S-Posti kirjautuminen

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Mun mutsilla on soneran liittymä ja mulla on itellä DNA. Olen tässä miettinyt että mistä oikeen soneran s-postiin voi kirjautua jos käyttää esim thunderbirdiä. Tuossa pari vuotta sitten huomattiin että kun yritin DNA liittymästä niin sano muistaakseni jotain että ei pysty kirjautumaan vaikka tunnukset oli oikein. Heti kun testattiin soneralla niin meni heittämällä. Eli onko teillä esto että ei voi tulle toisen ISP kautta käytämällä s-posti ohjelmaa vai miten tämä oikeen menee?

3 kommenttia

Hei Atomicbomb,

Soneran sähköpostia voi käyttää myös muiden operaattoreiden liittymillä. Eli meillä ei sen suhteen ole estoja.

Jos käytät sähköpostiamme DNA:n yhteydellä, niin saapuvan postin palvelimen asetukset ovat samat kuin muutenkin, mutta lähtevän postin palvelimen asetukset täytyisi vaihtaa yhteyden tarjoavan operaattorin mukaisiksi.

Toinen vaihtoehto on ottaa sähköpostiohjelman asetuksista SSL ja autentikointi käyttöön. Tuolloin postipalvelin on mail.inet.fi, lähtevän postin portti on 465 ja saapuvan postin portti 993. Lähtevän postin palvelin asetetaan vielä vaatimaan tunnistautumisen. Tällöin viestien lähetys onnistuu huolimatta siitä missä verkossa olet kiinni.

Toki aina on mahdollista käyttää sähköpostia myös webmailin kautta.
Varmistan nyt viellä kun olemassa kaksi suojausta sähköpostiin eli siis SSL vai TLS suojaus pitää valita? Haluisin että menee heti ekalla oikein 🙂
Hei Atomicbomb,

SSL on oikea. Lisää sähköpostiasetuksista löytyy vielä sivuiltamme.

Vastaa