Motorola 1903 boottailee 5min välein [ratkaistu]


Hei.

eilisestä lähtien motorolan boksi on boottaillut itseään 5 min välein.
Boksi ollut käytössä nyt n.viikon. Mistähän johtuu tämä?
24/1 netti. zyxelin boksi, buffalon reititin.

Tilasin Surf kanavapaketti, mutta kaikki kanavat eivät minulla näy.
Esim History channel ei ole kertaakaan vielä näkynyt.
Mistäköhän johtuu?

t. Antti.

21 kommenttia

Terve!

Sama vika täälläkin Koti-tv -palvelussa; tv-kanava hyytyy ja digiboxi käynnistää sisäänkirjautumisen uudelleen. Sama toiminto kuin itse kävisit käynnistämässä digiboxin Asetukset > Järjestelmä > Uudelleenkäynnistys -toiminnon. Minulla tämä tapahtuu 2 min 15 sek välein automaattisesti tv-kanavia katsellessa. Laite on Motorola VIP 1903, otettu käyttöön laatikosta 5 pv sitten.

Tunnusten poisto ja uudelleen kirjoitus eivät muuta asiaa mihinkään.

Onko vika digiboxissa, softassa vai jossain muussa? Jos vika on boxissa, niin miten sen vaihto tehdään ja missä? Jos softassa, niin miten päivitetään?

T. Matti
Sama vika täällä.

Eilen alkoi temppuilemaan aivan samalla tavalla. 5min voin katsoa ja
sitten menee ruutu harmaaksi ja kone buuttaa itsensä ja menee päävalikkoon.

kyseessä siis Motorola 1903 ja 24/1 netti.

teknika kirjoitti:
Hei.

eilisestä lähtien motorolan boksi on boottaillut itseään 5 min välein.
Boksi ollut käytössä nyt n.viikon. Mistähän johtuu tämä?
24/1 netti. zyxelin boksi, buffalon reititin.

Tilasin Surf kanavapaketti, mutta kaikki kanavat eivät minulla näy.
Esim History channel ei ole kertaakaan vielä näkynyt.
Mistäköhän johtuu?

t. Antti.
Eurynomee kirjoitti:
Sama vika täällä.

Eilen alkoi temppuilemaan aivan samalla tavalla. 5min voin katsoa ja
sitten menee ruutu harmaaksi ja kone buuttaa itsensä ja menee päävalikkoon.

kyseessä siis Motorola 1903 ja 24/1 netti.

[quote="teknika":1jazizvz]Hei.

eilisestä lähtien motorolan boksi on boottaillut itseään 5 min välein.
Boksi ollut käytössä nyt n.viikon. Mistähän johtuu tämä?
24/1 netti. zyxelin boksi, buffalon reititin.

Tilasin Surf kanavapaketti, mutta kaikki kanavat eivät minulla näy.
Esim History channel ei ole kertaakaan vielä näkynyt.
Mistäköhän johtuu?

t. Antti.
[/quote:1jazizvz]

Moro! Soitin äsken vikapalveluun, lupasivat lähettää uuden laitteen. Menee muutama päivä kun tulee postissa. Olisiko tullut Motorolan tehtaalta joku maanantaierä Suomeen ja tällä palstalla kirjoittelevat saaneet sellaiset?

