Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
keytronic123_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tallentava digiboksi ja toimimattomat tallenteet

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tarvitseeko tämä tallentava digiboksi (iptv; Sonera viihde) voimassa olevaa kanavatilausta jotta se voi toistaa eli näyttää digiboksiin tallennettuja ohjelmia? Eli jos ei ole voimassa olevaa kanavatilausta niin sitten tallennus ei näy (vaikka kanavatilaus olisi siis ollut voimassa tallennushetkellä)?


Kysyn tätä siksi, että kun BBC Knowledge oli kuukauden kanava tallensin paljon Top Gear ohjelmia. Tarkistin silloin (eli sen kuukauden aikana jolloin kanava näkyi kuukauden kanavana), että tallennukset toimivat, oikea ohjelma oli tallentunut ja lisäksi suurimmasta osasta, että koko ohjelma oli tallennettuna (eli tallennus ei loppunut kesken). Kun nyt toukokuussa yrittää katsella näitä tallenteita niin video aukeaa, mutta näkyy vain mustaa ruutua koko tallennuksen ajan (eli kuva ei näy) ja ääniä ei kuulu.

Digiboksin ja Thompsonin sammuttaminen-uudelleen käynnistys yms. ei muuta asiaa eli tallennukset eivät näy.

Aloin myös tutkia muita vanhempia tallennuksia (sellaisia joita olen tallentanut esim. vuosi sitten ja sellaisia joita olen katsonut aikaisemmin eli tallennukset ovat toimineet aikaisemmin). Yksikään sellainen tallennus jossa ei enää ole voimassa olevaa kanavatilausta ei toimi (eli musta ruutu ja äänet ei kuulu). Sen sijaan kaikki sellaiset tallennukset (uudet esim. tänään tallennetut ja vanhat) joissa on voimassa oleva kanavatilaus toimivat.

Onko siis todella niin, että tämä ”tallentava digiboksi” kyllä tallentelee kaikkea, mutta se ei näytä tallenteita jos asiakkaalla ei ole voimassa olevaa kanavatilausta kyseiseen kanavaan? Eli tallenteen katseluaika rajoittuu kanavatilauksen voimassaoloon?

Tuntuu todella ihmeellisestä, että yksikään tallenteista ei toimi sen jälkeen kun kyseisen kanavan tilaus on päättynyt (tai kuukauden kanavan katseluaika on päättynyt) ja vastaavasti ihan kaikki muut tallenteet (vanhat ja uudet) näkyy 100% kun tilaus on voimassa kyseiseen kanavaan. Jonkin yksittäisen tallenteen toimimattomuuden ymmärtäisin, mutta kun yksikään niistä tallenteista ei toimi joissa kanavatilaus on päättynyt ja kaikki muut eli ne joissa kanavatilaus on vielä voimassa toimivat. Missään muussa tallentavassa digiboksissa en ole törmännyt siihen, että tallennetetun ohjelman katselu edellyttää voimassa olevaa tallennetun kanavan tilausta eli katselu rajoittuu siihen aikaan kun kanavatilaus on voimassa.
4 vastausta
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei keytronix123

Valitettavasti joudun toteamaan sinulle, että tilanne on juuri se että sinulla pitää olla voimassa oleva kanavapaketti, jos haluat katsoa kiintolevylle tehtyjä tallennuksia. Salaus siirtyy mukana kiintolevylle, joten et voi katsoa tallennuksia, jos sinulla ei ole voimassa olevaa kanavapakettia. Sama koskee Bonuskanavaa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jts_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Huomasin tämän, kun olin lopettanut Cmoren kanavapaketin tilauksen. Eipä toimi tallennukset enää. Tämä on kyllä täysin käsittämätöntä. On muutenkin todella typerää, ettei maksukanavia voi tallentaa verkkoon, ja sitten on vielä tällainen ominaisuus. Tähän talouteen ei tule enää yhtä ainuttakaan kanavapakettia.
Tolvanen_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Joo hämmästyin itsekin asiasta, melko tyhmä systeemi kun toimii noin. Eipä itsellekään tule kyllä yhtään kanavapakettia, Viasat Sport:kaan ei Viihdeasiakkaille näy HD mutta kaapelissa kyllä. Pikkuisen huijauksen makua koko Sonera Viihteessä 😕
jankro_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Juu, kannattaa hommata sellainen digiboksi, joka purkaa salauksen tallennettaessa.
Tosin tuollaista ei Soneran valikoimista löydä 😉

Edellinen boksini oli Topfield 5100 joka purki salauksen tallennettaessa ja samoin nykyinen Vu+ Duo2.

Kumpikaan ei tosin pure vielä HD läpisalattuun tavaraan, siksi ei tule HD meidän kotiin!

-J-
Tämän osion uusimmat keskustelut