Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
yarskiss
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 34 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Liiga-passin irtisanomisen ehdot ovat epäselvät

Nyt kun sain lopulta irtisanottua Liiga-passini Omilta sivuilta... huomasinkin että liiga näkyi edelleen. Soitin tietty asiakaspalveluun, että jotain on vialla kun tein irtisanomisen päivää ennen seuraavan kuukauden alkua.

JA -sain tietää (tätä tietoa ei tarjottu tilausikkunassa...), että paketin irtisanomisaika on YKSI KUUKAUSI!!

Kaikissa nettipalveluissa (Netflix, HBO, Amazon Prime) irtisanominen tapahtuu tunneissa ilmoituksesta! Niin paitsi Telialla...

 

Tämä lähentelee jo huijausta ja lieneekö kuluttajansuojalain vastaista koska tietoa ei kerrota tilatessa.

Eli vaikken Elisasta niin pidäkään enää - sinne on matka nyt.

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa

40 vastausta
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 484 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Tarkottaako toi sitä

Et sitten vasta kun irtisanominen on käsitelty

Niin siittä tulee tieto omille sivuille näin ei sais olla ja kuinka pian se tieto tulee alkaako telian mukaan irtisanomisaika mun pyynnön tekee vaiko sitten kun se on käsitelty siinähän voi mennä aikaa

Tilaus lähetetty!

Mikäli tilasit uuden kanavapaketin, on se käytettävissäsi jo parissa minuutissa! Aktiiviset kanavapakettisi näkyvät pienellä viiveellä Omilla Sivuilla Minun Tilaukseni-osiossa "tilatut" näkymässä.

Mikäli irtisanoit kanavapaketin, poistuu se "tilatut" näkymästä, kun kanavapaketin irtisanominen on käsitelty."

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions


@MMALINEN  kirjoitti:

Tarkottaako toi sitä

Et sitten vasta kun irtisanominen on käsitelty

Niin siittä tulee tieto omille sivuille näin ei sais olla ja kuinka pian se tieto tulee alkaako telian mukaan irtisanomisaika mun pyynnön tekee vaiko sitten kun se on käsitelty siinähän voi mennä aikaa

Tilaus lähetetty!

Mikäli tilasit uuden kanavapaketin, on se käytettävissäsi jo parissa minuutissa! Aktiiviset kanavapakettisi näkyvät pienellä viiveellä Omilla Sivuilla Minun Tilaukseni-osiossa "tilatut" näkymässä.

Mikäli irtisanoit kanavapaketin, poistuu se "tilatut" näkymästä, kun kanavapaketin irtisanominen on käsitelty."


Irtisanomisaika käynnistyy heti, kun irtisanot paketin omilta sivuilta tai pyydät sitä asiakaspalvelussa tai Telia Kaupassa. Irtisanominen syötetään jo heti tuolloin järjestelmiimme, mutta se poistuu omilta sivuilta vasta sitten, kun irtisanominen on tehty.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 484 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Tuleeko irtisanomisvahvistus sitten vasta kun palvelu on irtisanottu  eli  katseluoikeus päättyny ? ei meinaan ainakaan vielä ole tullu sähköpostiin .

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 87 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 18 custom-general.solutions


@MMALINEN  kirjoitti:

Tuleeko irtisanomisvahvistus sitten vasta kun palvelu on irtisanottu  eli  katseluoikeus päättyny ? ei meinaan ainakaan vielä ole tullu sähköpostiin .


Kyllä tulee. Eli tosiaan saat vahvistuksen irtisanomisesta sitten, kun katseluoikeus päättyy. Tästä syystä vahvistusta ei ole sinulle vielä tullut, koska kanava on vielä käytettävissäsi.

| Telia Yhteisön moderaattori |
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 484 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Arvasin 

 ongelma tässä on vaan asiakkaan kannalta se että asiakkaalla ei ole mustaa valkosella  koska tappara-passi on irtisanottu 

siksi  siittä kuuluis tulla  vahvistus  että on jättäny irtisanomispyynnön 

tai edes  omilla sivuilla pitäis näkyä että  irtisanoutuu    ja päivämäärä   nyt asiakkaan on vaan luotettava  että  irtisanominen on menny läpi

  ongelman tässä tekee 30 päivän irtisanomisaika   kun nyt ei tiedä  irtisanoutuuko   tappara-passi 30 päivän päästä vaiko 23.3 kun laskutus kausi päättyy  ja jos  30 päivän päästä kuinka laskutus menee  .

