Loimaan kaapeli-TV

  • 11 December 2014
  • 51 kommenttia
  • 116 katselukertaa

Miksei turkutv näy enää?

51 kommenttia

Loimaan alueen kaapeliverkossa Eurosport-kanava ei ole tällä hetkellä saatavilla.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Syyskuussa oli cable open,miksi se silloin näkyi?
Soneran kaapeli-TV verkko on Loimaan alueella toistaiseksi osittain eri tekniikalla kuin muualla. Tästä johtuu ero kanavatarjonnassa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Nähtävästi myöskään Suomi-TV ei näy Loimaalla
SuomiTV ei toistaiseksi näy Loimaan seudun kaapeli-TV verkossa. Tilanne asian suhteen on selvityksessä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt on tullut jo selväksi, että Loimaalla kanavat Tv5/Voice, Suomi-tv, tv 7, ja yhdellä tämän palstan alueella luki, että myöskään Eurosport ei näy pelkällä kaapeli kortilla, niin nämä kanavat eivät näy. Syy tähän on, että Loimaan Seudulla on käytössä osittain eri tekniikkaa (=vanhaa tekniikkaa). No milloin on luvassa muutoksia? Vastauksia on ollut: kesällä oli suunnitemissa, että alkaa näkymään syksyllä, mytta nyt sanotaan, että asiaa ei tiedetä, että sitä selvitetään.. Ja nyt lukee näin toisessa viestiketjussa täällä:"Tulevista muutoksista ja parannuksista informoidaan sitten kun ne ovat ajankohtaisia" HUOM HUOM!! " AJANKOHTAISIA". NE OVAT OLLEET JO PUOLIVUOTTA AJANKOHTAISIA!!!!

Mitä tämä oikein on: Sonera teki jo kesällä muualle Suomeen parannuksia (=uutta tekniikkaa), mutta Loimaalle ei ole edes luvassa mitään, vaikka asiasta ovat ihmiset huomautelleet tälläkin palstalla monet, viesteistä varmaan 25% liittyy Loimaan Kaapeli-tv:n.

Joten Sonera, olemme olleet kilttejä koko vuoden joten voisimmeko saada joululahjaksi ilmoituksen, että parannuksia Loimaan kaapeliverkkoon on luvassa HETI tammikuussa, KIITOS! 🙂
Joo, hidasta on Soneran palvelut loiMaalla. Puoliväkisin ostivat LSP Oy:n / Auria Oy:n / Turun Kaapeliverkon. Taisivat saada sian säkissä!
Mm. futiskarsinnat (olivat kanavan ns. sisäänvetotuotteet) jo menikin, mutta nyt on alkanut "nyppiä" kun Hesarin tv-ohjelmissakin on TV5 ohjelmat. Eikös ton TV5 näkyvyysalueen pitäis kattaa yli 90 % Suomessa. Mutta eivät mahdu Sonera-kaapeliverkkoon Loimaalla. Tätähän on Sonerassakin ihmetelty jo pitkään. Missä vastaukset?
Esim. toisenlaisesta Sonera palvelusta. Tilasin MTV3 kanavapaketin voimassaolevaan kaapelikorttiin, meni 2 viikkoa (!!!!) ennenkuin alkoi toimia (ongelma todettiin johtuvan Soneran palvelusta). Hyvitykseksi luvattiin 2 viikon vapaa näkyvyys kaikilla kanavilla. Nyt "hyvitys" on ollut voimassa 3 päivää, mutta ei vaan toimi. Toimiikohan kahdenviikon kuluttua, ja hyvitys jo sitten jo loppunut?
Olisipa yllätys jos Sonera-asiantuntija tähän osaisi selventävästi vastata. Ovat todella "ympäripyöreitä" olleet nuo vastaukset. Toisaalta ymmärrettävää, siellähän ollaan vaan asiakaspalvelussa töissä ilman minkäänlaista vastuuta annetuista palveluista, pientä korvausta vastaan. Kasvotonta ja vastuutonta selittelyä, kuten ehkä tämäkin, haluamastani tuotteesta olen valmis maksamaan, jos ne olisivat sitä mitä Soneran markkinointi lupaa.
Asiantuntija Tapsalle yms. nimimerkille tiedoksi. Vikapalveluun on otettu n. 10 puhelua, boxit on "bootattu", korttikin vaihdettu, odotettu ja odotettu... toivottu ja toivottu.... Kerro, jos osaat, jotain järkevää asiaan liittyvää kertoa.
Soneran nettisivulla osoitteessa lukee:

