Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
grnd_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteysongelmaa USAan päin

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve

Tässä on taas pari päivää sitten alkanut yhteysongelma USA:ssa sijaitseviin sivustoihin. Näitä tuntuu Soneralla tulevan aina muutaman kuukauden välein, mutta yleensä kestävät alle päivän, niin en ole jaksanut rekisteröityä ja huomauttaa asiasta.

Tuntuu vaikuttavan lähes kaikkiin sielläpäin oleviin sivuihin, mutta näin esimerkkinä mainittakoon ibiblio.org.

Yhteys siis toimii aina pari minuuttia, mutta sitten on noin minuutti ettei sinnepäin saa yhteyttä ollenkaan.
Kun tämän "katkoajan" aikana laittaa tracerouten sivuille missä oli, ne jäävät aina pyörimään Soneran palvelimille (mm. nyk-bb2-link.telia.net). Ongelma on siis Soneran päässä.
119 vastausta
Jouman3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi, oi F*'K miksi?
Mikä helvata on että "normaali" asiakkaiden tarvitessa ulkomaan yhteyksiä niitä "korjataan / rajoitetaan / katkotaan", what a ...... Aina sama homma... asiakasplavelu / tekninetuki EI OLE TOIMINNASSA 24/7, niin on helppo tehdä kaikkea kivaa kuluttajille ÖISIN... samperi... tulkaa tuohon meitin ovelle käymään, niin saatte vielä selkäännekin... samperi... MIKSI noita USA / .com yhteyksiä pitää katkoa asiakaspalveluajan ulkopuolella? Eikö kukaan uskalla vastata silloin puhelimeen / postauksiin, kun on kaistat nurin / tukossa?
Samperin samperi... KORJATKAA nyt herranjestas....
Jouman3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nice Sonera, nice..... VALTAKUNNAN SUURIN JA HIENOIN... ja AINA teillä sattuu katkomaan ulkomaille.... jo nyt on prkl...
Jouman3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ja edelleen lisäisin, missä on ne "asiantuntijat" NYT, kun apua tarvitaan?
"Pahoittelevat" jälkeenpäin, että oli vähän ongelmia, mut kun korjaajat / asentajat olivat nukkumassa... plaa, plaa, plaa....
Jouman3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Varmaan taas menee tämäkin syy Telian piikkiin, kun oli yksi solmu tukossa Ruotysissa, niin ei voinut mitään? No... ainakin minulla toimii tälläkin hetkellä PUHELIN yhteys Ruotsiin Soneran liittymän kautta, joten kait sinne joku osaa soittaa, ja prata lite svenska sinne? Eller hur?
Migozzi_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Enpä ole kuullut että ruotsalaisilla olis mitään ongelmia.
Jare_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tässä sitä taas mennään.

Sama ongelma oli päivälleen tasan kuukausi sitten, sattumaako?
Migozzi_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Palkkapäivä ollu eilen jossaki.
unhappy_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ei näy vikailmoitusta:
http://www.sonera.fi/asiakastuki/hairiotiedotteet

Esim. tänne ei pääse:
http://ftp.us.debian.org/debian/

Puhutaan tuosta aikaisemmasta tilanteesta, kun siinä Sonera myönti jo virheensä. Asiakaspalvelijat älköön loukkaantuko viestin tuomitsevasta sävystä, sillä syy ei ole heidän (joskin toivoisin että he saattavat näistä ongelmista tiedon päättäjille). Ei pitäisi olla vaikeaa huomata näitä vikoja automaattisesti ja saada vikailmoitusta sivuille aikaiseksi.

Tai edes puoliautomaattisesti. Webbipalvelu minne voi laittaa linkin ja palvelin testaa toimiiko yhteys kyseiseen osoitteeseen ja analysoi vieläpä että mistä vika johtuu (dns ongelma, verkko poikki jossain soneran palvelimien välillä, verkko poikki soneran ja 3. osapuolen palvelinten välillä jne.) ja mahdollisesti kirjaa vikailmoituksen ja aloittaa korjaustoimenpiteet.
Jouman3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hmm.. no mutta hey.
Mieti, kuinka paljon nuo "osaajat" maksaisivat Soneralle... nyt voidaan pitää "opiskelijoita ja työttömiä" vastaamassa puhelimeen / nettin, et sori vaan, oli vähän häikkää..
Juhani556_
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Työskentelen joka päivä kotitoimistossani noin 12 tuntia päivässä netissä ja pystyn havaitsemaan tämän ongelman hyvin.

Tammikuussa 23.-24. päivän tiedoilla vika oli tosi paha juuri USA:n suuntaan ja mistään ei tullut mitään. Nyt siitä on tullut vain ajoittain ilmenevä, mutta ei vain USA:an päin vaan minne päin maailmaa tahansa. Yhtä lailla isot suomalaiset websivut kuten yle.fi ja hs.fi saattavat olla tavoittamattomissa muutamien minuuttien ajan lähes joka päivä, mihin kellonaikaan tahansa. Kun hs.fi tavoitetaan, täysin samanaikaisesti yle.fi ei tavoiteta, ja pian taas vaikkapa täsmälleen päin vastoin... tai ihan mitä vaan miten päin vaan koska vaan. On siis vähän kuin rulettia, milloin millekin sivuille tai palvelimelle saa yhteyden ja mille ei. Ja sitten vielä, samanaikaisesti toisen operaattorin yhteydellä samat palvelimet ja sivustot toimivat ongelmitta eli tämä ei taatusti johdu ko. sivustojen palvelimista että ne kävisivät alhaalla tuon tuostakin.

Vika ei tietenkään tällöin ole tietokoneessa, modeemissa, eikä johdossakaan. Yhteys ja laitteet sinänsä toimivat täysin ongelmitta ja valtaosa internetpalvelimista on tavoitettavissa silloinkin kuin joku pieni osa ei ole. Soneran vikailmoitusautomaatti tarjoaa vaihtoehdoksi vain asentajakäyntiä ja uhkailee isolla maksulla, jos käynti on turha. Uskon vakaasti, että asentajan käynti ei tätä vikaa korjaa, asentaja ei vikaa havaitsisi ja käynti olisi ihan turhaa touhua. Sen sijaan se asentaja pitäisi lähettää jonnekin päin Suomea tai maapalloa, missä sijaitsee se Soneran rikkinäinen reititin, kytkin tai vastaava - tai jokin muu pullonkaula mikä estää liikennettä sujumasta normaalisti. Epäilisin, että moni käyttäjä tietää tämän, joten melkeinpä voisi sanoa, että Soneran "rationalisoitu" tapa kerätä vikailmoituksia estää heitä tehokkaasti saamasta tietoa ja palautetta tästä ongelmasta.

Käytössä Sonera Laajakaista Extra Vantaalla. Aiemmin oli Saunalahti jotain 10 vuotta ja ongelmia ei ollut juuri koskaan. Nyt on lähes joka hemmetin päivä tämä ongelma ollut jo reilun kuukauden ajan. Häiritsee työntekoa aika kovasti. Taitaa lähteä operaattori vaihtoon jossain vaiheessa.