Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10325 kommenttia

PÄIVITYS 16.2.2022


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.


 


--


 


Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:


 


Hide content


Päivitys 5.11.2021


 


Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.


 


Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


PÄIVITYS 26.8.2021


 


Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 


 


Päivitys 13.8.2021


 


Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja


 


PÄIVITYS 28.6.2021


 


Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja


 


PÄIVITYS 18.6.2021


 


3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.


 


PÄIVITYS 20.5.2021


 


Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.


 


Päivitys 27.04.2021


 


On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.


 


Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 


 


Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021


 


Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.


 


Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.


 


PÄIVITYS 20.4.2021


 


Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


---


 


Taustatietoa


 


Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.


 


Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:


 


3060-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G

  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G

  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G


 


3070-sarja



  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G


 


3080-sarja



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


 


3090-sarja



  • ASUS TUF-RTX3090-O24G


Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.


 


Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.


 


PÄIVITYS 30.3.2021


 


Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 


 


Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.


 


Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.


 


Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.


 


Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.


 


Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.


 


JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA


 


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



 


YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA


 


Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.


 


Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.


 


Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.


 


Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.


 


 


647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TeroRe  kirjoitti:

@Nakkiii85  kirjoitti:

@TeroRe jos oon teiltä tilannu 3080  10gb  tuffin niin onko sallittuu tilata strixi3080 10gb? lähin Asuksen kortti ja sama muisti määrä eli kai tämä vielä kävisi?


vai kuinka tää kateosto-oikeus mennee?




Linjaus on, että samaan malliin tai saman mallin LHR-versioon. Näin ollen tuo strix malli ei kävisi kateosto-oikeuden piiriin. Mutta, koitan hakea tähän vielä tarkempaa linjausta tai muuta ohjetta, palaan vielä uudemman kerran.


 


Samalla tiedoksi myös @Majuho, että palaan asiaan. 




Tässä vastauksia avoinna oleviin kysymyksiin, lisään nämä myös aloituspostaukseen talteen:


 



  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään

  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme tosiaan osallistu.

  • Viimeisenä, tarvitsemme kateosto-oikeutta varten tosiaan ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista.

Ja jälleen kerran Telia taas rikkoo lakia, luomalla omia laki pykäliä.

"Vain asuksen" "strix -> strix"

Vastaava tuote on kaikki rtx 3080 10gb oc jos oc ja jos ei oc niin non-oc.

Lisäksi tähänkin teillä on kateosto oikeutta käytännyt muut eri malleihin, miksi meille jotka pidempää odotannu joutuu kärsimään sitten eri säännöistä joita luotte.

Lisäksi muut yritykset kuten Gigantti, verkkokauppa, Jimms ei ole olleet yhtä *******amaisia kuin teidän yritys tässä asiassa jos oikein vaaditte että täysin tuf->tuf vaikka esim täysin samoilla tehoilla oleva gigabyte tai msi ON täysin vastaava.

 

Voisitteko ystävällisesti nyt olla oikea oppisesti yhteydessä kkv:n itse. (Telia siis).

 

Edit. Te lähditte alun perin myymään RTX 3080 10GB OC ym .. asus on brändi, ja malli on RTX 3080 10GB OC

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen  kirjoitti:

BTW tuo aikarajaki tuolle kateostolle on kyl vähä erikoine, mihin lakiin perustuu?




Tätä sovelsimme: "Kuluttajalla on oikeus tehdä kateosto kohtuullisessa ajassa", laissa ei määritellä aikaa sen tarkemmin. On myös huomioitavaa, että kateostooikeus on ollut melkein koko ajan voimassa ja se jatkuu tästä hetkestä laskien vielä sen reilun kaksi kuukautta.

Jo on meininkiä........ 

Ei *******i mitä touhua, kyllä ei teiltä tarvitse tämän jälkeen ostaa yhtään mitään. 