http://www.sonera.fi/TV/Kaapeli-TV#Hinnat
Kaapelikortti (laskutusjakso 6 kk)
Mahdollistaa kanavapakettien tilauksen, sisältää Eurosport- ja
Travel Channel -kanavat. 1,80 €/kk

Mahdollistaa tilauksen, ei siis lupaa toimivuutta!!!!!!
Travel Channel näkyy, mutta mikä on Eurosport tilanne? Ei ainakaan Loimaalla ole hajuakaan hommasta.
Kiitos vastauksesta!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8709004

Täällä aiheesta enemmänkin. Yleinen ihmettelyn aihe on, kuinka loimaalaiset joutuvat näin syrjityksi Soneran taholta!
No kas kas... Näkyykö täällä enää kohta mikään... Ihme touhua! Silloin ennen ku Sonera meni ja osti Aurian ni kyllä näkys voicet sun muut ja palvelu pelas Turun Kaapelitv:llä. No kuinkas onkaan nyt! Turhia lupauksia, selvitellään, katsellaan, ihmetellään= ei taideta tehdä yhtään mitään.
veli51: Liittymäkohtaiset asiat on käytännössä aina hoidettava Vikapalvelun tai Asiakaspalvelun kanssa. Keskustele ja kysy - forumilla vastaamme kysymyksiin yleisemmällä tasolla, vikailmoitukset tehdään Vikapalveluun. Tämän forumin tarkoitus ei ole ottaa Vikapalvelun roolia.

Loimaan kaapeli-TV verkon päivittäminen: kun meillä on antaa uutta tietoa aiheesta, takaan ettemme panttaa tietoa sitä vaan ilmoitamme muutoksista tänne.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Nonni, kiitosta nyt näkkyy SuomiTv, jos ois sitte seuraavaks mahollista saada näkymään se Voice..
Niin tai jos sen Eurosportin sais seuraavaksi,perkeleet.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
veli51: Liittymäkohtaiset asiat on käytännössä aina hoidettava Vikapalvelun tai Asiakaspalvelun kanssa. Keskustele ja kysy - forumilla vastaamme kysymyksiin yleisemmällä tasolla, vikailmoitukset tehdään Vikapalveluun. Tämän forumin tarkoitus ei ole ottaa Vikapalvelun roolia.

Loimaan kaapeli-TV verkon päivittäminen: kun meillä on antaa uutta tietoa aiheesta, takaan ettemme panttaa tietoa sitä vaan ilmoitamme muutoksista tänne.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Liittymäkohtaisista ongelmista on tehty vikapalveluun kymmenkunta ilmoitusta. Lähes joka kerralla on annettu erilainen kuvaus ongelmasta. Vahvasti vaikuttaa että eivät sielläkään ole kovin tarkkaan asiasta perillä. Ongelma on ollut tiedossa jo 3 viikkoa ja liittyy Loimaan alueen kaapeliverkkoon. Eikö tämäntyyppinen tilanne voi olla keskustelunaiheena?
Outo on ongelma. Kahdessa viikossa saitte MTV3 paketin toimimaan (myynti lupasi toimivuuden 2 tunnissa! Asiasta "reklamoituani" luvattiin näkyvyyttä muillakin maksukanavilla - luvattuun parintunnin kytkentään en silloinkaan uskonut. Asian takeeksi aspa antoi vielä ohjeen: tehdasasetusten palautus ja kanavienhaku, ja taatusti toimii!!! Toivotti vielä oikein hyvää joulua ja toivoi että viihdymme uusien kanavien parissa.

