Puhelimen näyttö rikki ja akkuakin täytyy jatkuvasti ladata. Tuttu tilanne? Mihin huoltoliikkeeseen laite kannattaa viedä vai onko sillä ylipäätään merkitystä? Onko sama jos vien sen kaverilleni Pekalle, naapurirapun huoltoliikkeeseen vai valtuutettuun laitehuoltoon.
Ammattitaito, kokemus ja erikoistuminen – näitä voit odottaa valtuutetulta merkkihuollolta. Mobiililaitteet kehittyvät nopeasti ja niiden asianmukainen huoltaminen vaatii entistä enemmän osaamista. Valtuutettu huoltoliike varmistaa, että työntekijöillä on tietoa ja taitoa myös uusimpien laitteiden korjaamiseen.
Työmenetelmät ovat parhaat mahdolliset, kuten myös työhön käytettävät erikoislaitteet ja työkalut. Huollot ja korjaustyöt varmistavat sen, että laitteen jälleenmyyntiarvo säilyy mahdollisimman korkeana ja on edelleenkin turvallinen ja luotettava käyttää.
Alkuperäiset osat
Kun laite huolletaan tai korjataan valtuutetussa pisteessä, voit olla varma siitä että vaihdettavat osat ovat aina alkuperäisosia. Ne ovat juuri kyseiseen laitteeseen suunniteltu, ja tuovat huollettuun tai korjattuun laitteeseen lisäarvoa. Toimivuuskin on silloin taattu ja laite pysyy turvallisena jatkossakin. Huolto nk. ”bulkkiosilla” voi olla muutamia kymppejä edullisempi mutta ainakaan itse en haluaisi että monien satojen eurojen arvoinen puhelin korjattaisiin millä tahansa varaosalla.
Tällä hetkellä esim. akun vaihto iPhone-puhelimiin (iPhone 6 ja sitä uudemmat mallit) maksaa meillä vain 50 eur. Ja nimenomaan alkuperäisellä vaihtoakulla!
Huoltopisteet
Vantaan Jumbon Telia-Kaupasta löydät pikahuollon, joka huoltaa laitteesi nopeasti. Jos laitetta ei jostain syystä saa korjattua paikan päällä, lähettävät he laitteen eteenpäin huollettavaksi, pikana.
Muut huoltopisteet, Telia Kaupat ja Telia Express –pisteet, joita löytyykin jo yli 70 ympäri suomen, hoitavat myös asian puolestasi. Laitteen huollattaminen onnistuu helposti myös netin kautta. Täytät vain sivustollamme olevan lomakkeen ja toimitat laitteen lähimpään Telia Kauppaan tai Postiin, me hoidamme loput.
Yleinen infopaketti eri laitteiden huolloista ja takuuajoista löytyy aiemmin kirjoitetusta blogista. Siitä saat tarkemmin infoa kuinka sinun tulee toimia ennen laitteen toimittamista huoltoon ja miten prosessi ylipäätään toimii eri laitteiden osalta.
Ongelmatilanteissa saat apua myös Telia Helpistä sekä Laitehuollon nettisivuilta.
Onko sinulla kokemuksia huoltopalveluistamme ja oletko kenties testannut jo pikahuoltoa? Entä millaisia ajatuksia sinussa herättää alkuperäisosat vs. bulkkiosat? Aiheesta keskustalua lisää myös täällä.
--
Lue myös: