Zyxel P-870HN-51b Ei löydä aina verkkoa????


Semmoinen vika, elikkä kone joka on ethernet kaapelilla koneeseen yhdistetty, ja velmeustilassa toisinaan, ja sen herättelee, niin ei löydy verkkoa,ja tätä tapahtuu päivittäin eikä auta kuin modeemin sammuttaminen, ja taas päälle, ja sitten pelaa. Toinen kone pelaa, joka on wlan yhteydessä modeemiin silti? Yritin modeemin uutta firmwarea asentaa pariinkin otteeseen ihan ohjeiden mukaan, Jostakin syystä ei onnistu sekään. Modeemin asetuksissa kai jotain häikkää, vaan mitä, kun toinen kone kuiten saa yhteyden? Kysessä valokuituyhteys Mikähän tässä mättää voisko kukaan jeesta Kiitos !

19 kommenttia

Hei maki68

Oletko kokeillut päivittää koneen verkkokortin ajurit? Verkkokortin asetukset kannattaa myös tarkistaa. Kyseinen ongelma kuulostaa enemmän koneen ongelmalta kuin modeemin ongelmalta, jos yhteys toimii toisella koneella kokoajan.
Joo voip tosiaan olla, mutta ainakin laitehallinnan mukaan oli ajan ajurit ajan tasalla? Kone on Hp dv6-2116eo Pitää kai tarkistella Hp ajurien sivuilta, vaikka olen aika onneton näitä ajureita hakemaan 🙂 Niin ja lisäys, että ongelmat alkoi, kun vaihdoin Soneran liittymään, joka ollut kolme viikkoa nyt, ja tämä uusi modeemi tuli tietenkin liittymän mukana. Saunalahti ollut aikaisemmin 2 vuotta, ja pelasi kuin junan vessa,ei mitään pätkimisiä, eikä yhteyden saanti ongelmia, että en usko, että ajureissa mitään häikkää on??
Hei maki68

Kyseessä voi olla laitteiden yhteensopivuusongelma tai sitten ongelma on sattunut alkamaan juuri vaihdon aikaan. Tämä on kuitenki melko epätodennäköistä. Ajurien päivitys voi korjata yhteensopivuusongelman. Oletko kokeillut eri porttia modeemista? Verkkokaapeli kannattaa myös vaihtaa.
Miksi kaapeli pitäs vaihtaa? Niistä porttijutuista en tiedä mitään, kun en ole niihin perehtynyt. Voin kokeilla jos neuvot miten? Saahan modeemin sitten tehdasasetuksille jos ei onnistu:)
Hei maki68

Ethernetkaapelin toimivuus kannattaa varmistaa, jos sinulta löytyy toinen kaapeli. Näin saat rajattua ongelmaa. Modeemissa on 4 porttia. Vaihda ethernetkaapeli portista toiseen. Tehdasasetukset saa palautettua painamalla reset nappia 10-15 sekunttia. Muista että tämä toimenpide hävittää kaikki itsemäärittelemäsi asetukset modeemista. Oletko kokeillut toista konetta ethernetkaapelin kanssa? Ilmeneekö sama ongelma tällä laitteella?
En ole kokeilut toista konetta kaapelilla. Tuota porttien vaihtoa vois kokeilla, kuinka yhteys toimii jossain toisessa portissa. ihme kyllä tänään ainakin tähän mennessä ei ole tarvinut modeemia sammutella, mutta eipäs riemuita. Katsellaan, ja sitten yrittäs kaapelin vaihtaa johonkin toiseen porttiin.Joo sama vika yhteydessä jatkuu (29.3), jopa toisen koneen puolella, elikkä wlan heittää kans toimimasta, kun kone on valmeustilassa toisinaan. Porttia vaihdoin kaapelille, mutta tuskin auttaa. Pitää asioida Soneralle puhelimitse, vaaan sekin on yhtä vadua kun pitää jonotella niin kauan aikaa, kun olis muutakin tekemistä;)
Joo sama vika yhteydessä jatkuu (29.3), jopa toisen koneen puolella, elikkä wlan heittää kans toimimasta, kun kone on valmeustilassa toisinaan. Porttia vaihdoin kaapelille, mutta tuskin auttaa. Pitää asioida Soneralle puhelimitse, vaaan sekin on yhtä vadua kun pitää jonotella niin kauan aikaa, kun olis muutakin tekemistä;)
Hei maki68

Voit tehdä asiasta myös palvelupyynnön. Palvelypyynnön voi tehdä Omien sivujen kautta.
Itse sain viime torstaina saman laitteen, ja huomasin saman vian; Kun verkkoliikennettä ei ole johonkin vielä tuntemattomaan aikamäärään, laite jää jumiin - aina (=joka arkipäivä, eli 3 kertaa tähän mennessä). Itselläni yön aikana puhelimen wlan pitää modeemin hengissä, mutta kun päiväsaikaan olen poissa laite jumiutuu. Ongelman täsmällisempää kuvausta alla.

Modeemin asetuksissa on DHCP kytketty päälle, ja laite on siis routing -tilassa. Laitteen firmware versio on 1.12(TUN.0), joka ilmeisesti on uusin saatavilla oleva versio.

