kk, jonka jälkeen 29,90 euroa/kk). Jos tuollaisen voitte tarjota 31.5.2014 päättyvän määräaikaisen sopimuksen jatkoksi, haluan jatkaa kaapelilaajakaista-asiakkuuttani. Olisi hienoa jos uuden sopimuksen voisi hyväksyä Omilla Sivuilla tai vaikka tekstiviestillä, niin ei tarvitsisi asiakaspalvelulinjoilla roikkua. Yleensäkin olisi hienoa, jos Omien Sivujen kautta onnistuisi paremmin asioimaan teidän kanssa. Omien Sivujen viesti- ja palvelupyyntökohdat kun saisi toimintakuntoon.
Hei

Käypä täältä jättämässä soittopyyntö, niin me soittelemme sinulle: )
http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818

Vastaa