Telia kaupan näytönohjaimet


Hei

 

Olisiko mahdollista tarkistaa/kilpailuttaa teillä myynnissä olevat tietokonekomponentit-näytönohjaimet?

Tällä hetkellä hinnat ovat kovin korkealla verrattuna kilpailijoihin.

 

Lisäksi toivoisin teille myyntiin tulevan uudet RTX-3000 sarjan näytönohjaimet.


173 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moi @Rosbal77 ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Verkkokaupan laitteiden hintapäätöksiin emme pääse vaikuttamaan. Voit kuitenkin tilata tuotteen esimerkiksi Telia Rahoituksella, jolloin koko summaa ei tarvitse kerralla maksaa. Voit valita tuotteelle 12kk, 24kk tai jopa 36kk korotonta ja kulutonta maksuaikaa.


 


Tuosta RTX-3000 sarjan näytönohjaimesta on laitettu meillä viestiä ja toivetta eteenpäin. Sen suhteen ei kuitenkaan nyt tässä kohtaa ole tarkemmin tiedossa, onko niitä meille myyntiin tulossa.

Siksi varmasti hinnat on  korkeemmat kun  maksuaika on koroton  korko on   tuotteen hinnassa se pitää aina muistaa  .

Kunniamerkki +3

Olisiko mahdollista saada eri valmistajan näytönohjaimia teille myyntiin? Näyttää olevan myynnissä pelkästään Asuksen malleja.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Mikko87fin@  kirjoitti:

Olisiko mahdollista saada eri valmistajan näytönohjaimia teille myyntiin? Näyttää olevan myynnissä pelkästään Asuksen malleja.




Laitetaan toivetta tästä eteenpäin! Todetaan samalla ketjuun, että 3000-sarjan RTX:ää on meillä myynnissä, mutta tällä hetkellä ovat valitettavasti loppu varastolta. 
ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G- ja ASUS TUF RTX 3080 O10G-malleille on tällä hetkellä tiedossa oleva seuraava erä tulossa meille 4.12. 


 

Voisiko tuon ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G saatavuustiedon päivittää? Netin keskuspalstoilla kerrotaan saadun erilaisia päiviä kortin saapumisesta. pisimmälle menevä annettu päivä Telian aspasta on 18.12.

 

Milloin on odotettavissa esimerkiksi 11.11. klo 07.35 tilattu?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@siperiada55@  kirjoitti:

Voisiko tuon ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G saatavuustiedon päivittää? Netin keskuspalstoilla kerrotaan saadun erilaisia päiviä kortin saapumisesta. pisimmälle menevä annettu päivä Telian aspasta on 18.12.


 


Milloin on odotettavissa esimerkiksi 11.11. klo 07.35 tilattu?




Seuraava erä on tämänhetkisen tiedon mukaan saapumassa kuun vaihteen jälkeen. Aivan tarkkaa tietoa tilauksestasi en pysty tässä selvittämään, mutta totean, että toimitamme tuotteet tilausjärjestyksessä. 


@AaTanja@  kirjoitti:

@siperiada55@  kirjoitti:

Voisiko tuon ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G saatavuustiedon päivittää? Netin keskuspalstoilla kerrotaan saadun erilaisia päiviä kortin saapumisesta. pisimmälle menevä annettu päivä Telian aspasta on 18.12.

 

Milloin on odotettavissa esimerkiksi 11.11. klo 07.35 tilattu?


Seuraava erä on tämänhetkisen tiedon mukaan saapumassa kuun vaihteen jälkeen. Aivan tarkkaa tietoa tilauksestasi en pysty tässä selvittämään, mutta totean, että toimitamme tuotteet tilausjärjestyksessä. 


Mistä tilauksen tilanne on selvitettävissä, sillä jostain asiakaspalvelusta toiset saavat tarkkoja päivämääriä saapuvista eristä?

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@siperiada55@  kirjoitti:
Mistä tilauksen tilanne on selvitettävissä, sillä jostain asiakaspalvelusta toiset saavat tarkkoja päivämääriä saapuvista eristä?

Täällä Yhteisössä emme pääse asiakastietoihin käsiksi, jotta voisin katsoa tilauksesi tietoja. Emme myöskään näe sitä, missä kohtaa tilausjonoa sinun tilauksesi on. Tarkkaa saapumisajankohtaa on siis hankala arvioida. Kollega tuossa olikin selvittänyt, että seuraava erä on tulossa lähiaikoina varastollemme.

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi chatin kautta, jos haluat tarkempia tietoja tilauksestasi tai jokin tilauksessa vielä askarruttaa.

Onko noista ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G saapumiseristä mikä tieto tällähetkellä? Olin yhteydessä aspaan ja sieltä sanottiin 24pvä mikä kuulostaa omituiseilta kun se sattuu olemaan pyhäpäivä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@ZeratuL@  kirjoitti:

Onko noista ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G saapumiseristä mikä tieto tällähetkellä? Olin yhteydessä aspaan ja sieltä sanottiin 24pvä mikä kuulostaa omituiseilta kun se sattuu olemaan pyhäpäivä.




