Skip to main content

Laitteiden palautus

  • 11. joulukuuta 2014
  • 8 kommenttia
  • 409 katselukertaa

Olen muuttamassa ja koti-tv- sekä nettiyhteys palvelut on irtisanottu jne.

Laitteiden palautusta varten on myös ohjeet, mutta ongelmana on mitä pakettiin tulee.

Koti-tv -laite ja reitin plus virtalähteet ovat helppo tapaus, mutta en millään muista, mitä muuta laatikossa on ollut tai minkälaiset kaapelit mukaan kuuluu. Kotoani löytyy jos jonkinlaista verkkopiuhaa jne, enkä muista mistä mikäkin on tullut.

Kesällä 2011 saatu paketti, jos siitä apua on.

8 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2013
Moi ovv

Oliko niin että uuteen osoitteeseen ei Viihdepaketille ollut saatavuutta?

Palvelureitittimen pakettiin kuuluu virtajohto, 1 kpl Ethernet-verkkokaapeli ja 1 kpl puhelinkaapeli. Digiboksin mukana oli kaukosäätimen lisäksi 1 Ethernet-kaapeli, 1 SCART-kaapeli ja 1 HDMI-kaapeli. Eli monenlaista piuhaa on pakettiin laitettu :) Lisätietoa digiboksiin kuuluvista johdoista saat osoitteesta http://bit.ly/100Pt9N ja palvelureitittimen osalta osoitteesta http://bit.ly/JbA5uy. Toivottavasti tästä oli sinulle apua.

  • 0 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2013
Juu ei saanut.

Sillä ei sitten liene väliä, ovatko ne juuri ne mukana tulleet kaapelit vai ei?

Niiden erotus tuolta olemassaolevien kaapeleiden joukosta ei ilman kuvallista verrokkia välttämättä onnistu, kun ei ulkonäöstä ole havaintoa. Mutta kyllä mukaan saan noita vastaavat johdot pakattua.

  • 0 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2013
Arvon Sonera,

- mitä käytetyille välijohdoille ja kaukosäätimille tapahtuu palautuksen jälkeen?
- onko näiden palautus pakollista?
- mitä palauttamatta jättämisestä seuraisi?
- Ethernet ja puhelinkaapelia ei ole Palvelukuvauksessa mainittu, niitä ei tarvinne palauttaa?
- Johdoille ei myöskään ole hinnastossa annettu uushankintahintaa joten ei niistä mitään veloitetakaan jos puuttuu?

Jos vaikka sopimusta en neljän vuoden jälkeen jatkaisi, niin aika epätodennäköistä on että mukana tulleita johdonpätkiä mistään löytyisi. Kaukosäädin ehkä (korvasin senkin paremmalla päivän käytön jälkeen).

Terveisin.

  • 0 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2013
Hei juhuri ja ovv

Sonera Viihteen mukana toimitettavat laitteet ja muu käyttöoikeuden alainen omaisuus on palautettava Soneralle sopimuksen päättyessä. Jos laitteita ei palauteta, on Soneralla oikeus niistä laskuttaa.

  • 0 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2013
Palauttamassa olenkin. Siksihän tässä nyt kysynkin tarkennuksia siitä, mitkä tarkemmat asiat siihen kuuluu.

En tajunnut merkitä erikseen Soneralta saatuja kaapeleita kun ne otin käyttöön, joten yritin saada selvyyttä siihen, minkänäköiset verkkokaapelit esimerkiksi pakettien mukana tulivat.

Jos ei kyseistä informaatiota ole saatavilla, palautan tuosta jotkut sopivat johdot ja niihin sitten pitää olla tyytyväisiä.

  • 0 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2013
Hei Ovv

Sonera Viihteeseen kuuluvat seuraavat laitteet:

1 kpl digiboksi (Motorola 1003)
1 kpl virtalähde
1 kpl kaukosäädin
2 kpl AAA-paristoa
1 kpl Ethernet-kaapeli
1 kpl SCART-kaapeli
1 kpl HDMI-kaapeli

1 kpl Palvelureititin
1 kpl virtajohto
1 kpl Ethernet-verkkokaapeli
1 kpl puhelinkaapeli
Seinäkiinnikkeet

  • 0 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2013
Selvä. Eli laitan mitkä tahansa verkko-, scart- & hdmi-kaapelit pakettiin ja matkaan.

  • 0 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2013
ovv kirjoitti:
Selvä. Eli laitan mitkä tahansa verkko-, scart- & hdmi-kaapelit pakettiin ja matkaan.


Ja muista 2 kpl AAA-paristoja!

Jos vaikka annan ajankuluksi oikean (ainakin perustellun) vastauksen itselleni:

Sonera Koti-tv palvelusopimus
(http://www.sonera.fi/media/131897224264 ... d92b73.pdf)


"Sonera toimittaa asiakkaalle erikseen seuraavat Palvelun käyttöön tarvittavat laitteet:
- digiboksi,
- kaukosäädin,
- scart-kaapeli ja
- HDMI-kaapeli.
Asiakas voi halutessaan tilata Palvelun vaihtoehtoisesti
- tallentavalla digiboksilla.
Asiakkaan laajakaistaliittymän tekniikasta riippuen voidaan tarvita ns.
- palvelureititin, jonka Sonera myös tarvittaessa toimittaa (jäljempänä em. laitteet kukin erikseen ”Laite”, sekä yhteiset ”Laitteet”)."

"Mikäli asiakkaan vastaanottama Laite on rikkoutunut asiakkaasta johtuvasta syystä tai hävinnyt, asiakkaan tulee korvata Soneralle Laitteen hinnaston mukainen uushankintahinta sekä Laitteen vaihtamisesta aiheutuneet postituskulut."

"Ellei osapuolten kesken ole muuta sovittu eikä kyse ole yllämainitusta, asiakkaan tulee sopimuksen voimassaolon päätyttyä palauttaa Laitteet Soneran asiakaspalvelupisteeseen tai muuhun Soneran asiakkaalle ilmoittamaan yhteyspisteeseen hyväkuntoisina ja kohtuullisessa ajassa, kuitenkin viimeistään 30 vuorokauden kuluessa sopimuksen voimassaolon päättymisestä. Mikäli asiakas ei palauta Laitetta edellä kuvatun mukaisesti, Soneralla on oikeus veloittaa asiakkaalta Laitteen uushankintahinta."

Hinnasto (http://www.sonera.fi/asiakastuki+ja+edu ... ot/koti+tv):

Rikkoutuneen tai hävinneen digiboksin uushankinta 97,75 €
Rikkoutuneen tai hävinneen palvelureitittimen uushankinta 99,27 €
Kaukosäätimen uushankinta 27,35 €
Virtajohdon/muuntimen uushankinta 33,66 €


Eli yhteenvetona:

Palautettavia Laitteita on:
- digiboksi,
- kaukosäädin,
- scart-kaapeli
- HDMI-kaapeli
- tallentava digiboksi (jos sellainen on ollut käytössä)
- palvelureititin (jos sellainen on ollut käytössä)

Huomioitavaa on, että scart- ja HDMI-kaapelien palauttamatta jättämisestä ei koidu asiakkaalle kuluja koska niille ei ole määritelty uushankintahintaa Hinnastossa. (Ethernet- ja puhelinkaapeleita ei tarvitse palauttaa koska niitä ei ole palvelukuvauksessa määritelty Laitteeksi).

Vastaa