Rinnakkaisliittymästä omaksi liittymäksi?

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Hei,

meillä on isäni kanssa hankala tilanne. Hän avasi minulle yli 10 vuotta sitten rinnakkaisliittymän (?) hänen oman liittymän ohelle, sillä olin puhelimen saadessa alaikäinen, ja isäni maksoi laskuni. Olen nyt viimeiset kuusi vuotta asunut ulkomailla, enkä aktiivisesti ole käyttänyt liittymää (paitsi Suomessa käydessäni). Tämän aikana isäni on siirtynyt yksityisyrittäjästä toisen firman työtekijäksi. Samalla hänen liittymänsä siirrettiin niin, että hänen työpaikkansa maksaa laskun. Koska numeroni on kytketty isäni nimeen, firma saa myös minun puhelimeni laskut.

Olen nyt muuttamassa takaisin Suomeen, ja haluaisin puhelinnumeroni omaan haltuun. Kumpikaan meistä ei halua sulkea liittymäämme, ja vaihtaa puhelinnumeroa.

Isäni ollessa Soneraan yhteyksissä, hän on saanut kuulla että tämä onkin vaikeampi operaatio kun mitä kuvittelimme. Näköjään ainoa vaihtoehto on siirtää molemmat liittymän minun nimiin, jotta minä saan molemmat laskut (ja isä sitten maksaa omansa minulle). Onko tämä todella näin? Eikö minun puhelinnumeroa voi siirtää omalle nimelleni kokonaan, ja erottaa isäni liittymästä ja numerosta?

1 kommentti

Hei andira: Puhelinnumerosi pitäisi olla siirrettävissä omiin nimiisi, mikäli liittymän nykyinen omistaja (isäsi tai firma) antaa luvan omistussuhteen muutokseen. En näkisi tähän operaatioon minkäänlaista estettä meidän puolelta. Lisäisitkö vieä kyseisen puhelinnumeron Profiilisi tietoihin (ilman ensimmäiste nollaa) niin katsomme vielä tarkemmin tilanteen ja miten tässä tulisi edetä.

Vastaa