Liigakausi ohi, miten maksut menee?


https://yle.fi/urheilu/3-11256513

 

Miten maksut menee maaliskuulta? Entä siitä eteenpäin?


22 kommenttia

Entäs F1 (3 kisaa jo peruttu) ja perutut futisliigat? Maksan 50€/kk Viasat Urheilu + CMore Sport ja alkaa kohta katsottavat urheilut loppua Coronan takia...

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moikka @TheMikkiz ja @Matti1976 !

Liigan osalta laskutetaan vain siltä kuukaudelta, kun pelataan, eli tässä tapauksessa laskutus päättyy maaliskuun loppuun.

F1 kauteen ja futikseen liittyen asiat selviävät aikanaan ja informoimme heti, kun saamme lisätietoa. C More Sport asiakkaille on tänään avattu C More Total -paketin kanavat katseluun.

Mites kun Liigan hinta on kytketty laajakaistan hintaan? Laskulla liiga 0 eur, mutta laajakaistasta maksan 44,90eur ja sen normaalihinta 34,90..

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moikka @temuk !

Tämänkin osalta asia selviää aikanaan. Ilmoitamme heti, kun meillä on antaa tähän lisätietoa.

Kunniamerkki +10

Entäpä kun kyseessä on liiga + Viasat Hockey?

Jäljellä näistä on enää KHL, toistaiseksi.

 

Tällöin enää ei voi maksaa "koko" summaa. Kaiken lisäksihän tuo maksu sisältää pääasiassa juurikin Liigan ja nämä toiset ovat kylkiäisinä pientä lisäsummaa vastaan.

 

Taitaa olla koko paketin iritisanomisen paikka jos maksua vielä ollaan vailla.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moi @kefiiri !

Kyseisen kanavapaketin osalta ei ole antaa lisätietoja vielä, mutta ilmoitamme siitä heti, kun asia selviää. Meidän tiedotettamme aiheeseen liittyen voi seurata täältä.

Tuotanoin... maksan siis 50€/kk, ja annatte mahtavan 5€ alennuksen? Leffakanavat ja lastenkanavat jne ei vois vähempää kiinnostaa. Jos F1 "yritetään" saada alkamaan näillä näkymin vasta Toukokuun lopussa, ja käytännössä kaikki futiksetkin menee tauolle, ei taida olla järkeä maksaa 45€/kk...

Onneksi  irtisanoin  tappara passin runkosarjan loppuun niin ei tarvi murehtia tämmösiä :smileyvery-happy: .

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Kannattaa seurata tätä kanavatiedotetta, sillä sinne päivitämme tietoja kaikista vaikutuksista eri kanavapaketteihin. 

olette avanneet liigan ennenaikaisesta loppumisesta johtuen c more hits kanavan korvaukseksi.  Mutta miten tuo "korvaus" hyödyntää minua kun minulla oli c more paketti tilattuna ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Timrau@  kirjoitti:

olette avanneet liigan ennenaikaisesta loppumisesta johtuen c more hits kanavan korvaukseksi.  Mutta miten tuo "korvaus" hyödyntää minua kun minulla oli c more paketti tilattuna ?




Noiden kanavien avaus ei välttämättä juuri sinua hyödytä. Olemme kuitenkin avanneet myös seuraavat kanavat huhtikuun loppuun saakka katsottavaksi: 


 



  • CNN

  • BBC World News

  • Nick Jr

  • Cartoon Network


Toivottavasti noista löytyy mukavaa katsottavaa. Kanavatiedotetta kannattaa seurata, sieltä löytyy myös tieto näistä uusimmista avatuista kanavista. 

Eipä ole irtisanomisvahvistusta vielä näkyny koskahan se tulee   paketti on kyllä sulkeutunu   omilla sivuilla ?

Sama homma täällä. Laskua pukkaa vaikka aikoja sitten perunut paketin, kun liigassa ensimmäisen kerran pelattiin tyhjille katsomoille. Mikä mättää?