T. Matti
Itselläni tekee samaa boottailua, mutta vain Discoveryn kanavapaketin kanavilla. Ja niistäkin se kanava jolla ei ole ohjelmatietoja ollenkaan (Investigation Discovery) toimii normaalisti, kaikki muut kanavat kaataa boksin. Urhon kaikki kanavat toimivat hyvin, ongelmat siis vain äskettäin tilaamillani Discoveryn kanavilla, jotka ovat temppuilleet koko ajan.
Jos Koti TV:n digiboxi buuttailee itseään, tee vikailmoitus numeroon 0206 90101. Vastaavia tapauksia on jo tullut tietoon, mutta kyseessä on kuitenkin vain yksittäisiä liittymiä tai laitteita koskeva ongelma, joten vikailmoitus on tarpeen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tänään olin asiakaspalveluun yhteyksissä ja nimenomaan sanottiin että vika on yleisesti tiedossa ja kuulemma ilmoituksia on varsinkin tänään tullut todella paljon. Annettiin ymmärtää siis että vika ei koske vain yksittäisiä liittymiä vaan olisi joku isompi ongelma.
Tähän asiaan on tullut lisätietoa eilisen aikana ja nyt ongelma on korjattu. Koti TV:n Motorola 1903 - digiboxien itsestään buuttailua ei pitäisi enää esiintyä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Tähän asiaan on tullut lisätietoa eilisen aikana ja nyt ongelma on korjattu. Koti TV:n Motorola 1903 - digiboxien itsestään buuttailua ei pitäisi enää esiintyä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Eilen palvelu tuntui pelaavan hyvin, eikä buuttailua esiintynyt. Hyvä että vika löytyi ja katselu saa jatkua pätkimättä.

Pitää vielä ihan erikseen kiittää tästä keskustelupalstasta, varsinkin kun täällä on Sonerankin puolelta kiitettävän aktiivista osallistumista. Erittäin hyvä palvelu asiakkaan näkökulmasta.
Noniih, tuo boxi on ollut nyt paikallaan 4pvää ja vitutuskäyrä jatkaa nousuaan. Boottailua alkoi esiintymään tänään aamulla. Boxina siis motorolan vip 1903.
fblade kirjoitti:
Noniih, tuo boxi on ollut nyt paikallaan 4pvää ja vitutuskäyrä jatkaa nousuaan. Boottailua alkoi esiintymään tänään aamulla. Boxina siis motorolan vip 1903.


Itsellä pari päivää ollut laite käytössä ja tänään rupesi boottailemaan. Kuopion lähellä.
Mulla on ollut alusta asti ongelmia Koti TV:n kanssa, kun kanavat on pätkinyt joskus enemmän joskus vähemmän, mutta pätki silti. Asiaa yritettiin maanantaina asiakaspalvelijan kanssa selvittää ja silloin tehtiin koko laitteen "tyhjennys" kaikista asetuksista ja muista jonkun huoltovalikon kautta. Tämän jälkeen sitten jokunen minuutti katsottiin MTV3 Maxia, että pätkäiseekö, jota se ei siinä ajassa tehnyt, mutta lupasi ensi alkuviikon aikana soittaa miten on toiminut. Mulla se on aiemminkin tehnyt myös buuttailua, mutta nyt tilanne on mennyt mahdottomaksi. Nyt sitten odotellaan sitä soittoa ja mietitään jatkotoimenpiteitä. Vähän luulen, että boksi menee vaihtoon.
Keuruullakin pätkii... Eilen asennettu laite ja boottaa n. 3 min välein. Ei tuolla kyllä mitään katsomaan kannata ruveta. :s
Osassa Koti TV - liittymiä vika jatkuu edelleen eli kuva katkoo ja digiboxi voi buuttailla itsekseen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tänään alkoi itselläni ensimmäistä kertaa tämä ongelma, n. 5min välein rupeaa kone boottailmemaan itseään. Onko tämä joku suurempi ongelma, vai pitääkö (taas) tehdä vikailmoitus?
Sama ongelma Vantaalla. Uunituore boksi ja buuttaa joka kanavalla 2-3 min päästä Discovery ID:tä lukuunottamatta. Tein vikailmoituksen aamulla. Saas nähdä, auttaako.
Sama ongelma ja myös Vantaalla. Sehän taitaa olla jo fakta, että Soneralta ei heru apua KotiTV:lle viikonlopun aikana. Näin oli ainakin viimeksi ja tilanne ei näytä muuttuneen. Taitaa taas jäädä formulat katsomatta, kun muutaman minuutin välein buuttaa boksi ja sit odotellaan se pari minuuttia, että boksi käynnistyy.

