Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Niinna_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tilapäisesti suljettu liittymä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei

Liittymäni on nyt ollut suljettuna maksamattomien laskujen takia. Maksoin teidän kautta avoimena olevat laskut. Laskun tiedot pyysin asiakaspalvelustanne ja siellä neuvottiin maksamaan ne ja hoitamaan loput avoimet Sergeliltä. Pyysin Sergeliltä kahden muun avoimen laskun tiedot ja sain ne tekstiviestillä. Siellä sanottiin, että niiden maksamisen jälkeen liittymä voidaan avata, kun kirjautuvat heidän tietoihinsa. Nämä kaikki laskut maksoin 1.10. Perjantaina soitin sekä Sergelille ja Soneralle ja teidän asiakaspalvelija soitti minulle vielä takaisin illalla. Jokainen kolmesta henkilöstä sanoi, että vielä on 15,12 euroa maksamatta ja sen maksamalla liittymä voidaan avata. Tänään minulle kuitenkin kerrottiin, että minun pitäisi maksaa lähes yhtä suuri summa, kuin olen jo maksanut, että liittymä on voidaan avata.

Minulle on siis annettu luultavasti aluksi väärät laskutiedot tai jokin muu on teidän ja Sergelin päässä mennyt sekaisin. Olisi ihan reilua, että liittymäni avattaisiin kaiken tämän vaivan takia jo nyt. Olen joutunut soittamaan useaan otteeseen Sergelille ja teille ja lisäksi olen maksanut ne laskut, jotka minulle kerrottiin, että liittymä voidaan avata.
24 vastausta
Ihaa_78_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies

Omat sivut ei näytä nyt edes laskuarkistoa vaan herjaa että pitää kirjautua omilla tunnuksilla.´No niillähän mä kirjauduinkin ja näyttää liittymätyypin ja osoitteen ja että suljettu maksamattomien laskujen vuoksi. Katso avoimet laskut alta, joka herjaa jälleen että pitää kirjautua. Teidän palvelu on tällä hetkellä todella huonoa. Kahdessa kuukaudessa olen saanut vääntää laskuista ja suljetusta liittymästä enemmän kuin koskaan. Maksoin joulukuussa kaikki laskut ja nyt se on tammikuussa jo jälleen suljettu, olisko vähän nyt hätävarjelun makua? Ei edes huomautusta ehdi luukusta tulla kun liittymä jo suljetaan, mutta sen avaamisella ei ole koskaan kiirettä vaikka laskut maksaisi, kukaan ei selvitä mitä kaikkea olen jo maksanut joka suuntaan, ettekä hyvitä mitään siltä ajalta kun netti on kiinni??? Ihmettelen itsekin miksi olen edelleen teidän asiakkaana.
Ihaa_78_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos

Ja nyt sain jälleen uuden laskun. Ei puhettakaan että hyvitystä tulisi suljetulta ajalta,mutta nyt peritte vielä 15€ työmaksuja suljetun liittymän avaamisesta?????? Ja varmasti tämä 15€ kaatuu maksettavaksi vielä tästäkin sulkemisesta minkä olette tehneet aika herkällä liipasinsormella. Onko tarkoituskin ajaa asiakas hulluksi vai tuleeko se vaan lisäbonuksena?
Ihaa_78_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos

Jep, teillä on ilmeisesti liikaa asiakkaita kun ei kiinnosta tällaisiin vastailla. Uudestakin sulusta tuli lisälaskua. Laskuja tulee ovista ja ikkunoista mutta palvelu on todella huonoa. Parempi varmaan suosiolla vaihtaa operaattoria.
Heikki-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies

Hei Ihaa_78!

Pahoittelut, että aiemmat, jo pitkä aika sitten lähettämäsi viestit ovat jääneet vastaamatta! Liittymä suljetaan maksamattomien laskujen takia, mutta se ei tapahdu mitenkään välittömästi. Kun eräpäivästä on kulunut kaksi viikkoa, niin erääntyneestä laskusta lähtee maksukehotus. Mikäli laskua ei ole senkään jälkeen maksettu, niin liittymä suljetaan.

Liittymä avautuu automaattisesti, kun kaikki erääntyneet laskut on maksettu. Maksujen kirjaantumisessa menee kuitenkin yleensä 1-3 arkipäivää. Mikäli seuraavakin maksu myöhästyy, niin liittymä menee samalla prosessilla uudestaan kiinni.

Liittymän sulkeminen ja avauksesta veloitettavat 15€ maksut ovat siis aiheellisia, mutta laskuista pitäisi kyllä muistutukset tulla. Laskuthan lähetetään sinulle sähköpostitse, mutta muistutukset tulevat perinteisellä postilla. Laskutusosoitteena voi varmastikin olla sama osoite kuin missä laajakaistakin on, vai mitä?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa _http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista _http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä _http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Ihaa_78_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos

Joulukuussa olen maksanut kaikki rästit ja liittymä on avattu uudelleen. Jos kahdessa viikossa tulee vasta huomautus, miten voi olla että liittymäni oli jo tammikuun puolessa välissä uudestaan kiinni? Omilta sivuilta ei näe tällä hetkellä avoimia laskuja, joten sieltä en pääse tilannetta tarkastamaan. Sähköpostiin tulee laskut kyllä ja sitä mukaa olen maksanut kun olen niitä saanut.
Heikki-_
  • 0 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies

4.12. tehdyllä maksulla olet saanut laskusi ajantasalle eikä erääntyneitä laskuja ole silloin enää ollut.

20.1. sinulla on kuitenkin ollut jo kolme uudempaa laskua erääntyneenä, joista kahdessa eräpäivät joulukuun puolella, joten liittymä on mennyt uudestaan kiinni.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa _http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista _http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä _http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Ihaa_78_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos

Miten on edes mahdollista että 4.12.-20.1. erääntyy kolme uutta laskua? Ei tästä taida päästä kuiville koskaan kun laskutetaan kaikki eri laskuilla ja eräpäivillä, ei pysy mitenkään kärryillä.
Minna-_
  • 2 custom-general.kudos
  • 829 custom-general.replies

Hei Ihaa_78! Laajakaistaliittymän lasku tulee kerran kuukaudessa ja erääntyy aina hieman ennen kuun puoliväliä. Mikäli teet laskulle maksusopimuksen, veloitetaan se eri laskulla ja eräpäivällä. Tästä syystä mainitsemallasi aikavälillä on sinulle lähtenyt kolme laskua.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Ihaa_78_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos

Missä mä teen maksusopimuksen kun en pääse edes laskuarkistoon?
Ihaa_78_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos

Ja sama jatkuu. Taas liittymä kiinni, laskuarkisto ei toimi edelleenkään ja kun kysyin asiaa teidän sivujen chat-sovelluksella niin asiakaspalvelija päätti poistua kesken keskustelun. Ilmeisesti ei niin välittänyt asiaani hoitaa. Haluan sulkea liittymäni lopullisesti. Lopettaa. Irtisanoa, millä nimellä haluatte sitä kutsua, mutta maksan rästini kun ne jostain näen ja sen jälkeen en halua teidän kanssa enää minkäänlaista sopimusta. Pitääkö tätä varten jonottaa tunti asiakaspalveluun ja onko riski että asiakaspalvelija lyö vielä luurin korvaan? en millään ehtisi jonottaa yhtäkään, saati kahta kertaa sinne.