Joulu menikin todella kivasti, tosin ilman luvattuja kanavia. Nuoriso-osasto kyllä rakensi oman käsityksensä Sonerasta, entistäkin negatiivisemman. Olettivat että "paukkuja" ei riitä Loimaalle, kun lähes 500 miljoonaa euroa paiskataan Balttiaan.

Hyvä T.Tapio, voit olla varma että uskon ettet tietojasi panttaa 🙂
veli51 kirjoitti:

Liittymäkohtaisista ongelmista on tehty vikapalveluun kymmenkunta ilmoitusta. Lähes joka kerralla on annettu erilainen kuvaus ongelmasta. Vahvasti vaikuttaa että eivät sielläkään ole kovin tarkkaan asiasta perillä. Ongelma on ollut tiedossa jo 3 viikkoa ja liittyy Loimaan alueen kaapeliverkkoon. Eikö tämäntyyppinen tilanne voi olla keskustelunaiheena?
Outo on ongelma. Kahdessa viikossa saitte MTV3 paketin toimimaan (myynti lupasi toimivuuden 2 tunnissa! Asiasta "reklamoituani" luvattiin näkyvyyttä muillakin maksukanavilla - luvattuun parintunnin kytkentään en silloinkaan uskonut. Asian takeeksi aspa antoi vielä ohjeen: tehdasasetusten palautus ja kanavienhaku, ja taatusti toimii!!! Toivotti vielä oikein hyvää joulua ja toivoi että viihdymme uusien kanavien parissa.

Joulu menikin todella kivasti, tosin ilman luvattuja kanavia. Nuoriso-osasto kyllä rakensi oman käsityksensä Sonerasta, entistäkin negatiivisemman. Olettivat että "paukkuja" ei riitä Loimaalle, kun lähes 500 miljoonaa euroa paiskataan Balttiaan.


Loimaan kaapeli-tv -verkon alueella on ilmennyt tietojemme mukaan häiriöitä, joista kahdeksi viikoksi luvattujen kaapeli-tv kanavien näkyminen on voinut johtua. Asiasta voi olla yhteydessä tarvittaessa vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), jos asia ei vielä tällä hetkellä ole vikapalvelumme selvityksessä eikä asiasta ole avointa vikailmoitusta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Voisiko Soneran asiantuntijat reilusti laittaa vastauksiinsa koko nimensä ja missä tehtävässä/ asemassa he Soneralla ovat. Nyt tuntuu siltä kuin nimimerkit vastailisivat omaamatta mitään tietoa kysytyistä asioista.
Toisaalta ymmärrän näitä "Sonera asiantuntijoita", ovat siellä vaan töissä, ilman pienintäkään vastuuta, tekaistuilla nimillä. Palkka juoksee kun vastailee, aivan mitä tahansa - ei siis voi käydä vuorokeskustelua. Tuskinpa tollanen työ paljonkaan antaa motivaatiota, tai positiivisia palautteita asiakkailta. Eivät edes saa kertoa vastuussa olevan (?) esimiehen yhteystietoja, olenko väärässä?
Jatkakaa vaan Soneran laulujen laulua, eihän se iso firma mihinkään voi kadota. Tuskimpa se nopeasti vaikuttaa vaikka pienkuluttajat Soneran hylkäävätkin, sitä Soneralla ehkä odotetaankin. Toinen juttu onkin firmat jotka alkavat vaihtaa operaattoria, olisko jokin Suomen suurimmista vakuutusyhtiöistäkin?
Oen jo kuukaudenverran kiukutellut Soneran kaapeliverkon häiriöistä. Kolmenviikon jälkeen Sonera reagoi ja valittelee ongelmistaan, lupaa jopa yrittää tutkia tilannetta. Toisarvoinen juttu meikäläiselle. Aion tutkia muita korvaavia ratkaisuja. "Harava tai lautanen" katolle, eikä netti-TV mahdollisuuskaan ole mahdoton, varsinkin kun erään toisen operaattorin valokuitukaapeli on jo nurkalla. Harmittaa tosipaljon että olen luottanut Soneran palveluun ja toimivuuteen.
hulmin kirjoitti:
Voisiko Soneran asiantuntijat reilusti laittaa vastauksiinsa koko nimensä ja missä tehtävässä/ asemassa he Soneralla ovat. Nyt tuntuu siltä kuin nimimerkit vastailisivat omaamatta mitään tietoa kysytyistä asioista.