@TeroRe miksi et vastaa kaikkiin kysymyksiin mitä ihmiset kysyy? Ohittelet kivasti

Jotta teille asia tulee oikein selkeämmin kirjoitettua:

Tilasitte:

GA102-200-K1-A1
GA102-202-K1-A1

mallia, joka on rtx 3080 10gb oc

Täten vastaava pitäisi olla lähes mikähä tahansa:

GA102-200-K1-A1
GA102-202-K1-A1

 

Edit. Kate-osto oikeus jos ollut kokoajan, mikä tullut jossain asteel esiin, olisi siitä pitänyt kaikille virallinen viesti olla lähtenyt, eli käytännössä te ette ole missään virallisessa ilmoituksessa antannut sitä ilmi.

Olette rikkoneet useampaa lakia jo niin räikeästi, ja yhä ette hoida asiaa oikea oppisesti ym.

Ai kateostooikeus on ollut voimassa koko ajan? Miksi siitä ei ole tullut erillistä ilmoitusta sitten aiemmin?  Pelkkää vastuunpakoilua ollut touhu alusta lähtien. 

Ja missähähän muodossa tämän kuitin täytyy olla? Laitoin asiakaspalvelun pyytämällä tavalla palvelupyyntölomakkeen ja liitin sinne maksuvahvistuksen. Kuinka kauan kestää ennen kuin siihen vastataan? Kortti on huomenna perillä, mutta ei viitsisi kovin kauaa seisottaa yli 700e teidän tilillä. Ja onko tämä maksuvahvistus teidän hyväksymä kuitti vai mitä sinne pitää toimittaa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Nakkiii85  kirjoitti:

@TeroRe miksi et vastaa kaikkiin kysymyksiin mitä ihmiset kysyy? Ohittelet kivasti




Tämä johtuu pääsääntöisesti siitä, että minulla ei ole kaikkiin kysymyksiin heti vastausta. Kuten nyt nuo tarkentavat tiedot mitkä tänään laitoin niin joudun lähes poikkeuksetta hakemaan tietoa laitetiimistä ja se ottaa oman aikansa. Ne mihin minulla on itsellä vastaus pyrin ne poimimaan kaiken muun seasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium  kirjoitti:

Edit. Kate-osto oikeus jos ollut kokoajan, mikä tullut jossain asteel esiin, olisi siitä pitänyt kaikille virallinen viesti olla lähtenyt, eli käytännössä te ette ole missään virallisessa ilmoituksessa antannut sitä ilmi.




Tosiaan sovelsimme pari kommenttia taaksepäin lainaamaani tekstiä. Laki ei sanele tarkemmin kauanko kateosto-oikeus pitää olla hyödynnettävissä. Mielestämme 3kk on kohtuullinen aika.

@TeroRe  Niin, nyt oleva. Mutta vetosit edeltävään. Mutta en näe, että asia olisi kohtuullinen kun toisille ollut erilailla.

eri arvoistatte asiakkaat ja ne jotka pidempää odottaneet ovat nyt huomattavasti huonomassa asemassa.

menee lähes syrjinnäksi.

Edit. mielestäni kohtuullinen aika olisi varsinkin nyt ku ollaan odotettu pitkään, ja muutoinkin riski tuotannon loppumiseen on läsnä, niin olisi joko vuodenloppuun tai kunnes tuotanto lopetettaan.

 

Mitenkäs sitten tuo tuf->tuf jne asia?

olisin tilannut viime viikolla gigabyten johon sanoitte(Telia) asia on OK asiakaspalvelussa.

Nyt jos tilaukseni olisi saapunut olisikin ilmeisesti joutunut kustantamaan koko näyttiksen, ilman kate-osto oikeutta? vaikka täysin vastaava tuote.

Onneksi jäi tilaamatta, kun jäin odottamaan kkv:ta ja näitä laki asioita selvittää tuosta maksu asiasta joka oli epäselvää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@niijust  kirjoitti:

Ja missähähän muodossa tämän kuitin täytyy olla? Laitoin asiakaspalvelun pyytämällä tavalla palvelupyyntölomakkeen ja liitin sinne maksuvahvistuksen. Kuinka kauan kestää ennen kuin siihen vastataan? Kortti on huomenna perillä, mutta ei viitsisi kovin kauaa seisottaa yli 700e teidän tilillä. Ja onko tämä maksuvahvistus teidän hyväksymä kuitti vai mitä sinne pitää toimittaa?




