Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
peikk0_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netin nopeus hidastuu, vaatii modeemin rebootin

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moro!
24/1 MB/s netin nopeus romahtaa monesti kymmenesosaan. Suurimman osan ajasta toimii moitteettomasti. Modeemin reboottaus korjaa ongelman, mutta vain väliaikaisesti. Modeemina ZyXEL P-660HN-T1A v2.

Myös pingit ovat nykyään hieman korkeampia kuin joku aika sitten. Turhat viiveet jos saisi otettua pois päältä.

Kiitoksia.
36 vastausta
jooppelis_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Joo eli testasin nettinopeuden ennen modeemin boottausta ja sen jälkeen. Ero on minusta liian suuri toimiakseen normaalisti:

[attachment=0:1qjmqcu1]nopeus.png[/attachment:1qjmqcu1]

Ja kyllä wlan on käytössä, mutta kaikki sitä käyttävät laitteet ovat olleet suljettuna joten enpä usko, että se siitä voisi johtua. Tai outoa, että veisivät niin paljon nopeutta internetistä virta pois päältä...
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei jooppelis

Wlanin kautta voi nopeudet vaihdella testauksessa melko paljon. Sen takia suosittelen testausta verkkokaapelin kanssa jotta testaukset ovat 100% varmoja. Lähtisin kuitenkin nyt tuolla modeemitestillä liikkeelle jos tuo buuttaaminen aina auttaa ongelmaan tuolla tavalla.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jooppelis_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Siis käytetään ihan verkkokaapelilla tietokoneissa. Ja toista modeemia ei ole, niin vaikea on kokeilla toisella modeemilla. Kallis investointi olisi ostaa toinen modeemi tietämättä onko se ratkaisu ongelmaan.

Luulisi kyllä, että sonera lähettäisi kunnollisen modeemin, joka toimii?

Tarkoitin että on kyllä wlan verkko käytettävissä, mutta ei käytetä sitä tietokoneissa lainkaan.

Anteeksi epäselvyyteni.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei jooppelis

Välttämättä laitetta ei tarvitse ostaa vaan sitä voisi esimerkiksi lainata ystävältä, sukulaiselta tai vaikka sonera kaupalta. Mikä sarjanumero nykyisessä modeemissasi on ? Voisin tarkistaa onko kyseessä mahdollisesti viallinen laite sen perusteella.

Nykyisessä laitteessasi on takuuta jäljellä joten jos se paljastuukin tuolla testilläkin vialliseksi, vaihdetaan se tottakai veloituksetta takuuseen.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
aleksi89_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Antti- kirjoitti:
Hei aleksi89 ja Dralace

aleksi89, Tämä ongelma johtuu modeemilaitteestasi. Lähetän täältä sinulle uuden modeemin takuuseen!

Dralace, Muokkaatko asiakasnumeroosi liittymätunnuksen ilman väliviivaa (-) esim. 333123456 niin pääsen vilkaisemaan miltä liittymäsi näyttää.


Kiitos. Omassa tapauksessani modeemin vaihtaminen tosiaan auttoi ongelmaani (vanha oli ZyXEL P-660HN-T1A v2). Nyt muutaman päivän on jo toiminut niin kuin pitääkin! Tai no olishan se mukava saada enemmän kun toi 13-14 Mbit/s, mutta ei taida tämän paikan kaapeloinnilla onnistua...

En tiedä mistä vika vanhassa modeemissa johtuu, mutta voisi olla firmware päivityksellä korjattavissa...? ko. mallille ei ole päivityksiä tullut. Purkin halvan oloinen fyysinen olemus ei tosin herätä luottamusta rautapuoleenkaan...
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei aleksi89,

Hieno juttu että toisella modeemilla on nyt toiminut paremmin.

13-14 megaa taitaa ikävä kyllä olla maksiminopeus mitä verkko antaa yhteydellesi myöden.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
arstik_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulla on täysin sama onglema!

välillä yhteys putoaa jopa 0,4mbs ja välillä tulee 16mbs hiljattain pari päivää yhteys näyttää 16mbs mutta sivustot eivät toimi juuri lainkaan "jäsennetään palvelinta" bootattu on modeemi ja selaimen asetukset..

yhteys 24mbs
modeemi Zyxel P-660HN-T1A v2
Yhteys on kiinni rj45 verkko kaapelilla, wlan päällä ja salattu muttei laitteita jotka sitä käyttäisi.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei arstik,

Asiakasnumeron perusteella sinulla on käytössä 100/10 megainen ethernet yhteys. Ongelmat aiheutuvat todennäköisesti juuri tuosta ADSL modeemista. Ethernet yhteyksissä suosittelisin käyttämään reititintä modeemin sijasta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
arstik_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei arstik,

Asiakasnumeron perusteella sinulla on käytössä 100/10 megainen ethernet yhteys. Ongelmat aiheutuvat todennäköisesti juuri tuosta ADSL modeemista. Ethernet yhteyksissä suosittelisin käyttämään reititintä modeemin sijasta.


Asiakasnumerossa on käyny pieni kömmähdys, nyt se on oikea jos viitsisit tarkistaa uudemman kerran, kiitos!
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei arstik,

Nyt löytyi ADSL modeemille sopivampi yhteys. Laitoin sinulle uuden modeemin matkaan ja lähetin sinulle palautusosoitteen tekstiviestillä puhelimeesi. Kun olet uuden modeemin saanut, niin laitathan vanhan modeemin meille asiakaspalautuksena takaisin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut