Skip to main content

KotiTV boxi jumittaa / osa kanavista ei näy

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Viimeisen parin viikon aikana on boxi mennyt todella helposti jumiin (tämä uudemman mallin Motorola) VARSINKIN kun valitset HD-kanavan ja vaihdat sieltä toiselle. Eli boxi tekee käytännössä näin:

Käynnistys ja vaikka MTV3:nen päälle => kanavan vaihto 203 (eli MTV3 HD) => uusi kanavan vaihto ja boxi jumissa ja ilmoittaa yhteysvirhettä. Tämä tapahtuu TODELLA usein, päivittäin ja vaatii aina boxin virtapiuhan irroittamisen että tokenee.

Lisäksi boxi tekee seuraavaa: monasti maksukanaville vaihdettaessa kanava "sammuu" ja boxi menee alkuvalikkoon. Tähän auttaa yleensä kanavan uudelleenvalinta (tosin joskus vaatii virtapiuhan irroittamisen). Lisäksi Blue Hustler kanava ei enää näy vaan boxi ilmoittaa että ko kanvaa ei ole olemassa jne.

Kanavat on haettu useamman kerran uudestaan, boxin firmware poistettu ja "haettu" uudestaan useamman kerran. Nämä viat siis ilmestyneet joulukuun aikana, aikaisemmin toiminut täysin ok. Nettiyhteys itsessään on toiminut moitteettomasti eli boxissa varmasti vikaa.

Reitittimenä on käytössä Buffalon Airstatiton WBMR-HP-GN. Näin jälkikäteen foorumia / muita käyttäjiä seuranneena KotiTV:n mukana on toimitettu Thomsonin reititin. Itselleni sitä ei koskaan KotiTV:n (tai siis aikanaan Viihdepaketin) mukana minulle tullut. Olisiko sellainen pitänyt myös tulla? Tuo Buffalohan on siltaavassa tilassa (eikä sitä saa reitittäväksi). Tällä tosin tuskin vaikusta pitäisi olla sillä KotiTV:hän on aikaisemmin toiminut täysin ok...

3 kommenttia

  • December 30, 2011
Hei. Ikävä kuulla KotiTV ongelmistasi. Tässä tapauksessa suosittelisin vikailmoituksen tekoa KotiTV -palvelusta. Voit tehdä vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluumme soittamalla puh. 0206 90101 tai palvelupyynnöllä Omien Sivujen kautta. Palvelupyynnön lisätietokenttään kannattaa kirjata tarkemmin vian laadusta. Näin pääsemme tutkimaan vikaa ja poissulkemaan esim. mahdolliset laiteviat. Blue Hustler -kanava on toki olemassa. Lähetysaika on tosin klo 24-06, joten muina aikoina kanavalla ei mitään tulisikaan näkyä. Jos herja esiintyy myös lähetysaikoina, kannattaa tämäkin mainita vikailmoituksessa.

  • December 30, 2011
Ok, teen ilmoituksen tuosta viasta. Toki tiedän kanavan lähetysajat ja tekee samaa myös tällöin.

Lisäksi boxi teki tänään sellaista, että ei käynnisty vaan jumahtaa kolmanne vihreän pallukan kohdalle (alhaalla lukee Starting software) ja lopuksi ruutu jää kirkkaan keltaiseksi. Nyt boxi irti seinästä ja katsotaan auttaisiko taas virtapiuhan irroittaminen.

Kohtahan tuohon saa alkaa uutta piuhaa / liitintä hommaamaan. Tulee johtoa revittyä irti useammin kuin sukkia vaihdettua...

  • January 3, 2012
Hei zormelin!
Oletkin ollut jo yhteydessä Tekniseen Asiakaspalveluumme. Onko vika edelleen voimassa? Mikäli Koti TV ei toimi normaalisti ja modeemi on testattu toimivaksi, vastaathan saamaasi tekstiviestiin ohjeiden mukaisesti, jotta voimme aloittaa vianselvityksen.