Tietty peli katkaisee nettiyhteyden (tietääkseni)

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Elikkä meillä on nyt yli kuukauden ollut seuraavan kaltainen ongelma. Tämä alkaa jo olla todella turhauttavaa

Kun pelaan yhtä tiettyä peliä (Left 4 dead 2), koko talon netti katkeaa ihan tuosta vain. Joskus ei tarvitse edes liittyä serveriin, riittää pelkästään että peli on käynnissä ja netti katkeaa vähän ajan päästä, myös kaapeli TV:n yhteys katkeaa samalla.

Tätä peliä on pelattu yli neljä vuotta täysin ongelmitta, ja minua ihmetyttää todella paljon miksi näin käy nyt jatkuvasti, jossain on pakko olla jokin vika.

Kaksi vikailmoitusta on jo jätetty mutta näköjään vikaa ei vain löydy. Modeemissakaan ei tuskin ole vikaa, sillä kokeilin toista modeemia jonkin aikaa sitten ja sama ongelma toistuu myös sillä.
Kaapeliyhteys ei ole mahdollinen, sillä modeemi on alakerrassa ja kaikki koneet yläkerrassa.

Kun yhteys katkeaa, kaikki valot palaa normaalisti, mutta tietokone väittää rajoitettua yhteyttä ja kun testaan yhteyden modeemilla se ilmoittaa että yhteys yhdyskäytävään, ja DNS palvelimiin on poikki.

Missä voisi olla vika, olen kokeillut todella monta vaihtoehtoa jo mutta mikään ei tunnu auttavan.
Otin myös kuvan yhteyden testaamisesta, missä näkyy vika, mutta minulla ei todellakaan ole mitään hajua miksi näin käy.

Mitä tässä olisi nyt tehtävissä, ja miksi näin tapahtuu vain ja ainoastaan yhtä tiettyä peliä pelatessa?

6 kommenttia

Hei Kenwer55,

Kokeile resetoida reititin painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Älä tee tämän jälkeen muutoksia reitittimen asetuksiin vaan testaa peliä uudelleen tehdasasetuksilla.
Elikkä kokeilin vähän aikaa sitten tuota resetointia, toimi vähän yli tunnin kunnes yhteys taas katkesi, (mainittua peliä pelatessa).

Unohdin mainita, että jos en ole yhteydessä VPN verkkoon, en pysty ollenkaan pelata tuota peliä. Menee noin 5-10 min kunnes netti menee alas. Kummallista tällainen, sillä kuten mainitsin olen pelannut tuota peliä jo muutaman vuoden täysin ongelmitta.

Missä tämä vika voisi olla?
Hei Kenwer55,

Oletko nyt koittanut pelata kyseistä peliä jollain toisella tietokoneella? Ongelman rajaamiseksi olisi hyvä selvittää, että toistuuko ongelma useammalla koneella.
Kokeilin eilen pelata veljen koneella, mutta sama ongelma toistuu myös siinä.

Olen myös kokeillut pelin uudelleenasentamista, ja asentanut käyttöjärjestelmän omaan koneeseen uudelleen (samalla tyhjensin koko koneen)

Olisiko yhdyskäytävässä jotakin vikaa? Sillä se juuri menee poikki kun nettiyhteys katkeaa (kuten myös kuvasta näkyy), olisiko vaikka mahdollista saada uusi IP osoite/yhdyskäytävä?

Yksi kavereistani mainitsi että hänelläkin oli sama ongelma saman pelin kanssa, sanoi että kannattaa kysyä tällaista toimenpidettä: Puhelinkeskuksen portin resetointi etänä, en tiedä itse millainen toimenpide tuo on, mutta olisiko tuota mahdollista kokeilla?

Tai voisiko tuo 4 portin siltaus auttaa, jos siihen yhdistän meidän vanhemman reitittimen? Ja jos tuota yrittäisi, miten yhdistän vanhan reitittimen ja onko minun pakko muuttaa jotakin asetuksia siihen?
Vanha reititin on A-link RR24 AP i+

Onhan sekin mahdollista, että reitittimessä on jokin vika mutta kun kerran kokeilin vanhaa reititintä, niin silläkin katkesi yhteys lähes heti.
Moi Kenwer55,

Resetoin portin meidän keskittimestä niin nähdään olisiko siitä apua. Jos ongelma jatkuu niin koitetaan sitten 4. portin siltausta. Tietokoneen voi sitten suoraan liittää verkkokaapelilla sillattuun porttiin. Vanhaa modeemia uuden perään ei voi kytkeä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Kenwer55 kirjoitti:
Kokeilin eilen pelata veljen koneella, mutta sama ongelma toistuu myös siinä.

Olen myös kokeillut pelin uudelleenasentamista, ja asentanut käyttöjärjestelmän omaan koneeseen uudelleen (samalla tyhjensin koko koneen)

Olisiko yhdyskäytävässä jotakin vikaa? Sillä se juuri menee poikki kun nettiyhteys katkeaa (kuten myös kuvasta näkyy), olisiko vaikka mahdollista saada uusi IP osoite/yhdyskäytävä?

Yksi kavereistani mainitsi että hänelläkin oli sama ongelma saman pelin kanssa, sanoi että kannattaa kysyä tällaista toimenpidettä: Puhelinkeskuksen portin resetointi etänä, en tiedä itse millainen toimenpide tuo on, mutta olisiko tuota mahdollista kokeilla?

Tai voisiko tuo 4 portin siltaus auttaa, jos siihen yhdistän meidän vanhemman reitittimen? Ja jos tuota yrittäisi, miten yhdistän vanhan reitittimen ja onko minun pakko muuttaa jotakin asetuksia siihen?
Vanha reititin on A-link RR24 AP i+

Onhan sekin mahdollista, että reitittimessä on jokin vika mutta kun kerran kokeilin vanhaa reititintä, niin silläkin katkesi yhteys lähes heti.


ADSL modeemia ei suoraan voi käyttää toisessa modeemissa kiinni. Teoriassa voi kytkeä ADSL modeemit yhteen, eli


- Thompson LAN 4 sillattuna kytketään A-linkkiin LAN 1 - 4 porttiin (johonkin näistä). (voit toki myös kytkeä LAN 1 -3 jos haluat reitityksen taakse (NAT))
- Sinun tulee ottaa A-linkistä DHCP-palvelu pois käytöstä


Tällöin A-linkistä tulee kytkin (ei enään modeemi) ja on suoraan julkisessa verkossa yhteydessä. Huomaathan, että Sonera jakaa enintään 5 IP-osoitetta, eli 5 laitetta suoraan julkisessa verkossa voi olla yhteydessä.

Suosittelen hankkimaan kuitenkin erillisen kytkimen tai reitittimen.

Vastaa