Yhteyspätkinyt jo pari kuukautta


Jos haluat ongelmia vaihda Soneraan! Tällainen kuuluisi olla Soneran myyntirepliikki. Sen lisäksi, että yhteys ei toimi moitteettomasti, on yhteydenotto todella hankalaa, lähes mahdotonta. Vikapalvelussa täytyy höpistä robotille, joka ei ymmärrä puhettasi ja internet sivuilta yhteyden saaminen on aivan yhtä hankalaa.

Mutta siis asiaan. Netti yhteys on pätkinyt parisen kuukautta. Toisinaan linja yllä pari minuuttia, jonka jälkeen taas katkeaa. Lisäksi tekee myös sitä, että modeemin mukaan yhteys puhelinkeskukseen, mutta ei saa ip-osoitetta.

Modeemina Telewell EA-510, joka toiminut moitteettomasti muiden operaattoreiden verkossa, mutta nyt Soneralla tökkii. Tai siis Sonera tökkii.

Missä vika?

10 kommenttia

Hei Tjpaiv,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ollut ongelmaa ja että et ole vikapalveluumme saanut yhteyttä.

Katsoin liittymäsi tietoja ja tällä hetkellä yhteyden arvot näyttävät hyviltä ja yhteys on pysynyt linjalla noin 7,5 tuntia. Viankuvauksesi perusteella suosittelen testaamaan modeemin, vaikka se on aiemmin muiden operaattoreiden verkossa toiminutkin.

Ohjeet ja vinkit sivuillamme on myös ohjeita mitä voit tehdä jos ADSL yhteys pätkii. Tutustuthan näihin.

Jos ongelmaa ei modeemistä löydy ja ohjeista ei löydy mitään apua ongelmaan, niin kokeilethan ottaa vielä vikapalveluumme yhteyttä, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella, mutta näiden käsittelyssä on tällä hetkellä hieman ruuhkaa.
tjpaiv kirjoitti:
Netti yhteys on pätkinyt parisen kuukautta. Toisinaan linja yllä pari minuuttia, jonka jälkeen taas katkeaa.
Modeemina Telewell EA-510, joka toiminut moitteettomasti muiden operaattoreiden verkossa, mutta nyt Soneralla tökkii. Tai siis Sonera tökkii.

Missä vika?


Täällä myös ollut yhteysongelmia reilun kuukauden ajan. WLAN-yhteys modeemista kannettavaan ja pöytäkoneen väillä kyllä toimii mutta vian ollessa "päällä" Win7 ilmoittaa yhteyden olevan poikki kodin ja Internetin välillä.

Luulin ensin että DLINK:in modeemista tuli käyttätunnit täyteen ja ostin uuden modeemin (TeleWell TW-EA510). Ongelma ei kuitenkaan hävinnyt mihinkään uuden modeemin myötä. Yhteys katkeilee satunnaisesti, on poikki muutaman minuutin ja palaa takaisin itsestään. Jotain tarttis tehdä.
Hei Jarmo_Espoo,

Kokeiletko yhteyttä nyt uudelleen, vieläkö katkoo?

Katkeiliko yhteys siis molemmista koneista samaan aikaan vai vain toisella? Kun yhteys katkeaa, sammuuko tai vilkkuuko DSL valo?
Marko- kirjoitti:
Hei Jarmo_Espoo,

Kokeiletko yhteyttä nyt uudelleen, vieläkö katkoo?

Katkeiliko yhteys siis molemmista koneista samaan aikaan vai vain toisella? Kun yhteys katkeaa, sammuuko tai vilkkuuko DSL valo?


Tarkistan asian kun ehdin kotiin.
Marko- kirjoitti:
Hei Jarmo_Espoo,

Kokeiletko yhteyttä nyt uudelleen, vieläkö katkoo?

Katkeiliko yhteys siis molemmista koneista samaan aikaan vai vain toisella? Kun yhteys katkeaa, sammuuko tai vilkkuuko DSL valo?


Hei,

Ei ole yhteys pätkinyt enää perjantain jälkeen.

-Jamo
Täällä kanssa lopetti pätkimisen Perjantai- Maanantai välillä. Eilen tuli viesti, että vika korjattu. Tänä aamuna pätki taas ja puoleen päivään. Kaupan maksupäättetkin oli pätkineet?? No, jos vika on korjattu...., ei taida aivan viellä olla??
Hei aazie

Yhteys näyttää pätkivän edelleen. Vika oli korjaantunut siis vain hetkeksi. Pahoittelut, että vikaa ei saatu korjattua kerralla. Ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta uusi vikailmoitus. Tutkitaan asia uudelleen ja tällä kertaa tarkemmin. Pahoittelut vielä kerran.
Nyt ollut pätkimättä pari päivää. Nopeus vähän tippunut, n18-19 Megasta 15-17 Megaan. Pysyisi edes näin, niin menettelee.
Ei ole pätkinyt, butbut, onkos se nopeuden laskun ansiota? Ennen 18-20 megaa ja pingi 20-30ms. Nyt 14-16Megaa ja pingi 40-70ms???? Pärjää tälläin, mutta maksan 24 Megasta. Voi olla parempi näin, mutta areena pätkii edelleen, joskus.
Minullakin on yhteys pätkinyt jo kuukausia...asiakaspalveluun vaikea saada yhteyttä joten koitan tätä kautta. Voisitteko vilkaista löytyykö sieltä päästä ongelmaa?

Vastaa