Netin pätkiminen

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Yhteys tippunut nyt illan mittaan muutaman kerran. Boksin logit näyttävät monia rivejä seuraavaa:
"netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=806d7fcc", joka tarkoittanee zyxelin mukaan: "remote node call direction is configured as incoming only.".

Ihan hyvään aikaan alkaa ongelmat kun aspa meni kiinni samaan aikaan 😉

6 kommenttia

Täällä on viimeaikoina myös pätkinyt epäsäännöllisin välein 4-5krt päivässä. Välillä windows ilmoittaa vajaasta yhteydestä ja välillä ei ilmoita mutta nettisivut ei vaan vastaa. Puolen minuutin päästä taas toimii. Nämä tilanteet ovat yleistyneet ihan viime viikkoina.

Thomsonia en käytä kun Telewell 904 on ollut ongelmattomampi, mutta hankaluutensa tässäkin näemmä on.

Kaiholla muistelen miten saunalahden 8/1 ADSL oli aina luotettava. Toki 100/10 on nopeudessa eri tasolla, mutta pikkuongelmat harmittavat. En kuitenkaan jaksa lähteä niitä selvittelemään enempää, olen sitä polkua tallannut jo riittävän pitkään (mm. kolmas thomsonin vdsl modeemi vaatehuoneen hyllyllä).
Hei kask,

Onko ongelmasi vielä ajankohtainen? Äkkiseltään tuo tuntuisi modeemin ongelmalta, joten modeemin resetointia voisi testata. Vilkaisin liittymääsi ja tällä hetkellä näyttäisi täältä päin katsottuna toimivan. Huikkaa täällä, jos ongelma jatkuu niin tutkitaan tarkemmin.

PormestariSisu
,

Vilkaisin liittymääsi ja siellä ei ainakaan viimeisen neljän päivän aikana ole ollut verkkoon näkyvää pätkintään eli yhteys modeemiin on säilynyt normaalina koko ajan. Tässäkin tapauksessa suosittelen lyhyttä puhelinjohtoa ja yhteyden varmistamista verkkokaapelilla jos pätkintä esiintyy wlan-yhteydellä.
Täälläkin pätkii nettiyhteys vähän väliä. Hetken toimii aina kerrallaan, kunnes DSL ja Internet-valot lakkaavat palamasta. Internet-valo lisäksi välkkyy epäsäännöllisesti vähän väliä. Tätä samaa jatkunut eilisestä asti, jolloin yhteys kytkettiin päälle.

Lisäksi silloin kun yhteys toimii, nopeus on melko luokaton. 24 megan yhteydelle vaihteluväliksi on ilmoitettu 10-24, mutta nopeustestit ovat antaneet 8-9,5 väliin sijoittuvia arvoja.
Hei Mattfield

Vilkaisin yhteyttäsi ja pätkimistä näkyy myös meillepäin. Tällä hetkellä kuitenkin linja-arvot ovat hyvät ja ilmeisesti sinulla on meidän kautta tullut tuore modeemi käytössä? DSL-valon tulee palaa kiinteästi ja internet-valo kuuluukin vilkkua kun modeemin ja verkon välillä liikkuu tietoa.

Oletko tehnyt jotain muutoksia laitteen hallinnasta? Jostain syystä linjalla on näkynyt useampi laite (mahdollisesti toinen modeemi) ja nämä laitteet hakevat yhteyttä vuorotellen. ADSL-linjassa tulee olla liitettynä vain yksi modeemilaite kerrallaan. Muuten yhteys katkeilee ja hidastelee varmasti. Käytäthän yhteyttä nyt suoraan verkkokaapelilla suoraan modeemista?

Kannattaa myös kokeilla palauttaa tehdas-asetukset modeemiin, mikäli olit ehtinyt jotain säätöjä tekemään, niin nähdään asiaa tutkia paremmin myös meidän puolelta.
Mitään muutoksia en ole tehnyt. Hetki sitten koitin toista modeemia, mutta se ei ilmeisesti ollut täysin oikeanlainen yhteyden muodostamiseen, koska siinä DSL valo paloi kiinteästi, mutta Internet-valo ei lähtenyt palamaan.

Pätkimistä on kuitenkin ollut eilisestä saakka ja olen resetoinut modeemin jo monta kertaa.

Käytän yhteyttä suoraan verkkokaapelilla suoraan modeemista. Kahta eri verkkokaapeliakin olen koittanut, mutta vika ei ole toistaiseksi hävinnyt.
Hei Mattfield

Nyt linjalla näkyy vain tämä yksi laite ja se kyllä pätkii ihan selvästi. Kyseessä on ilmeisesti ihan uusi liittymä joten suosittelen testaamaan yhteyttä kaikista talon puhelinrasioista mikäli niitä on useampia. Olethan kytkenyt modeemin kiinni puhelinrasiaan pelkällä paketin mukana tulleella lyhyellä puhelinkaapelilla?

Mikäli kytkennät on tehty laitteen alkuperäisellä puhelinkaapelilla ja käyttössä ei ole mitään muita lankalinjan laitteita (FAX, lankapuhelin, varashälytin, ylijännitesuoja jne) ja yhteys ei toimi paremmin muistakaan puhelinrasioista, suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa