Uusi webhotelli


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Olen katsomassa uutta webhotellin palveluntarjoajaa. Käytin aiemmin Capnovaa.

Olisiko kenelläkään hyviä suosituksia muunlaiseen webhotelliin ja hieman edullisempaa hintaan?

 

Olen pohtinut seuravaanlaisia hotelleja:

Nämä ominaisuudet pitää olla mukana:

  • min. 1 sähköpostiosoite
  • min. levytila 10 GT
  • SSH + FTP yhteys
  • min. 1 domain
  • min 1 MySQL-tietokanta
  • min. liikenne 100 GT / kk

Lähtökohtaisesti pohdin helppokäyttöistä, turvallista ja valmispohjaista kotisivua, jos myöhemmin vaikka perustaisin verkkokaupan. Onnistuisi tuo kotisivujen perustaminen omalla koodauksella ja jossa ei ole maksuliikennettä kuin esimerkiksi PayPal :D

 

 

 

 


6 kommenttia

Kunniamerkki +14

Tuolla levytila- ja liikennöintivaatimuksella hinnat alkaa väkisinkin nousta jonkin verran.


 


Omakohtaista kokemusta on ainakin Neobitistä, jossa meillä pyöri äitini firman kotisivut ja sähköpostit varmaan lähemmäs 10 vuotta ilman ongelmia. Kaikkiin paketteihin kuuluu paljon ominaisuuksia, 10 GT tila rajattomalla liikennöinnillä kustantaa näköjään 118 e/vuosi nykyään.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kuten  tossa kertoi ettei Suomessa halvalla pääse.  Mikä sitten haluaakin hinnaksi ja palveluja vaikuttaa hintaan. Neobitti jota mainostetaan ei pidä palvelimia ilmeisesti Suomessa joten pystyy tarjoamaan varmasti parempaan hintaan kuin useimmat palveluntarjoajat. 


 


Jos vielä halvemmalla ja ei tartte olla suomalainen niin täältä löytyy halpa: https://www.ovh-hosting.fi/webhotelli/webhotelli-perso.xml

Kunniamerkki +14

olkitu kirjoitti:

 


Jos vielä halvemmalla ja ei tartte olla suomalainen niin täältä löytyy halpa: https://www.ovh-hosting.fi/webhotelli/webhotelli-perso.xml




 


Tosiaan, onhan mulla omat domainit lähestulkoon kaikki OVH:lla, koska halpa. Myös palvelut on ihan mallikkaalla tolalla, itsellä ei noista niiden maksullisista webbihotelleista ole kyllä kokemusta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@kjns kirjoitti:


olkitu kirjoitti:

 


Jos vielä halvemmalla ja ei tartte olla suomalainen niin täältä löytyy halpa: https://www.ovh-hosting.fi/webhotelli/webhotelli-perso.xml




 


Tosiaan, onhan mulla omat domainit lähestulkoon kaikki OVH:lla, koska halpa. Myös palvelut on ihan mallikkaalla tolalla, itsellä ei noista niiden maksullisista webbihotelleista ole kyllä kokemusta.




Itsellä kaikki omilla palvelimilla palvelinsalissa. Enenmmänkin tulee ajettua virtuaalikoneita kuin webhotellissa sivuja joten tämä oli edullinen ratkaisu. Sain hyvän sopimuksen jolla vuoden menty. DNS:nä toiminut useita vuosia Woiman ilmaiset nimipalvelimet, loistavia sekä kotimainen. 


 


OVH:llakin oli palvelimia useita... Välillä vaihdettiin mutta viimeinen kallein kyllä oli sellainen jossa kaatui välillä Linuxin kerneli. Päätettiin pitää sitten ylläpito ja rauta itsellään kun OVH:lla ei pysynyt pystyssä...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kiitoksia vastauksista! Pistän vielä mietintämyssyyn tuon OVH:n. Alku vaikuttaa lupaavalta :)

Wordpress webhotelli ja AXN Data Oy:n muut webhotellit kannattaa myös stekata, hinta/laatu osuu kohdalleen kun yritys menee teknologia edellä :) 

Vastaa