@MMALINEN@  kirjoitti:

Eipä ole irtisanomisvahvistusta vielä näkyny koskahan se tulee   paketti on kyllä sulkeutunu   omilla sivuilla ?




@MMALINEN erillistä irtisanomisvahvistusta ei lähde kanavista, ainakaan toistaiseksi. Mikäli Omilla sivuillasi ei näy Liigapassia, on paketti poistunut kokonaan.


 



@aNetti93@  kirjoitti:

Sama homma täällä. Laskua pukkaa vaikka aikoja sitten perunut paketin, kun liigassa ensimmäisen kerran pelattiin tyhjille katsomoille. Mikä mättää?




@aNetti93 Liigan osalta laskutetaan siltä kuukaudelta, kun pelataan, eli tässä tapauksessa laskutus päättyy maaliskuun loppuun.


 


Lisä huomiona, että Liiga-tilauksen voi kuitenkin jättää hyvillä mielin voimaan ensi syksyä varten, sillä emme laskuta Liiga- ja Joukkuepassiasiakkaita enää huhtikuusta alkaen.

Lähetin kuluttajaneuvontaan  kyselyä   toiminnan  laillisuudesta katotaan miten vastaavat 

  eli sitä että tilausvahvistuksessa ei ole edes asiakasnumeroa ja irtisanomisvahvistusta ei edes tule

tää meinaan on  kuluttajan näkökulmnasta todella huolestuttavaa varsinkin kun on kuukauden irtisanomisaika .

Kunniamerkki +3

Oletko Malinen saanut kuluttajaneuvonnasta vastausta kyselyysi? Itseänikin otti tämä todella paljon päähän ja telia toimi todella tahdittomasti. 


@Bisse84@  kirjoitti:

Oletko Malinen saanut kuluttajaneuvonnasta vastausta kyselyysi? Itseänikin otti tämä todella paljon päähän ja telia toimi todella tahdittomasti. 


En ole saanut pitänee varmaan jossain vaiheessa  soitella  kun telian kanssa  ei voi tehdä sopimuksia ennen kuin tää asia selviää .

Lähetin  uuden kyselyn asiasta.

Tämmönen viesti tuli äsken kuluttajaneuvojalta

"Hei!

 

Otit sähköisesti yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien sopimusvahvistusta ja irtisanomisen vahvistamista.

 

Sopimusvahvistus: Monia sopimuksia on mahdollista tehdä esimerkiksi suullisesti ilman, että laaditaan mitään sopimusasiakirjoja. Kuitenkin esimerkiksi etämyynnissä ja kotimyynnissä kuluttajalle on lain mukaan annettava sopimusvahvistus, jossa pitää olla yritystä ja tuotetta tai palvelua sekä mahdollista peruuttamista koskevat tiedot. Laissa ei vaadita asiakkaan tietojen sisällyttämistä vahvistukseen, vaikka selvyyden vuoksi niitä usein käytetään vahvistuksissa.

 

Irtisanomisen vahvistaminen: Tiettyjä poikkeuksia kuten puhelinliittymiä lukuun ottamatta yrityksellä ei ole lakisääteistä velvollisuutta lähettää kirjallista vahvistusta siitä, että kuluttaja on irtisanonut sopimuksen. Kuluttajan tekemässä irtisanomisilmoituksessa täytyy käytännössä olla jokin yksilöivä tieto, kuten oma nimi ja asiakasnumero, jotta tiedetään, keneltä se on. Varmuuden vuoksi kuluttajan kannattaa lähettää irtisanomisilmoitus kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai sähköisessä asioinnissa ja säästää lähettämänsä viesti, tai erikseen pyytää yritykseltä vahvistus, jotta voi myöhemmin tarvittaessa todistaa irtisanoneensa sopimuksen."

 

eli telia varmaan toimii  lain  mukaan ainakin suurin piirtein 

 mutta  asiakaan etua  telia ei ajattele .

 


@MMALINEN@  kirjoitti:

Tämmönen viesti tuli äsken kuluttajaneuvojalta

"Hei!

