Skip to main content

nettiyhteys pätkii

  • 11. joulukuuta 2014
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,

nettiyhteyden pätkintä alkoi noin viikko sitten, toimi moitteettomasti ennen sitä. En koskenut laitteeseen enkä asetuksiin joten vian en uskoisi johtuvan minusta. Voitteko tarkistaa että kaikki on siellä päässä kunnossa.

Tietokone saa yhteyden nettiin, on noin 30 sek - 1 min yhteydessä ja sitten yhteys katkeaa, ja yhdistyy uudestaan noin 1 min päästä

7 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 18. kesäkuuta 2013
Hei niskla-19

Modeemi näyttää pysyneen linjalla hyvin useampina päivinä. Eilen modeemi on hakenut IP-osoitetta aika tiuhaan tahtiin. Mitä modeemia käytät? Käytätkö modeemin ja tietokoneen välillä langatonta? Toimiiko Viihde palvelu normaalisti?

  • 0 kommenttia
  • 18. kesäkuuta 2013
Arttu- kirjoitti:
Hei niskla-19

Modeemi näyttää pysyneen linjalla hyvin useampina päivinä. Eilen modeemi on hakenut IP-osoitetta aika tiuhaan tahtiin. Mitä modeemia käytät? Käytätkö modeemin ja tietokoneen välillä langatonta? Toimiiko Viihde palvelu normaalisti?



Käytössä on Tompson TG789vn ja käytän tietokonettani langattomasti. Viihde palvelu ei ole kytkettynä eikä käytössä, sillä ei ole ollut tarvetta.

Olen eilen koettanut asetaa säädöt oikein, sivunne ohjeiden mukaisesti mutta modeemi ei pysy verkossa kuin pari minuuttia ja sitten katkaisee. Tosiaankin toimi moitteettomasti kunnes viikko sitten alkoi pätkiminen.

  • 0 kommenttia
  • 18. kesäkuuta 2013
Hei niskla-19

Oletko kokeillut yhteyttä verkkokaapelin kanssa? Vika voi johtua langattoman pätkimisestä.

Langattoman pätkimiseen auttaa yleensä kanavan vaihtaminen modeemin hallintaohjelmasta. Apua tähän löydät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Thomson_TG789

  • 0 kommenttia
  • 2. heinäkuuta 2013
Hei, yhtyeys pätkii myös kaapelin kautta. Olen lisännyt asiakasnumeroni profiiliini, voitteko tarkistaa mikä on ongelma?

  • 0 kommenttia
  • 2. heinäkuuta 2013
Hei niskla-19

Yhteytesi näyttää yhä toimivan verkon ja modeemin välillä oikein ilman pätkimistä. Onko käytössäsi nyt jokin muu modeemi kuin Thomson TG789? Vaikka et käyttäisikään Viihdepalvelun digiboksia tällä hetkellä, niin liitä kuitenkin tuo thomsonin modeemi käyttöön. Pystyisin sitten paremmin auttamaan sinua ongelmasi kanssa.

  • 0 kommenttia
  • 3. heinäkuuta 2013
Hei,

kyseinen vekotin on käytössä ja ollut käytössä koko ajan.

terv,

Lauri

  • 0 kommenttia
  • 4. heinäkuuta 2013
Hei niskla-19

On kyllä ihmeellinen tilanne. Eilen katsottuna linjalla näytti olevan aivan joku muu laite kuin Thomson ja taas tänään näyttäisi olevan taas aivan oikea laite. Voisit kokeilla vielä palauttaa Thomsonin tehdas-asetukset pitämällä "reset" nappia pohjassa 30s ajan. "reset"-nappi löytyy laitteen oikelta kyljeltä. Onnistuisiko sinulta testata yhteyttäsi toisella modeemilla? Mikäli pätkminen loppuu sillä, on palvelureitittimesi luultavasti viallinen ja se vaihdetaan takuuna uuteen.

Tällä hetkellä ei kuitenkaan mitään pätkimistä modeemin ja verkon välillä näy. Suosittelisin kuitenkin että jättäisit asiasta vikailmoituksen mikäli toinen modeemi ei poista ongelmaa. Voit jättää vikailmoituksen soittamalla Vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön Omilta Sivuilta

Vastaa