Yritysnumeroiden hallinnointi

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Hei!

Meillä on yrityksessä ns. 020-alkuiset alanumerot. Olen yrittänyt pitää tätä 020-numeroa ns. työnumerona, eli antanut sitä sellaisille ihmisille jotka liittyvät ainoastaan työhöni. Nyt olisin halunnut tietää että kuinka hallinnoin tätä numeroa, esim. soitonsiirrot, tai että esim. lomalla tuossa numerossa vastaisi vastaajaviesti, mutta saman liittymän 0400-numero toimisi normaalisti?
Omilla sivuilla näkyy vain 0400-numero ja puhelimesta (Lumia 820) en voi valita kummasta numerosta teen soitonsiirron.
Kävin tänään Sonera-liikkeessä kysymässä asiaa ja henkiö kenen kanssa asioin oli yhteydessä yritystukeen, missä sanottiin että numeroa voi hallinnoida yrityksen omien sivujen kautta. Nyt olen asiaa miettinyt ja tullut siihen tulokseen että ei kai se niin voi olla? Pitäähän jokaisen itse pystyä tällaisia palveluja hallinoimaan, en voi joka kerta pyytää yrityksen toimitusjohtajaa tekemään minulle soitonsiirtoa :)
Eli saisinko yksinkertaiset ohjeet tuon alanumeron hallinnointia varten, kiitos?

2 kommenttia

Hei Miron! Hyvä kysymys, johon en äkkiseltään osaa vastata. Laitoin tästä kyselyä yrityspuolelle ja vastailen tänne, kunhan saan lisätietoja.
Hei taas Miron! Sain tälläisen vastauksen yrityspuolelta:

"020-yritysnumeroiden ohjausmuutoksia voi tehdä Cid Managerin kautta. Sonera luo yhden pääkäyttäjän Cid Manageriin ja yrityksen pääkäyttäjän tulisi sitten luoda yrityksen sisällä lisäoikeudet mikäli tarvetta. Voit tiedustella yritysasiakaspalvelusta tarkemmin, kenelle nämä pääkäyttäjän oikeudet ovat kytketty.

Cid-numero on monesti ohjattu matkapuhelimeen, joten loma/poissaolotiedotetta voi tarjota silloin lomien ajaksi kytkettäväksi matkapuhelinnumeroon tai sitten ohjata Cid-numero esim. sijaiselle loman ajaksi."

Löydät lisätietoja täältä. Yritysasiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät puolestaan täältä.

Vastaa