 

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 87 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 18 custom-general.solutions


@MMALINEN  kirjoitti:

Arvasin 

 ongelma tässä on vaan asiakkaan kannalta se että asiakkaalla ei ole mustaa valkosella  koska tappara-passi on irtisanottu 

siksi  siittä kuuluis tulla  vahvistus  että on jättäny irtisanomispyynnön 

tai edes  omilla sivuilla pitäis näkyä että  irtisanoutuu    ja päivämäärä   nyt asiakkaan on vaan luotettava  että  irtisanominen on menny läpi

  ongelman tässä tekee 30 päivän irtisanomisaika   kun nyt ei tiedä  irtisanoutuuko   tappara-passi 30 päivän päästä vaiko 23.3 kun laskutus kausi päättyy  ja jos  30 päivän päästä kuinka laskutus menee  .

 


Ymmärrän, että tuo on jokseenkin hämmentävä, kun vahvistusta irtisanomisesta ei tule heti sillä hetkellä, kun irtisanomisen tekee. Irtisanomisaika on 30 päivää, joka tarkoittaa sitä, että kanavapaketti irtisanoutuu 30 päivän päästä irtisanomisen tekemisestä. Laskutus päättyy irtisanomispäivään, eli vaikka irtisanominen tapahtuu kesken laskutuskauden, sinua ei laskuteta laskutuskauden loppuun vaan ainoastaan siihen päivään, jolloin kanava menee poikki. Suosittelen vielä tarkistamaan asiakaspalvelumme kautta tuon tarkan irtisanomispäivän, niin tiedät milloin katseluoikeus päättyy Tappara-passin osalta.

| Telia Yhteisön moderaattori |
Clunssila
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jahas, täällä jatkuu sama meininki kuin viime vuonna. Irtisanominen on yhtä vaikeaa kuin ennenkin. Itse yritin elokuussa irtisanoa netin kautta (ei onnistu), soitto puhelimella (piti irtisanoutua, mutteipä onnistunutkaan) ja lopuksi toinen soitto siinä vaiheessa, kun uusi (aiheeton) lasku tuli. Sitten uskoivat, eikä laskua enää tarvinnut maksaa. Eka soitosta oli jäänyt jälki, mutta hommaa ei osattu hoitaa oikein.

 

Nyt pitääkin (viisastuneena) olla tarkkana. Joten kysytäänpä neuvoa etukäteen, olen tilaamassa joukkuepassia kun playoffit kiinnostaa... Alla väännetty muovipinnoitettua rautalankaa, koittakaa kestää. Ja vastauksia tosiaan toivotaan nyt. Jälkikäteen selvittelyn sävy on... tummempi.

 

1. "Laskutus alkaa tilauspäivästä alkaen". Tarkoittaako tuo sitä, että maksan esim helmikuulta vain jäljellä olevat päivät, esim 24.-29.2.? Vai maksanko koko helmikuun 19.90? Ja sitten maaliskuulta 19.90 ja vielä huhtikuultakin...

 

2. "Laskutuskausi ei välttämättä noudata kalenterikuukausia." Mitähän tuo tarkoittaa? Eli jos aloitan 24.2. niin onko laskutuskausi sitten 24.2.-23.3. tms? Entä jos aloitankin 4.3. ja irtisanon homman loppumaan 3.5., laskutetaanko 2 x kk-maksu, vaiko jotain muuta?

 

3. Entäpä sitten se ponnistusten ponnistus, irtisanominen... Viimeinen finaali on 2.5. Jos laitan irtisanomisen 2.5. (tai vaikka 3.5.), paljonko maksan toukokuulta? Vaikuttaako tähän kohta 2, eli tilauksen aloituspäivä? Jos ei, niin paljonko on toukokuun veloitus? Ja millä perusteilla? Entäpä jos seiskafinaalia ei pelatakaan, vaan liiga loppuu kuudenteen finaaliiin 29.4.?

 

4. Kohdassa 3 pohdiskelen siis, kannattaako sittenkin irtisanoa tilaus pienellä riskillä jo 29.4., jolloin mahdollinen seiskafinaali pitää tilata erikseen. Jos tuon yhden toukokuun pelin veloitus on yli 9.90 niin sitten kannattaa toimia näin.

 

5. Vielä yksi kysymys: mihin aikaan päivästä irtisanominen astuu voimaan? Eli jos irtisanomispäivä on 2.5. niin näenkö vielä tuon seiskafinaalin? Vai laittaako Telian setä (tai täti tai muunsukupuolinen) piuhat poikki jo aamuyöstä, tai kuten hieman epäilen, toisella erätauolla?