Hei,

Sonera-asiantuntijat vastaavat Keskustele ja kysy -palstalla omalla etunimellä ja nämä eivät ole keksittyjä nimiä. Sukunimeä emme tule lisämään, koska haluamme taata työntekijöillemme rauhan vapaa-ajalla. Koko nimellään (etunimi, sukunimi) julkisesti kirjoittaville henkilöille tulee helposti henkilökohtaista sähköpostia / puheluita ja tämä ei ole keskustelupalstan tarkoitus. Kukaan ei varmasti halua hoitaa työasioita vapaa-ajallaan.

Sonera-asiantuntijat työskenetelevät Laajakaistan asiakaspalvelussa ja heillä on myös usean vuoden tekninen osaaminen vikapalvelusta. Teknisiin kysymyksiin on usein hankalaa vastata tarkasti, jos ei ole saatavilla kaikkia tietoja. Tästä syystä vastauksissa usein pyydetään jättämään vikailmoitusta. He eivät esim. pysty katsomaan yksittäisen liittymän / palvelun tietoja, kerran asiakasta ei voida tunnistaa keskustelupalstalla. Emme myöskään halua asiakkaiden kertovan julkisesti henkilötietoja. Meillä on suunnitteilla tähän muutosta, mutta siitä lisää myöhemmin.

Keskustele ja kysy -palstalla käsitellään Sonera Laajakaistaa ja TV-palveluita koskevia asioita. Liikkuva Laajakaistan osalta Sonera-asiantuntijoilla ei ole parasta osaamista, mutta pyrimme vastaamaan kysymyksiin osaamisen puitteissa.

Emme panttaa keskustelupalstalla mitään tietoa. Meillä on hyvät suhteet eri osa-alueille vastauksien selvittämiseksi. Useasti tämä on aikaa vievää työtä, koska vastauksen antamiseen osallistuu useita osaajia. Joskus tulee vastaan tilanteita, joissa päätöksiä ei ole tehty, jolloin ei myöskään ole mitään kerrottavaa asiasta.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Kiitos Mika vastauksesta. Kuten varmaan hyvin olette tietoisia, loimaalaiset ovat katkeria Soneralle kun siirsitte meidät Turun Kaapeli TV:stä Soneran vastaavaan. Kanavatarjonta huonontui ja asiakaspalveluun yhteydenotot tulivat paljon hankalammiksi. Mikä siinä tekniikassa nyt estää Eurosportin + muutaman muun aikaisemmin näkyneen kanavan esittämisen, kun ne täällä ovat ennen Soneran väliintuloa näkyneet?
No niin:Loimaan lehdessä touko-kesäkuussa 2009 Soneran edustaja kertoi kuinka kanavat tulevat näkymään kesän 2009 aikana,mutta miksi näin ei ole?Mikähän mahtaa olla selitys,kun nyt on tammikuu 2010,eikä kanavat edelleenkään näy kaapelissa?
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava Mika