 

Otit sähköisesti yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien sopimusvahvistusta ja irtisanomisen vahvistamista.

 

Sopimusvahvistus: Monia sopimuksia on mahdollista tehdä esimerkiksi suullisesti ilman, että laaditaan mitään sopimusasiakirjoja. Kuitenkin esimerkiksi etämyynnissä ja kotimyynnissä kuluttajalle on lain mukaan annettava sopimusvahvistus, jossa pitää olla yritystä ja tuotetta tai palvelua sekä mahdollista peruuttamista koskevat tiedot. Laissa ei vaadita asiakkaan tietojen sisällyttämistä vahvistukseen, vaikka selvyyden vuoksi niitä usein käytetään vahvistuksissa.

 

Irtisanomisen vahvistaminen: Tiettyjä poikkeuksia kuten puhelinliittymiä lukuun ottamatta yrityksellä ei ole lakisääteistä velvollisuutta lähettää kirjallista vahvistusta siitä, että kuluttaja on irtisanonut sopimuksen. Kuluttajan tekemässä irtisanomisilmoituksessa täytyy käytännössä olla jokin yksilöivä tieto, kuten oma nimi ja asiakasnumero, jotta tiedetään, keneltä se on. Varmuuden vuoksi kuluttajan kannattaa lähettää irtisanomisilmoitus kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai sähköisessä asioinnissa ja säästää lähettämänsä viesti, tai erikseen pyytää yritykseltä vahvistus, jotta voi myöhemmin tarvittaessa todistaa irtisanoneensa sopimuksen."

 

eli telia varmaan toimii  lain  mukaan ainakin suurin piirtein 

 mutta  asiakaan etua  telia ei ajattele .

 


Tähän voisi joku telialainen sanoa jotain  koska  ymmärrän kirjotuksen niin  että laki ei kiellä   yksilöinti tietojen   laittamista   vaan telia on  vaan  tehty päätöksen että niitä ei  laiteta vaikka se on asiakkaan edun vastaista .

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@MMALINEN@  kirjoitti:


@MMALINEN@  kirjoitti:

Tämmönen viesti tuli äsken kuluttajaneuvojalta


"Hei!


 


Otit sähköisesti yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien sopimusvahvistusta ja irtisanomisen vahvistamista.


 


Sopimusvahvistus: Monia sopimuksia on mahdollista tehdä esimerkiksi suullisesti ilman, että laaditaan mitään sopimusasiakirjoja. Kuitenkin esimerkiksi etämyynnissä ja kotimyynnissä kuluttajalle on lain mukaan annettava sopimusvahvistus, jossa pitää olla yritystä ja tuotetta tai palvelua sekä mahdollista peruuttamista koskevat tiedot. Laissa ei vaadita asiakkaan tietojen sisällyttämistä vahvistukseen, vaikka selvyyden vuoksi niitä usein käytetään vahvistuksissa.


 


Irtisanomisen vahvistaminen: Tiettyjä poikkeuksia kuten puhelinliittymiä lukuun ottamatta yrityksellä ei ole lakisääteistä velvollisuutta lähettää kirjallista vahvistusta siitä, että kuluttaja on irtisanonut sopimuksen. Kuluttajan tekemässä irtisanomisilmoituksessa täytyy käytännössä olla jokin yksilöivä tieto, kuten oma nimi ja asiakasnumero, jotta tiedetään, keneltä se on. Varmuuden vuoksi kuluttajan kannattaa lähettää irtisanomisilmoitus kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai sähköisessä asioinnissa ja säästää lähettämänsä viesti, tai erikseen pyytää yritykseltä vahvistus, jotta voi myöhemmin tarvittaessa todistaa irtisanoneensa sopimuksen."


 


eli telia varmaan toimii  lain  mukaan ainakin suurin piirtein 


 mutta  asiakaan etua  telia ei ajattele .


