Vikailmoituksen tila

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Moi,

Mikähän mahtaa olla vikailmoitukseni tila jonka tein muutama viikko sitten? Asentaja kävi mittailemassa ja vaihtoi linjan reittiä, mutta katkeiluongelma jatkuu ja soitin uudelleen vikapalveluun ja hän aikoi laittaa tiedon ongelman jatkumisesta mutta mitään ei ole kuulunut asian tiimoilta?

Nyt kuitenkin modeemin käyttelynopeus on huonompi mitä aikaisemmin (14Mbps/766Kbps ja aikaisemmin oli 18Mbps/1Mbps) ja linja tuntuu virheilevän enemmän modeemin mukaan.

Onkohan loppupeleissä vika tässä Thomsonin TG789vn modeemissa? Naksahtaa kun linja katkeaa ja yhdistää heti uudelleen. Aikaisemmin kesällä/syksyllä tätä ongelmaa ei ollut ja linja oli vakaa...

Edit: Linjan arvoja: http://pastebin.com/XEsLeZYN

5 kommenttia

Tarkistin Vikapalvelusta, että aiemmin jättämäsi vikailmoitus on kuitattu valmiiksi. Koska ongelmat yhteydessä edelleen jatkuvat, niin suosittelen jättämään uuden vikailmoituksen joko soittamalla Vikapalveluun tai lähettämällä Omien Sivujen kautta Palvelupyynnön. Yhteystiedot löydät täältä http://bit.ly/uiZrwL Toivottavasti liittymäsi saadaan pian toimimaan!
No niinpä tietysti...en ainakaan ala enää maksamaan ja jonottamaan aspaan...kokeillaan sitten tuota Omien Sivujen kautta...
Tämä Soneran vikailmoitusten teko ja käsittely on kyllä aivan uskomattoman kankeaa kun aina joutuu tekemään uuden vikailmoituksen vaikka kysymys olisi täsmälleen samasta viasta, josta aikaisemmin on jo työllä ja tuskalla saanut tehtyä vikailmoituksen. Sitten asiakaspalvelijan toimesta vain toivotaan, että saadaan pian toimimaan eikä minkäänlaista arviota viankorjauksen kestosta tai muusta saa. Itse odottelen edelleen vastausta joskus marraskuun alkupuolella tekemääni vikailmoitukseen. Automaattivastaukset tekstiviestillä tuntuu olevan randomina arvottu. Välillä ilmoitetaan että vika on korjattu. Sitten tarkemmin kysyttynä vikaa ei oltukaan korjattu, koska sitä ei tutkintahetkellä esiintynyt. Tällä hetkellä vikailmoitus on seurannassa, mitä se sitten tarkoittaakaan?
P-luto: Viankorjauksen kestoa on hyvin hankala arvioida, sillä se riippuu täysin vian laadusta ja korjaustoimenpiteistä. Ymmärrän toki, että odottelu kuitenkin turhauttaa. Pahoittelut siitä. Jos vikailmoituksen tekeminen puhelimitse tuntuu hankalalta, kannattaa vikailmoitus jättää palvelupyynnöllä Omien Sivujen kautta.
Niinamari kirjoitti:
P-luto: Viankorjauksen kestoa on hyvin hankala arvioida, sillä se riippuu täysin vian laadusta ja korjaustoimenpiteistä. Ymmärrän toki, että odottelu kuitenkin turhauttaa. Pahoittelut siitä. Jos vikailmoituksen tekeminen puhelimitse tuntuu hankalalta, kannattaa vikailmoitus jättää palvelupyynnöllä Omien Sivujen kautta.


Hei Niinamari!
Tarkoitus ei ollut kritisoida asiakaspalvelijoita. Itsekin kilpailevan operaattorin asiakaspalvelussa työskentelevänä tiedän ettei yksittäinen palveluneuvoja juurikaan voi tällaisessa tapauksessa muuta kuin pahoitella asiaa. Lähinnä tarkoitin sitä, että jos vikailmoitus on kerran tehty ja kuitattu "valmiiksi", niin onko mahdotonta että esim. saman vian kuitenkin edelleen jatkuessa, saman vikailmoituksen voisi uudelleen avata. Turhauttavaa on nimenomaan samasta asiasta tehdä useaan kertaan vikailmoituksia ja ikäänkuin aloittaa aina alusta asian tutkiminen. Itse sain tänään omaan vikailmoitukseeni tekstiviestillä vastauksen, että verkosta ei vikaa löytynyt. Nyt varmaan, kun olen ensin testannut toisella koneella, toisella ethernet-kaapelilla jne., vian mahdollisesti jatkuessa, joudun tekemään taas uuden vikailmoituksen. Viimeisin vastaus, jonka sain 12.12. tämän keskustelupalstan kautta oli:

"Onko ongelman suhteen tapahtunut muutosta? Vikailmoitus on tällä hetkellä vielä seurannassa, viimeisimpien tietojen mukaan katkominen / kaistan ongelmat olisivat vähentyneet."

Tuon perusteella voisi olettaa, että vikaa olisi ollut/on, mutta ne olisivat vähentyneet. Tänään saamassani tekstiviestissä tosiaan yksiselitteisesti luki että vikaa ei verkosta löytynyt. Nämä ristiriitaiset tiedot ja aiemmin saamani virheelliset automaattivastaukset eivät tosiaankaan herätä luottamusta siihen, että vikaa olisi kovin aktiivisesti tutkittu.

kts. viewtopic.php?f=53&t=7831

Vastaa