Voisitko lopultakin vastata tämän ketjun kysymyksiin. Onhan noihin oltava joku selkeä tekninen ongelma.
Jos et niistä itse mitään tiedä, ota selvää. Tittelisi on palveluvastaava, eikö se edellytä jotain.
Mitä vastaat jos nyt haluan tilata Loimaan kaapeliverkkon jonkin maksukanavapaketin? Kauanko kestää että maksettuun kaapelikorttiin halutut kanavat tulevat näkymään? Jos se teknisesti onnistu, miten Sonera suhtautuu siihen että markkinoi ja myös laskuttaa näistä korteista? Toivottavasti osaat tähän antaa ymmärrettävän vastauksen! Jos et halua näin yleisellä foorumilla antaa vastausta, todennäköisesti näet rekisteritiedoista s-postini tai puh. numeroni. Odotan vastausta.
Kuten jo aikaisemmin tässä ketjussa onkin jo mainittu, Loimaan kaapeli-tv-verkko eroaa tekniseltä toteutukseltaan Soneran kaapeli-tv-verkoista. Tämän takia kanavatarjonnassa on pieniä eroja. Mahdollisille muutoksille ei edelleenkään ole olemassa aikataulua.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Panulle kiitokset, että vastasit Mikan (vastuunpakoilija?) puolesta. Mutta luitko kysymykset mihin vastauksia kaipasin? Vai etkö ymmärtänyt (tai halunnut ymmärtää)?
Toistan kysymyksen. Jos nyt haluan tilata kaapelikorttiini, josta Sonera laskuttaa tälläkin hetkellä, jonkin kanavapaketin. Saako Sonera sen toimimaan 1-2 vrk aikana. Vastaatko suoraan, KYLLÄ tai EI.
Kiemurtelevassa vastauksessasi kerroit että Loimaan verkossa on "kanavatarjonnassa on pieniä eroja".
Soneran markkinoinnissa lupaatte: "Kaapelikortti tuo ulottuvillesi 13 erilaista kanavapakettia – yli 80 kanavaa meiltä ja maailmalta! Voit valita myös yksittäisiä kanavia."
Saatte näistä toimimaan yhden paketin, senkin 2 viikon veivauksen jälkeen! Onko tämä se pieni ero??? Vastaatko reilusti?

Hölmöltä vaikuttaa nuo teidän häiriöilmoituksetkin. Esim. tällähetkellä siellä on mm:
Porvoossa ollut kaapeli-tv verkon vika on korjattu.
Vika alkoi 13.1.2010 klo 11
Vika korjattu 13.1.2010 klo 15
Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

Täällä loiMaalla vika/häiriö on ollut viikkotolkulla, mutta häiriötiedotteissanne siitä ei ole mainittu, miksi? Tohon en edes vastausta odota.
Mutta on teillä toimiviakin systeemejä. Sain tänään laskun 4.12. klo 16.00 tilatusta MTV3 kanavapaketista. Se alkoi toimia vähän yli 2 viikon kuluttua (olisko ollut 22.12.), tekniset asiantuntijanne tietävät mistä johtui. Laskutus kuitenkin lähti pyörimään heti 4.12.-09!!!!!!!!
Yritin soittaa laskutukseen iltapäivällä, odotusaika oli n. 10 minuuttia. Lähdin hiihtolenkille!
Panulle tiedoksi,että kyllähän Soneran edustaja antoi aikataulun Loimaan Lehdessä touko-kesäkuussa 2009.Joka ei kylläkään pitänyt paikkaansa.Taisi olla vaan sellainen juttu,että saatiin asiakkaat hiljaiseksi vähäksi aikaa.Alkaa usko menemään Soneraan.Joten muita tarjoajia odotellessa...
Mikä siinä tekniikassa nyt estää Eurosportin + muutaman muun aikaisemmin näkyneen kanavan esittämisen, kun ne täällä ovat ennen Soneran väliintuloa näkyneet?

Vastausta edelleen odotellaan.

Vastaa