Asiakaspalvelu ja työjonot ovat ruuhkautuneet vallitsevasta tilanteesta eli koronasta johtuen. Pahoittelut tästä. Käsittelyssä voi mennä useampi päivä, varaudu huonolla tuurilla vähän pidempään aikaan. Maksun palautuksessa menee tosiaan se noin viikko siitä, kun se on käsitelty.


 


Näkemättä en voi täysin varmasti sanoa mutta kertomasi perusteella dokumenttisi kuulostaa siltä, että se on hyväksyttävä dokumentti.


 

@TeroRe  voi prkle teijän kanssa! Ootatte 1.5v ensin asiakkaitanne ja annatte *******u 3kk aikaa hankkia korttia! Voi *******u nyt alkaa ruuvi kiristyyn päässä 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium  kirjoitti:

@TeroRe  Niin, nyt oleva. Mutta vetosit edeltävään.




En mielestäni vedonnut siihen, toin vain esille tuossa kohtaa. En ainakaan tarkoittanut vedota, pääpointti oli siinä lain kirjaimessa ja sen tulkinnassa.


 



@Xonium  kirjoitti:

Mitenkäs sitten tuo tuf->tuf jne asia?


olisin tilannut viime viikolla gigabyten johon sanoitte(Telia) asia on OK asiakaspalvelussa.


Nyt jos tilaukseni olisi saapunut olisikin ilmeisesti joutunut kustantamaan koko näyttiksen, ilman kate-osto oikeutta? vaikka täysin vastaava tuote.




Ennen tänne kirjoittamista veimme asiakaspalveluun saman ohjeistuksen kuin mitä tännekin: "Sama malli tai saman mallin LHR-versio". Jos joku asiakaspalvelija on henkilökohtaisesti tulkinnut asian noin kuten kirjoitat niin silloin meillä pitäisi lupaus toki pitää. Jos ja kun et ole tuota ko. korttia kuitenkaan tilannut niin itse en tilaisikaan, jos mielisin käyttää kateosto-oikeutta.

Tilausta en voinnu tehdä kun teidän omat pykälät tuli tielle, jos tätä ongelmaa ei olisi ollut olisin sen tilannut, joten nyt kun asia on selkeämpi, teidän olisi syytä kunnioittaa lupausta sitten. Minulla löytyy dokumentit teidän aijemmasta linjauksesta (täältä) ja siitä keskustelusta jonka kävin asiakaspalvelussa, jossa se henkilö lupasi minulle että ks. kortti jota halusin on OK.

@TeroRe Aha, eli teillä on olemassa kriteerit hyväksyttävistä dokumenteista? Mitkä ne kriteerit ovat?

Onko linjassa KKV:n antaman lauseen kanssa:  "

 

Yritys ei voi edellyttää kuluttajan tekemältä kateostolta tiettyä maksutapaa. Kuluttajan on pystyttävä osoittamaan se, että on hankkinut vastaavan tuotteen sekä kateoston ja alkuperäisen tuotteen hinnanero (kertamaksulla maksettaessa). Ostaja vastaa itse mahdollisista osamaksun aiheuttamista lisäkustannuksista."

 

Mitä tarkoitat tällä?

  • Viimeisenä, tarvitsemme kateosto-oikeutta varten tosiaan ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista.

Mitä luulet että osamaksulla tilatessa saa? Mitä te annatte kun tilaa osamaksulla?

 

Luuletko että toista vuotta korttia odottanut menisi palauttamaan sen tienatakseen muutaman kympin.. ? Uskomatonta.

 

Tulipahan oltua yhteydessä asiakspalvelun chattiin. Keskustelu meni kutakuinkin näin:

 

Minä: Tilasin Telialta näytönohjaimen yli vuosi sitten. Nuy on auennut kateosto-oikeus muualta ja olen ostanut vastaavan kortin sitä kautta. Miten minun pitää toimia?