Moikka @ZeratuL ja tervetuloa Yhteisöön! Selvittelin asiaa täällä meillä ja kyseisen näytönohjaimen osalta toimitusaikaa ei ole tiedossa. Asiakkaat tulevat kuitenkin saamaan meiltä viestin sitten, kun tilaus lähtee toimittumaan. 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@ZeratuL@  kirjoitti:

Onko noista ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G saapumiseristä mikä tieto tällähetkellä? Olin yhteydessä aspaan ja sieltä sanottiin 24pvä mikä kuulostaa omituiseilta kun se sattuu olemaan pyhäpäivä.


Moikka @ZeratuL ja tervetuloa Yhteisöön! Selvittelin asiaa täällä meillä ja kyseisen näytönohjaimen osalta toimitusaikaa ei ole tiedossa. Asiakkaat tulevat kuitenkin saamaan meiltä viestin sitten, kun tilaus lähtee toimittumaan. 


Jokohan teillä nyt olisi mitään hajua saatavuuksista? Tilauksia kyllä otetaan aika ajoin sisään mutta ainuttakaan korttia ette ole tainnu vielä toimittaa.. 

Tilasin 3090:n Telialta loka-marraskuun vaihteessa jolloin sen saldot näyttivät että niitä oli vielä jäljellä. Vielä oman tilauksen jälkeenkin saldot näyttivät viikon verran että tuotetta on Telialla jäljellä. Joulukuussa aloin tiedustelemaan koska näytönohjainta voisi odotella saapuvaksi ja siitä eteenpäin saapumispäivää on siirretty kolme kertaa eteenpäin ja uusimman tiedon mukaan seuraavaa saapumispäivää ei enää edes kerrota.

 

Nykyisin annetaan vain geneerinen vastaus, että kortit toimitetaan tilausjärjestyksessä. Kuluttajalle tämä on täysin ympäripyöreä tieto ja vaikka jokin muu taho vetäisi välistä kortteja itselleen niin niistä ei saisi mitään tietoa. Tämä voi tarkoittaa, että asiakasta pidetään jonossa vaikka koko tuleva kevät.

 

Tiedän kyllä, että kaikilla toimittajilla on vaikeuksia saada kortteja, mutta he sentään kertovat mikä asiakkaan jonotustilanne on. Telian asiakaspalvelu on vielä paljon jäljessä näitä muita toimijoita kuten myös vaikuttaa olevan heidän kykynsä tilata tuotteitakin. Tällä hetkellä muilta toimijoilta alkaa saada kortteja jo 1-2kk:n toimitusajalla ja he pitävät asiakasta ajantasalla tilaustilanteesta. Ilmeisesti muilla toimijoilla on selvästi enemmän osaamista myös tuotteiden hankkimisestakin kun eivät kärsi yhtä pitkistä toimitusajoista kuin Telia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Onpas tuo harmi ja samalla ihmeellistä, miksi "vihreänä" olevaa tuotetta ei sittenkään ole saatavilla. Tuo 3090 on ollut kyllä joka paikassa todella hankalasti saatavissa oleva. Ovat taineet niin Jimms kuin Verkkis myydä hyvän hetken ei-oota ja joutuneet jonotusta pitämään laitteisiin. Varmaan puolen vuoden jälkeen tuota on yleisesti saatavilla, mutta toki se ei auta, jos tuotteen haluaa nyt.

Itsekkin tilasin 3080 strix oc:n jo joitakin aikoja sitten eikä mitään kuulunut. Esim Jimss ja verkkokauppa saaneet hyvin pieniä eriä kerrallaan kun katsellut eri korttien tilanteita. Asus itsekkin viestittänyt että koittavat kyllä tehdä kortteja minkä kerkiävät, mutta luulen että hetkeen ei tule kysyntä ja tarjonta kohtaamaan näiden kohdalla. Jotain erämääriä tms olisi kyllä kiva kuulla telialtakin, mutta jos maahatuoja ei semmoisia anna niin minkäs sille voi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Näistä laitoimme kyselyä eteenpäin muutama päivä sitten ja palaamme toki heti kun saamme tarkempaa tietoa. 

Olen tiedustellut eri foorumeilta onko kukaan saanut vielä 3080/3090 sarjan kortteja Telian kautta. Kukaan ei ole ilmoittanut saaneensa vielä edes yhtä ainoaa korttia Telian kautta. Muut toimijat ovat Suomessa toimittaneet jo useita satoja kortteja viimeisen kahden kuukauden aikana. Telia joka mainostaa itseään eSportsin edelläkävijänä Suomessa ei onnistu toimittamaan yhtä ainoaa näytönohjainta asiakkailleen 3 kuukauden aikana. Tämä on kyllä aika noloa.

