Skip to main content

Telia smart älykotireititin ei yhdistä

  • April 1, 2021
  • 25 kommenttia
  • 56 katselukertaa

En onnistu yhdistämään reititintä, pilven valo ei syty! 3 Eri puhelimella kokeilin!

Edit SaJoonas: fiksattu otsikkoa

 

 

Edit Merja_J: Telia Smart Family päättyy 1.9.2023

25 kommenttia

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 2, 2021

Smart Family oli kyseessä. Modeemi gateway 537A  model E5186s -22a LTE E5186


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • April 2, 2021

Oletko kokeillut modeemin resetointia, auttaisiko asiaan?


  • Savumerkittäjä
  • April 2, 2021

Kiitos viestistä..ei valitettavasti auttanut sekään!


  • Ex-telialainen
  • April 2, 2021

Teitkö käyttöönoton näiden ohjeiden mukaan?


  • Savumerkittäjä
  • April 2, 2021

Kyllä juurikin tein!

Varmista kodin internetreitittimen toimivuus ennen Smart Hubin kytkentää.Miten tämän tarkistat, kyllä verkko toimii kaikilla muilla laitteilla!


  • Ex-telialainen
  • April 2, 2021

Odotitko tuon 15min?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 2, 2021

Odotin  ja pidempäänkin..koko yön!


  • Ex-telialainen
  • April 2, 2021

Kertoisitko vielä että kummasta laitteesta palautit tehdasasetukset tuosta 4G-reitittimestä E5186 vai tästä Smart Family älykotireitittimestä?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 2, 2021

En tiedä, miten tehdasasetukset palautetaan älykotireitittimestä? Sammuttanut olen ja kytkenyt uudelleen!!!!


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 5, 2021

Älykotireititin ei siis edelleenkään toimi. Kaikkea olen yrittänyt. Olisi hauska tietää todellinen SYY!? Ilmeisesti on palautettava!?


  • Ex-telialainen
  • April 5, 2021

Suoraan en osaa sanoa miten tuon älykotireitittimen tehdasasetusten palautus tapahtuu, mutta voin tämän toki selvittää mikäli laitteesta ei löydy reset-painiketta eikä tätä mainita mukana tulleessa ohjelappusessa. 
Eli nyt sinulla menee verkkokaapeli siitä 4G-reitittimen LAN-portista tämän älykotireitittimen verkkoliitäntään?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 5, 2021

Juuri näin. Reset painiketta ei ole, mutta olen sulkenut sen moneen kertaan ja ottanut verkkokaapelin pois. Sain siitä päältä painessa syttymään haun uudelleen ja punaiset valotkin vilkkumaan! Mutta pilvivalo ei vain syty! Jopa sellainen ihme tapahtui, että tuli ilmoitus smart family reitittimen käyttäneen minun sijaintia???


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • April 6, 2021

Tuleeko @Kumpuaa QR-koodin lukemisessa jotain ongelmia sovelluksessa vai meneekö ihan normaalisti eteenpäin, kuten ohjeissa on? 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 6, 2021

Se siihen saakka sujuu hyvin puhelimella, kun se kysyy näkyykö kaikki valot 4, pilven valo ei syty!


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 6, 2021

Ei se tietenkään siitä qr koodin lukemisesta mene eteenpäin, koska ne valot eivät kaikki 4 syty, pilvi valo ei pala! Minun on pakko uskoa, että se on maanantailaite, eli susi! Se on joko palautettava tai vietävä kojuuseen! Jollei muuta selitystä löydy?


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • April 9, 2021

@Kumpuaa@  kirjoitti:

Ei se tietenkään siitä qr koodin lukemisesta mene eteenpäin, koska ne valot eivät kaikki 4 syty, pilvi valo ei pala! Minun on pakko uskoa, että se on maanantailaite, eli susi! Se on joko palautettava tai vietävä kojuuseen! Jollei muuta selitystä löydy?


Kokeilethan vielä eri verkkokaapelia sekä laitteen kytkemistä  eri LAN-porttiin reitittimessäsi.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 9, 2021

Olen kokeillut myös näitä toimenpiteitä. Kyllä alkaa käämit palaa itsellä. Kun katsoin mitä laitteita on käytössä ( admin), sitä reititintä ei ollut!


