Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
djyallu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sonera Laajakaista ja Youtube

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi Youtube ei toimi kunnolla Soneran yhteydellä? Sama vika toistuu kaikilla talouden koneilla. Aikasemmalla (Elisa) operaattorilla ei ollut kyseistä ongelmaa. Googlella löytyy kohtalotovereita.

Testasin Youtubea samanaikaisesti Songin, Elisan (remote desktop) ja Soneran yhtyksillä. Sonera oli ainoa jolla Youtube ei toiminut kunnolla.

Nykyinen yhteys on Soneran laajakaista extra 10/2 ja yhteys DSLAM:iin muodostuu nopeudella 11/2,2mbit. Kaikki muut internetpalvelut, Youtubea lukuunottamatta toimii moitteetta. Myös "Speedtest" näyttää nopeuden olevan kohdillaan, eli sisään tulee 11Mbit/s ja ulos menee 2,2Mbit/s.

Voisiko Sonera-asiantuntija ottaa kantaa tähän?

Kiitos.
699 vastausta
nemo78_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kuinka monta vuotta siihen voi helvetti soikoon mennä että tämä ongelma saadaan kuntoon! Viime päivinä ollut taas aivan toivotonta YouTube-videoiden katselu. Tai toivotontahan se on ollut viimeiset kaksi vuotta, siitä lähtien kun vaihdoin tähän 24/1-liittymään, mutta nyt on viime päivät ollut jopa Sonera-skaalalla erityisen heikkoa. Miten voi olla mahdollista että tälle ongelmalle ei löydetä ratkaisua? Vai halutaanko sitä edes löytää?
Beliar_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

Te Soneran asiakaspalvelijat jotka tätä ketjua saatatte ehkä hyvässä lykyssä vielä useammankin vuoden jälkeen seurata (ainakin toivottavasti)

Olisiko vihdoin mahdollista saada jonkun niinkutsutun Soneran Teknisen asiantuntijan kommentti (mielellään henkilö jolla on edes CCNA tasoiset paperit) tähän ongelmaan. ?

Miten on mahdollista että ongelman selvittely on kestänyt vuosia ja vähän väliä tulee uutta tekosyytä siitä miksei kyseinen palvelu toimi Soneran verkosta?

Milloin vedotaan Googlen pohjoismaiden kaistaan, joka selkeästikkään ei ole syynä kun muiden operaattoreiden huomattavasti hitaamilla yhteyksillä pystyy katsomaan Youtubea ongelmitta? ( keskustelussa useamman kerran mainittu 0.5 megan mokkula, omien testien 1/4 megan mobiilidata DNA:lta )


Milloin jonkin Soneran yhteistyökumppanin vikaan?

Tästä jää pahasti sellainen maku suuhun, että "suomen suurin" operaattori pissii asiakkaitaan silmiin eikä sillä / sen verkkoasiantuntijoilla ole selvästikään minkään sortin käsitystä siitä mistä oikeasti on kyse?

Ongelmaa selvitellään ilmeisesti Soneran taholta jollain Ö- prioriteetillä, vaikka se käytännössä hankaloittaa ison osan koko operaattorin asiakkaista kokemukseen palvelusta.

Keskustelussa tuntuu olevan mukana huomattavasti teknisemmin valveutuneita asiakkaita kuin tähän mennessä vastaan (niin puhelimitse kuin tässä keskustelussa) tulleet Soneran "asiakaspalvelijat"

Pitänee kohta itsekkin tehdä sekä Soneralle, että kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus halukkuudesta katkaista määrä-aikainen sopimus palvelun toimimattomuuden perusteella. Jos halvimmalla mahdollisella mobiilidataliittymällä saa huomattavasti paremmin toimivan Youtuben ja Yle Areenan niin ei tässä jää enää oikein vian syyksi mikään muu kuin soneran taholta tapahtuva yhteyden rajoittaminen tiettyjä palveluita käytettäessä. Tämänkin keskustelun tiimellyksessä on useampaan otteeseen poissuljettu 99.5% potentiaalisista ongelman syistä.
PormestariSisu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jumalaare kun tämä on merkillistä!

Miten monta kottikärryllistä euroja pitäisi soneralle työntää että youtube alkaisi toimimaan?

Joka kerta (eli 90% kerroista) kun videon toisto pätkii, teen tuubin "ilmoita toisto-ongelmasta" ilmoituksen ja kerron että isp = sonera. Jos näitä ilmoituksia tulisi vaikka miljoona niin alkaisiko asenne muuttumaan? Oma saldoni on jo sadoissa.

Miksi ei näihin vaivauduta edes vastaamaan? Pitääkö asiasta tehdä helvetinmoinen sosiaalisen median tempaus niin että iltapäivälehdetkin kirjoittavat, olisko sitten asia tarpeeksi vakava?
nemo78_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
.
wheany_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tänään ei tunnu toimivan oikein lainkaan. Videot näyttää spinneriä sekunnin pari, mutta sitten ei tapahdu mitään. Yksi video alkoi toimia kun muutaman kerran jaksoi ladata sivun uudestaan.
larppaxyz_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
wheany kirjoitti:
Tänään ei tunnu toimivan oikein lainkaan. Videot näyttää spinneriä sekunnin pari, mutta sitten ei tapahdu mitään. Yksi video alkoi toimia kun muutaman kerran jaksoi ladata sivun uudestaan.


Jep, tänään on ollut uudella tavalla rikki, video ei näy lainkaan, ei lataudu ollenkaan eikä edes puskuroi. Toisaalta sitten osa videoista näkyy ihan ok, esimerkiksi Soneran omat mainosvideot.

Huippuhomma!
Tuoms_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eipä tähän taida tulla muutosta. Noh DNA:n 4g-liittymällä toimii hienosti youtubet niin voi vaihtaa siihen.
Tepme_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Soneran surkealla liittymällä ei koskaan saa tasaista "kyytiä". Mainontanne on valheellista, kusetusta ja muutenkin harhaanjohtavaa. Pitääpä tehdä valitus viranomaisille tästä teidän mainonnasta.

Sonera on kyllä yks surkeimmista "palveluntarjoajista" ikinä!
Wasama_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
w33q kirjoitti:
***** mitä ******. Soneran mainos "pätkiikö videot? Hanki nyt huippunopea laajakaista!" ***** joo hankin ******* teijän ****** laajakaistan joka ei toimi.

Youtubea ei voi kattoo ees 240p laadulla ku ei lataa!!!!!!
Oon resetoinu jokaikisen vehkeen!
Resetoikaa te OMAT PALVELIMENNE! PAKKO OSTAA JOKA IKINEN ELISAN PIUHA!


Jeps. Täällä 100/10 Soneran kuitu Espoossa.

Youtuben katselu on Soneran verkossa kuin vetäisi piikkilankaa persvaossaan.

Ehdottaisin että kun ette pysty tarjoamaan toimivia Youtuben ulkomaanyhteyksiä niin:

a) hommaatte asiakkaillenne maksuttoman proxyn Euroopasta. Kyllä joku muu nää hommat vielä osaa, jos te ette!

b) ilmoitatte Satolle, että "Sori, me mokattiin. Oltiin ahneita. Luultiin että hallittiin tää. Voitte ottaa Welho/DNA:n takaisin"

Saas nähdä mitäs nyt. Tälleen ei voi jatkua!
Reiska-Seta_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sonera viihde + 24mb laajakaista toimii vallan mainiosti pl. Youtube. Tuolle asialle voisi kyllä yrittää oikeasti tehdä jotain. Vimeo ja muut videopalvelut toimivat ilman ongelmia.