Skip to main content

Mobiilidata katoilee

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Moi,

Omistan Samsung S3 4G puhelimen, jossa on soneran 3G 21mb datayhteys. Mistähän johtuisi, että datayhteys poikkasee aika ajoin, mutta taajuuspalkit näyttää täyttä?

Ja kun datayhteys kerran katkeaa, niin se ei millään itsekseen nouse. Pitää käyttää offline tilassa tai käynnistää mobiilidata uudelleen. Aina ei tämäkään auta

3 kommenttia

  • August 14, 2013
Moi ookoo,

kiitos viestistäsi.

On vaikea varmuudella sanoa, mistä datayhteyden ajoittainen katkeileminen johtuu. Ilmeneekö katkeilua kaikkialla vai vain tietyssä osoitteessa?

Saattaa olla, että Soneran verkossa on häiriötilanteita. Oletko lukinnut Samsungin puhelimesi käyttämään ainoastaan 3G-verkkoa? Lukituksen voit tehdä seuraavasti: Asetukset => Lisää asetuksia => Matkapuhelinverkot => Verkkotila => vain WCDMA. Mikäli lukitusta ei ole tehty, voi puhelin siirtyä käyttämään välillä 2G-verkkoa, jolloin datayhteys saattaa katketa.

Jos kuvaamasi ongelma ilmenee ainoastaan tietyn osoitteen lähellä, voit soittaa vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (mpm/pvm), joka palvelee arkisin klo 8-20 ja la 9-16.30. Vikapalvelumme tarvitsee 3-5 kappaletta tarkkoja esimerkkejä, jolloin datayhteys on katkennut.


Ystävällisin terveisin

Tapani V

  • August 14, 2013
Vika taitaa siis olla Soneran verkossa, kun itsellä tehnyt tätä samaa iPhone 5-puhelimen kanssa (Helsingissä). Täytyypä ottaa ylös ajat ja paikat kun yhteys katkeaa ja reklamoida aspaan.

  • August 14, 2013
tsrautia: Vikailmoituksen/kuuluvuuspalautteen voit jättää myös Soneran Omilta Sivuilta. Kirjaudu Omille Sivuille > Apua ongelmiin > Kuuluvuuspalaute > Avaa, ja voit jättää palautetta kuuluvuusongelmista.