Joutuu vaan olemaan tyytyväinen, ettei tänä vuonna noista kanavista tarvii maksaa. Valitettavasti mulla on ongelmia KotiTV:ssä myös näitten satunnaisten buuttailuongelmien lisäksi, mutta niitä yritetään vielä selvittää, en tiedä kuinka ahkerasti, kun edellisestä soitosta on jo parisen viikkoa.
Moro.

Viime perjantaina 27.8.-10 sain postin mieheltä kotiin toimitettuna paketin ja asensin kotitv:n. Perjantain ja lauantain laite ja kanavat pelasi moitteetta.

Tänään sunnuntaina 29.8.-10 alkoi puolen päivän jälkeen digiboksin buuttailu. Parin minuutin välein kone tilttaa ja aloittaa valmistelun / uudelleen kirjautumisen kotitv-palveluun. Toivottaa tosin noiden latausten jälkeen taas tervetulleeksi Soneran tv-palveluun, mutta meinaa laitteen kohteliaisuudesta huolimatta korpeamaan.. Formuloidenkin katsominen oli kohtuu jännää, ku aina vähän väliä oli pari minuuttia pimennossa tapahtumista..

Kanavilla en ole huomannut olevan vaikutusta. Kaikki kanavat näyttää samanlaisen parin minuutin "trailerin", minkä jälkeen digiboksi päättää kirjautua uudelleen palveluun.

Olen resetoinut digiboksin, mutta ongelma pysyi. Olen myös käyttänyt virrat pois Telewellin modeemista ja itse boksista. Olen käyttänyt myös virtajohdot pois laitteista / töpseleistä. Olen myös kokeillut digiboksin ja tv:n välillä molempia kaapelivaihtoehtoja (Scart & Hdmi), eikä buuttailussa mitään muutosta.

Ps. Tein vikailmoituksen myös tuolta "omien sivujen" kautta kotitv:n toiminnasta (tai lähinnä toimimattomuudesta).

Adsl-liittymän (24/1) todelliset nopeudet ovat olleet n. 10-16/0,5 luokkaa. Pääasiassa nopeus on ollut Speedtest-sivustolla kokeiltaessa n. 15/0,5.

Enpä keksi enää mitään. Onko vika Motorolan boksissa vai missä? Ja digiboksihan on tuo sama otsikon Motorola VIP1903. Käyttöpaikkakunta: Kittilä.

*****

Värkkäsin vielä sinnikkästi ja lueskelin tästä. Kuten jossakin aikaisemmassa viestissä oli mainittu, Investigation Discovery-kanava pelaa ihan kunnolla. Ainoa kanava millä tuo boksi suostuu pysymään päällä ilman buuttauksia..
Taitaa olla Soneran päässä taas vikaa ja näin on käynyt aiemminkin, kuten tästä ketjusta voi lukea. Varmaan huomenissa rupeaa helpottamaan, kun Soneran väki saapuu taas töihin.
Tänään alkoi itselläni ensimmäistä kertaa tämä ongelma, n. 5min välein rupeaa kone boottailmemaan itseään. ja missä on vika?
Meille saapui boksi perjantaina 27.8. ja toimi hienosti. Lauantaina kanavat eivät toimineet ollenkaan. Boksin oma vianselvitys kertoi, että kellonaika on väärä. Vianselvitys kysyy, kännistetäänkö järjestelmä uudelleen ja päivitetäänkö kellonaika? Tämä ei kuitenkaan auttanut, kello ei päivittynyt ja kanavat olivat pimeänä.

Eilen sunnuntaina kanavat toimivat, mutta vain hetken. Sitten alkoi tämä boottailu myös meillä. Vajaa viisi minuuttia ja boksi kirjautuu ulos.
Täälläkin alkoi eilisestä sama ongelma. Noin viisi minuuttia katsoo jotain kanavaa ja sitten boksi käynnistyy uudestaan ja kirjautuu taas..

Toivottavasti saisi nopeasti korjattua!

Vastaa