 




Tähän voisi joku telialainen sanoa jotain  koska  ymmärrän kirjotuksen niin  että laki ei kiellä   yksilöinti tietojen   laittamista   vaan telia on  vaan  tehty päätöksen että niitä ei  laiteta vaikka se on asiakkaan edun vastaista .




Tätä olikin käyty läpi aikaisemmin ainakin tässä ketjussa. Tuossa kerroitkin kuluttajaneuvonnan vastauksia asiasta, jossa kerrotaan, ettei laki kiellä laittamasta yksilöintitietoja sopimusvahvistuksiin eikä myöskään vaadi sitä. Tämä on siis Telian sisäinen linjaus, ettei , jonka tarkoituksena on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa.

T


@JoonasLam@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

Tämmönen viesti tuli äsken kuluttajaneuvojalta

"Hei!

 

Otit sähköisesti yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien sopimusvahvistusta ja irtisanomisen vahvistamista.

 

Sopimusvahvistus: Monia sopimuksia on mahdollista tehdä esimerkiksi suullisesti ilman, että laaditaan mitään sopimusasiakirjoja. Kuitenkin esimerkiksi etämyynnissä ja kotimyynnissä kuluttajalle on lain mukaan annettava sopimusvahvistus, jossa pitää olla yritystä ja tuotetta tai palvelua sekä mahdollista peruuttamista koskevat tiedot. Laissa ei vaadita asiakkaan tietojen sisällyttämistä vahvistukseen, vaikka selvyyden vuoksi niitä usein käytetään vahvistuksissa.

 

Irtisanomisen vahvistaminen: Tiettyjä poikkeuksia kuten puhelinliittymiä lukuun ottamatta yrityksellä ei ole lakisääteistä velvollisuutta lähettää kirjallista vahvistusta siitä, että kuluttaja on irtisanonut sopimuksen. Kuluttajan tekemässä irtisanomisilmoituksessa täytyy käytännössä olla jokin yksilöivä tieto, kuten oma nimi ja asiakasnumero, jotta tiedetään, keneltä se on. Varmuuden vuoksi kuluttajan kannattaa lähettää irtisanomisilmoitus kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai sähköisessä asioinnissa ja säästää lähettämänsä viesti, tai erikseen pyytää yritykseltä vahvistus, jotta voi myöhemmin tarvittaessa todistaa irtisanoneensa sopimuksen."

 

eli telia varmaan toimii  lain  mukaan ainakin suurin piirtein 

 mutta  asiakaan etua  telia ei ajattele .

 


Tähän voisi joku telialainen sanoa jotain  koska  ymmärrän kirjotuksen niin  että laki ei kiellä   yksilöinti tietojen   laittamista   vaan telia on  vaan  tehty päätöksen että niitä ei  laiteta vaikka se on asiakkaan edun vastaista .


Tätä olikin käyty läpi aikaisemmin ainakin tässä ketjussa. Tuossa kerroitkin kuluttajaneuvonnan vastauksia asiasta, jossa kerrotaan, ettei laki kiellä laittamasta yksilöintitietoja sopimusvahvistuksiin eikä myöskään vaadi sitä. Tämä on siis Telian sisäinen linjaus, ettei , jonka tarkoituksena on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa.


Tää on mun  osalta loppuun käsitelty  ja teen siittä omat johtopäätökseni  tiedän telian kannan asiaan  ja tiedän että se ei perustu lakiin vaan telian omaan päätökseen 

 toi mun toisessa ketjussa  antama vastaus oli  kuluttajaliiton vastaus ei  kuluttajaneuvojan  tää nyt on kuluttajaneuvojan .

Kunniamerkki +3

Pakko antaa tunnustusta, että MMalinen on tekijämies! Itsekin näistä samoista asioista ja liigan laskutuksesta vääntänyt turhaan asiakaspalvelussa ja ja chatissä, mutta keskustelu on pyörinyt samojen ympäripyöreyksien ympärillä. Tajusit ottaa ulkopuolisen lausunnon asiaan

Vastaa