 

 

 

 

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 279 custom-general.kudos
  • 596 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions


@Clunssila  kirjoitti:

 

1. "Laskutus alkaa tilauspäivästä alkaen". Tarkoittaako tuo sitä, että maksan esim helmikuulta vain jäljellä olevat päivät, esim 24.-29.2.? Vai maksanko koko helmikuun 19.90? Ja sitten maaliskuulta 19.90 ja vielä huhtikuultakin...

 

2. "Laskutuskausi ei välttämättä noudata kalenterikuukausia." Mitähän tuo tarkoittaa? Eli jos aloitan 24.2. niin onko laskutuskausi sitten 24.2.-23.3. tms? Entä jos aloitankin 4.3. ja irtisanon homman loppumaan 3.5., laskutetaanko 2 x kk-maksu, vaiko jotain muuta?

 

3. Entäpä sitten se ponnistusten ponnistus, irtisanominen... Viimeinen finaali on 2.5. Jos laitan irtisanomisen 2.5. (tai vaikka 3.5.), paljonko maksan toukokuulta? Vaikuttaako tähän kohta 2, eli tilauksen aloituspäivä? Jos ei, niin paljonko on toukokuun veloitus? Ja millä perusteilla? Entäpä jos seiskafinaalia ei pelatakaan, vaan liiga loppuu kuudenteen finaaliiin 29.4.?

 

4. Kohdassa 3 pohdiskelen siis, kannattaako sittenkin irtisanoa tilaus pienellä riskillä jo 29.4., jolloin mahdollinen seiskafinaali pitää tilata erikseen. Jos tuon yhden toukokuun pelin veloitus on yli 9.90 niin sitten kannattaa toimia näin.

 

5. Vielä yksi kysymys: mihin aikaan päivästä irtisanominen astuu voimaan? Eli jos irtisanomispäivä on 2.5. niin näenkö vielä tuon seiskafinaalin? Vai laittaako Telian setä (tai täti tai muunsukupuolinen) piuhat poikki jo aamuyöstä, tai kuten hieman epäilen, toisella erätauolla?


 

1. Jos tilaat 24.2. Liiga-passin, maksat helmikuulta vain jäljellä olevista päivistä, et koko kuukaudesta.

2. Se tarkoittaa sitä, että laskutuskausi voi olla esimerkiksi kuukauden 11. päivästä seuraavan kuukauden 10. päivään. Laskutuskautta ei voi tuolla tavalla laskelmoida, vaan tilatessasi paketin esimerkiksi 24.2., voi laskutuskausi olla esimerkiksi kuukauden 3. päivästä seuraavan kuukauden 2. päivään. Tällöin ensimmäinen lasku tulee päiväkohtaisesti ajalta 24.2. - 2.3. ja sitä seuraava lasku sitten 3.3. - 2.4.

3. Tällä hetkellä homma menee siten, että laittaessasi kanavapaketin irtisanoutumaan 3.5., maksat kanavapaketista päiväkohtaisesti tuon kolmen päivän kuukausimaksun. Tilauksen aloituspäivä ei siis vaikuta laskun summaan, koska laskutuskauden jäädessä vajaaksi, veloitetaan viimeinen lasku päiväkohtaisesti. Jos seiskafinaalia ei pelata, niin maksat huhtikuulta normaalin kuukausimaksun.

4. Voit aivan itse valita, milloin haluat paketin päättää. En ota kantaa tähän sen enempää.

5. Tarkkaa kellonaikaa ei ole heittää. Jos laitat kanavapaketin päättymään 2.5., niin paketti irtisanoutuu tuon kyseisen vuorokauden aikana, joten suosittelen paketin päättämistä seuraavana päivänä.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 484 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

 Taidan kattoo ehkä liigan playoffeja   cmoren kautta  koska vielä ainakaan ei ole irtisanomisaikoja .

peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 61 custom-general.kudos
  • 200 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

En viitsinyt uutta ketjua avata tämän takia joten alustava kysymys tänne. jos liiga perutaan kokonaan runkosarjan jälkeen niin kaikki liigapassit sitten varmaan irtisanoutuu automaattisesti maaliskuun lopussa. Kannattaa jo telian alkaa tätä kysymystä miettiä niin ei tule ongelmia laskutuskysymysten kanssa ja valitusta asiakkailta. Vaikea nähfä liigaa pelattavan ilman yleisö,tämä selviää tässä lähiaikoina sitten.