Chatin S...:Saitko jo sen muualta?ja oothan jo hyödyntänyt C Moren etutarjoukset, ...

Minä: Posti odottaa kuljetukseen eli ei vielä ole minulla. Maksoin kortin jo.

Chat S...: eli haluatko perua meidän tuotteen?

Minä: En, vaan käyttää kateosto-oikeutta, jolloin Telia korvaa minulle korttien hinnan erotuksen. Koska Telia perui kaikki tilaukset, syntyi kateosto-oikeus ja pyydettiin ostamaan yhteyttä asiakspalveluun.

Chat S...: tuosta ei valitettavasti ole tietoa, mutta laita tiedot tätä kautta, niin selvitetään kun näistä vastaava osasto on paikalla https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

 

Asiakaspalvelun ressukka oli ilmeisesti ihan pihalla mikä on kateosto. Toivottavasti pääsin hieman eteenpäin kun lähetin yhteydenottopyynnön ostokuitin kera eteenpäin.

 

 

 

Kysyit hyvän kysymyksen:

 

Mitä tarkoitat tällä?

  • Viimeisenä, tarvitsemme kateosto-oikeutta varten tosiaan ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista."

Esimerkiksi Proshopista luottokortilla ostetun kortin tilausvahvistus on siinä olevan tekstin mukaan samalla myös kuitti ja takuutodistus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

@TeroRe Aha, eli teillä on olemassa kriteerit hyväksyttävistä dokumenteista? Mitkä ne kriteerit ovat?




Ei ole sen kummempia kriteereitä, tilausvahvistus on tilausvahvistus ja ostokuitti on ostokuitti.


 



@Majuho  kirjoitti:

Luuletko että toista vuotta korttia odottanut menisi palauttamaan sen tienatakseen muutaman kympin.. ? Uskomatonta.




En ja emme luule, mutta kuten kirjoitin niin teoriassa se on mahdollista. Voi olla myös tilanteita, että erotus on kolminumeroinen.


 



@siperiada55  kirjoitti:

Esimerkiksi Proshopista luottokortilla ostetun kortin tilausvahvistus on siinä olevan tekstin mukaan samalla myös kuitti ja takuutodistus.




Jos siellä lukee noin niin eihän tuossa ole silloin mitään epäselvää. Kyse on tosiaan siitä, että mitä siellä lukee.

No, itse olen laittanut Telialle jo tiedot tilauksestani ja kateostovaatimukseni eilen. Mukana myös KKV:n lausunto tapauksesta. Kävi miten kävi, ikinä tämän tapauksen jälkeen en enää hanki Telialta mitään, liittymät menee vaihtoon jne. Samaa tulen suosittelemaan muuallakin ja tietenkin tuttavat ja sukulaiset mukaan lukien. Tästä ketjusta voisi olla myös iltapäivälehdet kiinnostuneita. Nyt on kärsivällisyys loppunut tämän pelleilyn kanssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

No, itse olen laittanut Telialle jo tiedot tilauksestani ja kateostovaatimukseni eilen. Mukana myös KKV:n lausunto tapauksesta. 




Ja tästä sinulle kiitos. Pääsemme etenemään asiassa.

Sillä ei varmaan merkitystä ole jos kateosto-oikeuttava kortti on OC-edition?  Vaikka olisi tilannut normaalin non-oc version teiltä.  

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Heikkristo  kirjoitti:

Sillä ei varmaan merkitystä ole jos kateosto-oikeuttava kortti on OC-edition?  Vaikka olisi tilannut normaalin non-oc version teiltä.  




Ei ole merkitystä, joten kateosto-oikeus on tällaisessa tilanteessa käytettävissä.

@TeroRe Miten kauan näissä kateostokäsittelyissä kestää? Luulisi että pitäisi olla nopeasti hoidettu, varsinkin kun me asiakkaat olemme jo saaneet ihan tarpeeksi odottaa. Teidän tulisi hoitaa nämä viipymättä. 

Vastaa