Skip to main content

SIM:n aktivointi ei onnistu

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Vaihdoin tänään Sonera-kaupassa SIM-korttini iPhone 5:een sopivaan pienempään SIM:iin, mutta vielä kuuden tunnin jälkeenkään aktivointi ei onnistu, vaikka myyjän mukaan se piti olla heti käytettävissä. Kun syötän PIN-koodin, puhelin ilmoittaa avaavansa ja pyytää odottamaan, mutta lopulta ei etene ja näyttö taas pimenee. Pystyisittekö nopeasti jelppaamaan tässä, koska käytössäni ei ole tällä hetkellä muuta puhelinta ja odotan tärkeitä puheluita? Kiitos!

4 kommenttia

  • August 12, 2013
Korjaus edelliseen: en tiedä teittekö jotain, mutta käynnistettyäni puhelimen pari kertaa uudelleen aktivointi onnistui.

  • August 13, 2013
Hei keinowaara!

Eipä ehditty vielä mitään tehdä, mutta hyvä jos nyt toimii. Yleensä uudelleenkäynnistys auttaakin!

  • September 9, 2013
Hei! Minulla on sama ongelma.. UUdessa luurissa mikrosim, joka ei ilmeisesti aktivoidu. Laitoin jo tunteja sitten vanhalla puhelimella viestin "aktivoi xxxxxxxxxx", eikä silloin mitään vastausta tullut. Laitoin viestin uudestaan toisesta liittymästä ja vastauksena tuli jotain että liittymä xxxxxxxxxx on käytössä tilauksen mukana tulleella sim kortilla.. Mutta enää ei toimi vanha luuri eikä kyllä uusikaan. On niin vaikea operaatio tuo kannen irrottaminen niin vielä en ole koittanut irrottaa korttia ja laittaa uudestaan..

  • September 10, 2013
Hei eveliinah!

Todennäköisesti uutta sim korttia ei ole vielä rekisteröity liittymäsi tietoihin, jolloin aktivointikaan ei onnistu tekstiviestillä. Voisit lisätä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin jolloin voimme tarkistaa mikä kortti sinulla on käytössä.

Toki kortin vaihto onnistuu myös Omien Sivujen Liittymänhallinnasta chat palvelun kautta jossa voit keskustella asiakasneuvojamme kanssa. Kätevä tapa hoitaa juuri tämänkaltaisia asioita.