Osoitteen muuttaminen mahdotonta?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 28 katselukertaa

Tiedustelisin, onko asiakkaan osoitteen päivittäminen oikeaksi teknisesti mahdotonta Soneran nykyisellä tietojärjestelmällä.

Tulin Soneran asiakkaaksi joitakin kuukausia sitten, kun paikallinen kaapelitelevisioyritys yhdistyi Soneraan ja kaapelimodeemiliittymäni vaihtui Soneran valokuituun. Tällöin laskutusosoitteeni oli Soneran mielestä osoite, jossa en ole asunut sitten vuoden 2006. Jo tällöin ilmoitin oikeasta ja uudesta osoitteestani.

Vaihdoin sittemmin Soneran viihdepakettiin, ja tällöinkin tilauspuhelun yhteydessä ilmoitin ajantasaisen osoitteen pariinkin otteeseen. Tämän jälkeen olen ilmoittanut ajantasaisen osoitteeni Soneralle ainakin kahdessa eri puhelussa.

Kuitenkin on päässyt tapahtumaan kaikenlaista hauskaa:

- uusi liittymäni on kytketty väärään osoitteeseen
- uusi päätelaitteeni on toimitettu väärään osoitteeseen
- uudet tunnukseni on toimitettu väärään osoitteeseen
- postille on ilmoitettu väärä puhelinnumero

Näiden asioiden selvittämiseen olen käyttänyt jo monen monta euroa rahaa roikkuessani Soneran asiakaspalvelun jonossa. Mielestäni vika ei ole omani.

Ja nyt kuitenkin, kun katson "omat sivut" -alueelta kohtaa asiakastiedot, näkyy osoitteenani vieläkin tuo sama, kuuden vuoden takainen osoitteeni.

Mistähän tämä mahtaisi johtua?

Onko niin, ettei Soneran tietojärjestelmään ole mahdollista päivittää oikeaa osoitetta? Vai onko kyse siitä, että Sonerasta on hauskaa:

a) kiusata asiakasta
b) aiheuttaa asiakkaalle ylimääräisiä kustannuksia

?

7 kommenttia

Hei tejj! Joissain tapauksissa meidän järjestelmä saattaa hakea vanhoja osoitetietoja esimerkiksi ajalta, jos olet ollut aikaisemmin meidän asiakkaana, jolloin sinulla on ollut eri osoite kuin tällä hetkellä. Uusien liittymien kohdalla järjestelmämme saattaa päivittää nämä vanhat tiedot automattisesti. Luonnollisesti tämä pitää aina tarkistaa meidän toimesta, ettei näin pääsisi käymään. Pahoittelut sinulle osuneesta ikävästä tilanteesta.

Jos haluat vielä keskustella asiasta, voit jättää meille yhteydenottopyynnön, jolloin sinun ei tarvitse soittaa asiakaspalveluun. Jos osoitetietosi ovat yhä väärin, ilmoitathan asiasta myös samaisen yhteydenoton yhteydessä.
Niin. Kyllähän minä sen yhteydenottopyynnön varasin, mutta pitikö Sonera lupaustaan? No eipä pitänyt, mitään yhteydenottoa ei tullut. Osoitetiedot ovat edelleen väärin, ja minun tehtävänäni on soitella Soneralle päivät päästyäni, että mitenkäs sieltä tänään voitaisiin tehdä kiusaa.

Tätä jatkuvaa sonnan puhumista alkaa olla vaikea käsittää.

Eniten asiassa harmittaa se, että Sonera on ainoa laajakaistan tarjoaja tähän osoitteeseen.
Hei! Katsoin asiakastiedoistasi että yhteydenotto olisi tänään ollut ja osoitteet olisivat kyllä kunnossa. Ikävä kyllä tietojen päivittyminen Omille Sivuille saattaa viedä aikaa. Pahoittelut vielä näistä harmillisista sotkuista, joita olet joutunut kokemaan.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
tejj kirjoitti:

Ja nyt kuitenkin, kun katson "omat sivut" -alueelta kohtaa asiakastiedot, näkyy osoitteenani vieläkin tuo sama, kuuden vuoden takainen osoitteeni.

?


Odota vielä hetki, minun osoitteeni saatiin ajan tasalle muiden hässäköiden jälkeen jo seitsemässä vuodessa. Kyllähän entisen asuntoni asukas minulle hiukan ihmetteli tänä vuonna että miksi Itella on tuomassa sinne uutta modeemia ja soittelee toimitusajasta? Vaikka olin sen tilannut itselleni viereiseen kaupunkiin.
Uskomatonta. Soneralla oli siis otsaa poistaa eilen kirjoittamani viesti ja jättää vastaamatta kaikkiin esittämiini kysymyksiin.

Kertauksen vuoksi, sillä kyllä minä vielä jaksan tätä peliä pelata:

A)

Toisin kuin väitit, Niinamari, minuun ei koskaan otettu Soneran osalta yhteyttä sovittuna ajankohtana.

Odotin hyvissä ajoin ennen sovittua ajankohtaa ja 45 minuuttia ajankohdan yli. Ilmoitus varatusta ajasta tuli oikeaan numeroon. Puhelin ei ollut äänettömällä. Puhelulokissa ei ole ainoatakaan puhelua Soneralta tuolta päivältä. Ainoa yhteydenotto on, kun otin itse yhteyttä Soneraan kysyäkseni, miksei kukaan ollut ottanut minuun yhteyttä.

B)

Kuinka vaikeaa, edelleenkin, voi yhteystietojen päivittäminen olla? "Ikävä kyllä tietojen päivittyminen Omille Sivuille saattaa viedä aikaa."

Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Edelleenkin: kuinka on mahdollista, että kaiken maailman virastot Kelasta ja verokarhusta lähtien pystyvät päivittämään tietonsa korkeintaankin muutaman päivän viiveellä, mutta Soneralla tähän menee viikkoja?

Omat osoitetietoni eivät vieläkään näy oikein.

C)

Missä on korvaukseni puhelumaksuista, joita olen joutunut maksamaan soittaessani ja jonottaessani lukemattomia kertoja Soneran puhelinpalvelussa, kaikki johtuen Soneran itse aiheuttamista virheistä, joita olen yrittänyt moneen otteeseen korjata

Minä olen ilmoittanut osoitteeni oikein. Olen tehnyt sen useampaan kertaan. Siitä huolimatta Sonera on halunnut toimittaa minulle tarkoitettuja laitteita/tunnuksia/liittymiä vieraille ihmisille vieraisiin kaupunkeihin. En ilmeisesti huomannut sitä pienellä painettua kohtaa, jossa sanotaan, että tällaiset tapahtumat ovat osa viihdepakettiin sisältyvää palvelua.

Kuinka monta kertaa te kehtaatte poistaa minun viestini? Tässä ei auta mikään "on valitettavaa, etteivät asiat ole sujuneet odotetusti". Luuleeko Sonera, että tällaisia iskulauseita toistelemalla asiakaspalvelun tason voi laskea kuinka alhaalle tahansa?
Huomenta tejj!

Asiasi saatiinkin kuntoon Asiakaspalvelumme toimesta. Pahoittelen vielä kertaaleen aiheutunutta harmia ja toivon, että jatkossa asiointi kanssamme sujuu paremmin. Oikein mukavaa kesää sinulle!
Kyllä, asia on näiltä osin kunnossa. Kiitos yhteydenotosta.

Vastaa