Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tsrautia_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

iPhone 4 ja virhevastuu / huoltotakuu (GPS ongelma)

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ongelmana on sellainen, että helmikuun alussa 2012 huollosta saamani takuuvaihdokki iPhone 4:n GPS ei toimi oikein.

Vein siis tammikuun lopussa puhelimen Sonera kauppaan, koska Home-näppäimen toiminta oli heikkoa. Puhelin lähti takuuhuoltoon ja takaisin tuli "uusi" puhelin. Huhtikuun lopussa, eli alle 3kk takuuvaihdokin saannista, huomasin, että Runkeeper- ja Sportstracker-ohjelmat piirsi lenkkireitin ihan miten sattuu. Sen mukaan juoksin välillä meressä yms. Kysyin asiasta Soneran asiakaspalvelusta ja käskettiin asentaa ohjelma uudestaan. Poistin Sportstrackerin, tein hard resetin ja asensin ohjelman uudestaan, mutta ei auttanut. Otin toukokuun puolella uudestaan yhteyttä asiakaspalveluun ja seuraavaksi käskettiin tehdä iOS:n palautus iTunesilla. Tein senkin, mutta ongelma ei poistunut. Kokeilin myös Kartat-sovelluksella sellaista, että kävelin suoraa tietä ja seurasin sinisen palluran käyttäytymistä. Pallura hyppi välillä tien toiselle puolelle ja ajoittain myös kauaksikin oikeasta sijainnistani. GPS:ssä on siis selvästi vikaa.

Kävin suoraan SFC-huollossa kysymässä, että eikö tämä asia mene huoltotakuun piikkiin, kun Runkeeper-ohjelmalla pystyn näyttämään konkreettisesti, että huhtikuun lopulla (alle 3kk puhelimen saannista huollosta) GPS on piirtänyt reitin ihan miten sattuu. Mutta kuulemma puhelin olisi pitänyt viedä huoltoon 3kk sisällä ja käskettiin tehdä reklamaatiota Soneralle. Huoltomääräys pitää kuulemma tulla Soneralta.

Tämä asiahan menee suoraan virhevastuunkin piikkiin, mutta koska ongelma on esiintynyt huoltotakuun aikana ja pystyn sen todistamaan, niin siihenkin käytännössä voisi vedota. Miten toimin?
2 vastausta
Johannes_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1396 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei tsrautia!

Yritin tavoitella sinua jo puhelimitse, jotta olisimme saaneet asian kuntoon näin keskustelupalstan kautta. En kuitenkaan saanut sinuun yhteyttä.

Suosittelen tekemään tästä reklamaation, jotta asia saadaan hoidettua kuntoon. Voit lähettää reklamaation joko kirjallisesti osoitteeseen:

TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 Vaasa
FAX: (0) 02040 27571

tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Yhteistiedot löydät täältä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
tsrautia_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olin yhteydessä asiakaspalveluun, mutta siellä yllättäin kukaan ei tiennyt asiasta mitään 🙂 No jätin kuitenkin läjän tietoja sinne ja odotan yhteydenottoa...
Tämän osion uusimmat keskustelut