Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Sari_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tietoturvan irtisanominen (?)

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

Yritin katsoa laskultamme Sonera Tietoturva Plus'san osuutta, mutta sitäpä ei siinä näkynyt.
Ko. palvelu näkyy kyllä Omilla sivuilla ja on tietääkseni käytössäkin.

Olisin halunnut irtisanoa tuon palvelun, koska se syö niin paljon koneen resursseja ja tätä ainoata pientä laajakaistatilaa - miten se onnistuu?
3 vastausta
Heikki-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Sari!

Tietoturva näkyy kyllä laskulla, mutta koska teillä on kyseinen palvelu veloituksetta kahden vuoden ajan (12.10.2011-12.10.2013), on hintarivi nollilla.

Palvelun voi irtisanoa Facebookin kautta yksityisviestillä tai ottamalla puhelimitse yhteyttä. Jos haluatte, että me soittelemme teille päin, niin sivuiltamme voi jättää soittopyynnön. Palvelun voi kuitenkin irtisanoa vain liittymän omistaja.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa _http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista _http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä _http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Sari_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kiitos vastauksesta ja tiedosta.

Siis ymmärsinkö oikein, että Facebookin kautta voi irtisanoa ko. palvelun mutten omien sivujen kautta - millä perusteella näin?

Facebook on systeemi, johon ihan kuka tahansa voi keksiä henkilöitä yms. ja rekisteröityä kenenä vaan, ihan miten tahansa ja lähetellä viestejä ihan kelle tahansa. Ja tätä kautta voi tehdä irtisanomisen yms?

Mutta Soneran omille (suojatuille?) sivuille kirjaudutaan Soneran itsensä antamalla tunnuksella & salasana yhdistelmällä ko. liittymään (tässä tapauksessa laajakaistaan), josta näkee kaiken... tai jopa tätä nykyä pankkitunnuksilla. Omilla sivuilla on jopa tämä nk. "liittymän hallinta".
Tätä katta ei siis pysty oikeasti hallinnoimaan liittymää vaan ruudulle tulee viesti:
"Pahoittelemme, mutta emme voi tarjota itsepalvelua tästä asiasta. Voit varata sinulle sopivan ajan asiakaspalvelusta ja me soitamme sinulle, vaihtoehtoisesti voit soittaa asiakaspalveluun."
Em. viesti tuli vastaan aika monesta "Lähetä viesti asiakaspalveluun" -vaihtoehdosta.

Perin on kummallista, että Soneran omasta ns. suojatusta paikasta ei voi lähettää edes viestiä, niin vastaavan toiminnon voi tehdä kunhan on ns. Facebookin rekisteröitynyt "käyttäjä".
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä täyttyy tietosuojapolitiikassanne?
Tietosuojapolitiikkanne ensimmäinen kappale on kuitenkin:
"Soneran tietosuojapolitiikan tarkoituksena on kertoa niistä periaatteista ja käytännöistä, joita me TeliaSonera Finland Oyj:ssä noudatamme asiakkaidemme yksityisyyden suojan, viestinnän luottamuksellisuuden ja muiden oikeutettujen intressien varmistamiseksi."

Yksityisyyden suoja - Facebook....???
Viestinnän luottamuksellisuus - Facebook..???
Muiden oikeutettujen intressien varmistaminen - Facebook...???

Tulemme kuitenkin irtisanomaan tuon kyseessä olevan palvelun vaikka sitten soittamalla asiakaspalveluun, kun kaikki eivät ole Facebookissa edelleenkään eikä Soneran mikään sopimus ole vielä tähän asti ainakaan edellyttänyt sinne rekisteröitymistä.
Marjaana_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 198 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Sari!

Facebookin ja Omien Sivujen ero irtisanomistilanteessa on se, että Facebookissa ollaan yhteydessä asiakaspalveluun ja Omat Sivut on itsepalvelukanava. Haluamme keskustella asiakkaan kanssa kun palvelua ollaan lopettamassa.

Varmistamme asiakkaan henkilöllisyyden myös Facebookissa kuten puhelimessa tai vaikkapa Sonera kaupassa. Facebookissa ja muualla sosiaalisessa mediassa Soneran nimellä kirjoittavat vain Soneran työntekijät ja meillä on kaikissa työasioissa vaitiolovelvollisuus. Jokainen tietysti itse päättää mitä tietoja haluaa luovuttaa Facebookin kautta ja jos sitä ei halua tai ei ole mahdollista käyttää niin meille voi soittaa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut