Moi
Otin tänään puhelimitse yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, kahdesti. Ensimmäinen kerta oli aivan uskomaton fiasko. Siellä henkilö I.B. väitti kivenkovaan, ettei Laajakaistaan liittyvää sopimusta voi perua 14 vrk irtisanomissuojaan vedoten, koska 14 vrk oli jo kulunut umpeen. Kerroin hänelle, ettei laajakaistaan liittyvä modeemi ole vielä edes tullut, joten 14 vrk perumisoikeusaika ei voi olla kulunut umpeen. Hän väitti sopimuksen tehtäneen pari viikkoa ennen kuin se oikeasti oli. Laajakaista oli kuulema toimitettu osoitteeseen jo 2 vkoa ennen kuin olin edes muuttanut sinne ja modeemikin toimitettu 13 vrk ennen kuin kyseiseen asuntoon olin muuttanut. Uskomatonta. Kuitenkin Soneralta saamani viestien mukaan paketti oli toimitettu yli 2 vkoa myöhemmin, kuin tämä kyseinen asiakaspalvelija väitti. Tarkistettuani dokumentit, mitkä käsittääkseni ovat kaikin puolin päteviä ja sitovia ongelmien sattuessa, päätin soittaa Soneralle uudestaan ja kertoa, että henkilö puhuu puhdasta potaskaa.
Toisella kerralla puheluun vastasi Jari Mäkinen. Aivan mahtava palvelu. Siinä on mies, joka osaa hommansa. Hän kuunteli asiani, tarkisti tiedot koneelta ja totesi antamieni asioiden ja päivien pitävän paikkansa. Hän hoiti homman tyylikkäästi ja molemmat olimme tyytyväisiä puhelun päättyessä. Hän vielä ihmetteli, että miten aikaisempi asiakaspalvelija oli voinut katsoa tiedot niin väärin ja väittää asioita, mitkä eivät todellakaan pitäneet paikkaansa.
Halusin jo tehdä rikosilmoituksen lain rikkomisesta tuon I.B:n toimien ja puheiden perusteella, mutta jätin sen tekemättä, koska Mäkinen korjasi hänen tekemänsä vahingot. Suosittelen, että Soneralla panostettaisiin vähän tuohon valintaan, jolla puhelinpalvelijat valitaan. Tässä oli 2 täysin eriasteista henkilöä hoitamassa samaa asiaa. Mäkiselle täysi 10 ja papukaijamerkki päälle.