Kun laite on jäänyt jumiin;
Ipconfig kertoo että windows 7 on ottanut käyttöön automaattisen ipn:
Autom. määrityksen IPv4-osoite. . : 169.254.32.14
Aliverkon peite . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Oletusyhdyskäytävä. . . . . . . . :
Tietystikään tolla ei mihinkään pääse, koska oletusyhdyskäytävä on tuntematon. Joten manuaalisesti vaihdoin koneen ip:ksi 192.168.1.2, aliverkon peitteeksi 255.255.255.0 ja oletusyhdyskäytäväksi 192.168.1.1. Näillä asetuksilla tavallisesti pääsee nettiin (kun dns on määritelty 193.210.19.19 ja 192.210.18.18), jos linja/modeemi olisi kunnossa.

Tracert komento googlen dns:ää (8.8.8.8):
Seurataan reitti isäntään 8.8.8.8 enintään 30 siirräntävälillä
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * 88.192.251.95 raportoi: Kohdeisäntään ei saada yhteyttä.

(nslookup kertoo että kyseessä on Soneran dns: ns6.inet.fi, Address: 193.210.19.19, eli eteenpäin se purkilta osaa hakea, mutta ei koskaan pääse perille.)

Sitten vielä yritin päästä näkemään laitteen tilaa menemällä osoitteeseen: 192.168.1.1. Tämäpäs vastaakin, että palvelin ei ole käytettävissä (tms, en muista enää). Eli modeemin käyttöliittymään ei pääse.

Ongelma korjautuu tietysti uudelleenkäynnistäessä, mutta rasittavaahan toi on käynnistää modeemi joka kerta uudelleen töistä tullessa.

PS. Mistä löydän muuten asiakasnumeron, jos laskua ei ole vielä tullut?
PPS. Voisiko asunnon kaikki puhelinlinjat-paikat liittää kytkentätaulussa, jotta modeemin paikka ei ole sidottu tähän yhteen huoneeseen?
Hei Ozzi_99

Oletko ollut jo yhteydessä vikapalveluun?

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti:
Hei Ozzi_99

Oletko ollut jo yhteydessä vikapalveluun?

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.


Automaatti ei anna vaihtoehtoa; Vika on modeemissa. Kaikenlisäksi se huomauttaa, että jos vika on laitteissani, kuten juuri (Soneralta saamassa) modeemissa, veloitetaan minulta melkein sata euroa. Ymmärrän kyllä minkä vuoksi voitte tarjota asiakkaille modeemin "kaupan päälle", jos pääsette veloittamaan siitä kuitenkin huomattavasti modeemia kalliimman hinnan.

Jopas turhauttaa.

Päivitys: Laite oli jälleen jumiutunut työpäivän aikana; puhelin ei saa yhteyttä internettiin, eikä modeemin portin vaihtaminen vaikuttanut asiaan. Neljäs arkipäivä putkeen.
Hei Ozzi_99

Huomasithan myös että voit käyttää palvelupyyntölomaketta.

Tarkenna lisätietokenttään ongelman kuvaus niin selvitämme tilannetta ja olemme yhteydessä sinuun päin.
Se on vika siinä boksissa. itellä sama homma tuon zyxelin kanssa. ja täältä on turha kysellä mitään apua asiaan kun ei ole kyseisiin laitteisiin perehdytettyä porukkaa. suosittelen että perehdy boksin toimintaan ja rukkaat ite sen uusiksi. ite tein niin meni about 5 minsaa ja homma toimii. ja kyllä. olen ammattiin lukenut ja useaan otteeseen ollut vuosien saatossa eri operaattoreihin yhteydessä ollut. paras oli ehkäpä se että kerran joutu selittämään operaattorille miten asiat toimii. mistä lie reivtty sekin sinne "neuvomaan".
Muutenkin suosittelen ihmisille tuohon boksiin perehtymistä. sillä saa paljon muutakin aikaseksi kuin pelkän nettiyhteyden.. ja btw rukkaamalla 10 megasesta netistä irti puhtaasti 13 megaa 😛
Onks sulla antaa mitään neuvoja mitä asetuksia pitäisi muuttaa että yhteys säilyisi kokoajan?
Täällä tuntuu olevan kaikilla sama ongelma kyseisellä modeemilla! Mulla on 100/10 liittymä.
Olen sen verran tumpelo näissä asioissa etten viittisi lähteä asetuksia muuttamaan, on kohta entinen modeemi 🙂
Hei Varoos-1,

Mikäli Zyxelin modeemi on alle 3kk vanha, voi olla yhteydessä Zyxelin käyttöönottotukeen. Tarkemmat tiedot löytyy Zyxelin tuen yhteystietosivulta.
Mulla pyydettiin lähettämään Zyxelin modeemi huoltoon. Tuskin siitä mitään apua on, vai voiko muka modeemissa olla vikaa jos muillakin on samat ongelmat ja joku on saanut modeemin toimimaan itse asetuksia räpläämällä?
Itselläni on täysin saman vika. Saitko asian korjattua ja miten? Olen jo kerran takuuvaihtanut uuden samanlaisen purkin itselleni.
Hei Marko- tai joku Soneralta, lukeeko teillä jossain kuinka tämä ongelma on ratkaistu?
Hei Rantju-f5,

Laitoin tuosta nyt kyselyä hieman eteenpäin. Palailen asiaan kunhan saan lisää tietoa tuohon, niin katsotaan sitten mitä tuon kanssa olisi tehtävissä.

Vastaa