Nokia 920 ja riittävä datapaketti

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Mikä datapaketti riittää Lumia 920 puhelimeen.
Lataako laite automaattisesti/itsekseen koko ajan päivityksiä yms.
Mistä käyttäjä tietää mitä päivityksiä kannattaa ladata ja mistä tulee lasku?
Olen kuullut yllätyslaskuista, vaikka liikkeessä käyttäjälle on myyty laitteeseen riittävä data.
Mistä nämä yllätyslaskut muodostuvat?
Harkitsen ostavani pojalle (17 v.) Nokia 920 joululahjaksi ja kovasti mietityttää juuri tämä datan riittävyys. Mikä juuri tässä mallissa vie eniten dataa?
Voiko laitteella katsoa elokuvia, siis olla netissä monta tuntia päivässä? Mikä data?

Hellevi

2 kommenttia

Moi Hellevi!

Sopiva datapaketti riippuu ihan täysin siitä, mitä puhelimella tekee. Yleisesti ottaen voidaan sanoa, että videoiden katselu ja musiikin kuuntelu internetistä kuluttavat enemmän dataa kuin vaikkapa sähköpostin lukeminen. Lumia 920:ssa on myös monia sovelluksia, jotka päivittyvät automaattisesti niin halutessasi. Toki näitäkin on mahdollista muuttaa asetuksista.

Datapakettimme sisältävät aina tietyn määrän tiedonsiirtoa tietyllä nopeudella. Jos paketti täyttyy, niin ainoastaan nopeus hidastuu, mutta käyttöä voi jatkaa rajattomasti. Halutessasi sinulla on mahdollisuus tilata lisäpaketti 2€ hintaan. Yllätyslaskuista ei siis tarvitse huolehtia.

Lumiaan on mahdollista ladata sekä ilmaisia, että maksullisia sovelluksia. Jos sovellus on maksullinen, niin siitä kyllä ilmoitetaan selkeästi.

Lisätietoja datapaketeista löydät täältä. Suosittelen vähintää Fiksupakettia, joka sisältää 10 Gt tiedonsiirtoa 7 Mbit/s nopeudella. Tämä on jo todella suuri määrä, joka riittää pitkälle vaikka nettiä käyttäisi reilusti päivittäin. Ja jos tarve vaatii, pakettia on mahdollista päivittää suuremmaksi veloituksetta vaikka kesken laskutuskauden.
Kunniamerkki +14
Windows Phonet vievät aika reilusti dataa "itsestään", eli jos sinulla on päivitysominaisuudet päällä niin puhelin hakee netin yli tietoa aika tehokkaasti siten kuluttaen datapakettia. USA:ssa tehdyssä testissä pitivät WinPhone 7-sarjan puhelinta kuukauden pöydällä itse koskematta siihen ja puhelin oli kuluttanut n. 700 megaa dataa automaattipäivityksiin, siitä saanee jotain pohjakuvaa...

Itse olen samoilla linjoilla Johanneksen kanssa, Fiksun datapaketti pitäisi olla riittävä tuon puhelimen kanssa ellei katso päivät läpeensä youtubea tai striimaa spotifyta.

Jos puheluita / tekstareita ei tarvitse noin paljoa, Näppärä+Netti tarjoaa myös saman 7 Mbit/10 Gt datapaketin mutta puheluita ja tekstareita on vähemmän ja hinta kolme euroa kuussa edullisempi.

Vastaa