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 10, 2021

Olen kokeillut nyt sitä myös eri modeemilla toisessa taloudessa: Ei TOIMI


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • April 11, 2021

@Kumpuaa@  kirjoitti:

Olen kokeillut nyt sitä myös eri modeemilla toisessa taloudessa: Ei TOIMI


 Ongelma kyllä vaikuttaisi kovasti jäävän älykortireitittimeen, mutta varmistaisin vielä, että onhan tämän älykotireitittimen annettu olla kytkettynä verkkokaapelilla toimivaan nettiä jakavaan reitittimeen 15-20min, jotta mahdolliset lataukset ja päivitykset on varmasti kerennyt latautua ja asentua? Onko nettireittimet, joilla älykotireititintä on testattu, minkä merkkisiä ja onko niissä mitää asetuksia muutettu vai toimivatko ihan oletusasetuksilla?

Kyselin vielä myös meillä sisäisesti tästä, että mitä älykotireittimelle voisi vielä tehdä vai tuleeko vaihtaa suoraan uuteen. Odotan vastausta ensiviikolle, joten palaan myöhemmin tähän ketjuun.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 11, 2021

huawei 5186s-22

Oletusasetukset!


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • April 14, 2021

@HenriLie@  kirjoitti:

@Kumpuaa@  kirjoitti:

Olen kokeillut nyt sitä myös eri modeemilla toisessa taloudessa: Ei TOIMI



Kyselin vielä myös meillä sisäisesti tästä, että mitä älykotireittimelle voisi vielä tehdä vai tuleeko vaihtaa suoraan uuteen. Odotan vastausta ensiviikolle, joten palaan myöhemmin tähän ketjuun.


Sain vastauksen. Reset -nappia tässä laitteessa ei ole, joten tässä vaiheessa laite tulisi vaihtaa uuteen. Pyytäisin olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun ja pyytämään uutta laitetta tilalle. Kerro tilanne, että olet testannut sitä toisella modeemilla ja eri nettiyhteydelläkin.


  • Savumerkittäjä
  • April 14, 2021

Ehdin jo palauttaa tuotteen, koska olin myös yhteydessä as.palveluun ennen telia yhteisöä. Sieltä neuvottiin olemaan yhteydessä helppiin. Olisin mielelläni ottanut toimivan laitteen! @Sossota on sama henkilö, on näköjään 2 tiliä

Edit SaJoonas: yhdistetty kaksi viestiä yhdeksi


SaJoonas
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+4
  • Ex-telialainen
  • April 15, 2021

@Sossota@  kirjoitti:

Ehdin jo palauttaa tuotteen, koska olin myös yhteydessä as.palveluun ennen telia yhteisöä. Sieltä neuvottiin olemaan yhteydessä helppiin. Olisin mielelläni ottanut toimivan laitteen! @Sossota on sama henkilö, on näköjään 2 tiliä

Edit SaJoonas: yhdistetty kaksi viestiä yhdeksi


Harmillista kuulla, että ehdit jo palauttaa tuotteen. Voimme toki asiakaspalvelun kautta tilata palvelun uudelleen, jos haluat sitä vielä kokeilla. Jos sinulla on kaksi tiliä, niin toinen tili voidaan poistaa halutessasi kokonaan käytöstä. Ohjeet löytyvät FAQ-osiosta.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 15, 2021

Olin eilen yhteydessä chat kautta as.p. mutta se olisi tullut 2 euroa kalliimmaksi tilata sieltä kautta, postimaksu 4,90 e. Jonka olen jo maksanut, en tiedä palautetaanko se ?Sain ilmoituksen telialta, että 5 pv sisällä palautus huomioidaan! Toki toimiva reititin olisi kiva!


SaJoonas
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+4
  • Ex-telialainen
  • April 15, 2021

@Kumpuaa@  kirjoitti:

Olin eilen yhteydessä chat kautta as.p. mutta se olisi tullut 2 euroa kalliimmaksi tilata sieltä kautta, postimaksu 4,90 e. Jonka olen jo maksanut, en tiedä palautetaanko se ?Sain ilmoituksen telialta, että 5 pv sisällä palautus huomioidaan! Toki toimiva reititin olisi kiva!


Okei. Viestisi perusteella peruutus on tehty onnistuneesti. Laitevaihtoa ei voida enää tehdä, kun olet tehnyt palautuksen, mutta toki laitteen voi halutessaan tilata uudelleen. Postimaksua ei normaalisti palauteta.