Menneen vuoden puolella asiakaspalvelusta vastattiin asiakkaille ASUS 3080 Strixin saatavuudesta kysymyksiin milloin toimitetaan esimerkiksi "pian" ja "kohta".  

 

Kysyjille on myös tarjottu toimituspäiviksi vaihtelevia päiviä, muun muassa Jouluaattoa ja Aprillipäivää (kalenteripäivinä). Miten tähänkin pitää suhtautua? Minusta se haisee silkalta kettuilulta.

 

Muutama kysymys johon haluan vastauksen.

 

1. Kun tilasin aikoinaan mainitun kortin, niitä oli sivujenne mukaan muutama jäljellä. Mistä ne olivat jäljellä kun teillä ei ole todellisuudessa ollut odotuskuukausien aikana kortin korttia?

 

2. Mihin asiakaspalvelun antamat vaihtelevat toimituspäivät perustuvat? (Kysyjille annetaan vaihtelevia vastauksia.)

 

3. Miksi Telia ei aktiivisesti informoi asiakkaitaan toimitusten tilanteesta tai sen muuttumisesta? (Yksi tekstiviesti on tullut "pian" tulevasta kortista, jossa toimitushaaruukka heitettiin tammi-maaliskuulle,)

 

4. Miltä toimittajalta kortit ovat teille tulossa?

 

5. Kuinka monta odottajaa kunkin 3000 sarjan kortissa on jonossa?

 

6. Miten aiotte parantaa viestintäänne ja asiakaspalveluanne näiden korttien osalta? (Eräälle kysyjälle annettu vastaus on aivan luokaton:  "Asiakkaat tulevat kuitenkin saamaan meiltä viestin sitten, kun tilaus lähtee toimittumaan.")

 

 

 

 


@Merja_J@  kirjoitti:

Näistä laitoimme kyselyä eteenpäin muutama päivä sitten ja palaamme toki heti kun saamme tarkempaa tietoa. 


Eh.. Eli toisinsanoen teillä itsellänekään ei ole mitään käryä korttien tilanteesta, silti otatte aina välillä lisää tilauksia vastaan..

Ei näin. 


Minulle tuli tekstiviesti joulukuun alussa että TUF 3080 O10G lähetetään viikolla 51 (14-20.12). Eipä ole näkynyt eikä kyllä ole tullut viestiä että ei lähetettäisikään. Varmaan posti hukannut paketin.


@siperiada55@  kirjoitti:

Menneen vuoden puolella asiakaspalvelusta vastattiin asiakkaille ASUS 3080 Strixin saatavuudesta kysymyksiin milloin toimitetaan esimerkiksi "pian" ja "kohta".  


 


Kysyjille on myös tarjottu toimituspäiviksi vaihtelevia päiviä, muun muassa Jouluaattoa ja Aprillipäivää (kalenteripäivinä). Miten tähänkin pitää suhtautua? Minusta se haisee silkalta kettuilulta.


 


Muutama kysymys johon haluan vastauksen.


 


1. Kun tilasin aikoinaan mainitun kortin, niitä oli sivujenne mukaan muutama jäljellä. Mistä ne olivat jäljellä kun teillä ei ole todellisuudessa ollut odotuskuukausien aikana kortin korttia?




STRIX-RTX3080-O10G kohdalla tiedoissamme oli harmillisesti jonkun tovin väärätieto. Kettuilla ei ole tarkoitus.


 


Tällä hetkellä näytönohjaimien tilanne on mikä on, ei saatavuutta eikä tarkempaa toimituspäivää ole vielä vahvistettu. Tästä on nyt laitettu valmistajan suuntaan kysymystä mikä on päivän tilanne ja palataan siitä vastauksesta tähän ketjuun.



1. Mikäli tuotetta on varastossamme, tulee verkkokaupassamme lukea ”Varastossa” ja toimitusaika 1-2 arkipäivää. Mikäli tiedetään että tavaraa on tulossa meille x erä vahvistettuna päivänä, voi olla ilmoitettuna ”vain muutama tilattavissa” ja toimitus ilmoitettuna jollekin päivälle. Mahdollisuus tilata täytyisi kuitenkin loppua siihen, kun erästä ei enää riitä. Minkä kortin sinä tilasitkaan?


 



@siperiada55@  kirjoitti:

2. Mihin asiakaspalvelun antamat vaihtelevat toimituspäivät perustuvat? (Kysyjille annetaan vaihtelevia vastauksia.)




2. Toimitusarviot perustuvat meidän järjestelmissä oleviin tietoihin. Tiedoissa on täytynyt olla virhe, jos arviot ovat poikenneet toisistaan.


 



@siperiada55@  kirjoitti:

3. Miksi Telia ei aktiivisesti informoi asiakkaitaan toimitusten tilanteesta tai sen muuttumisesta? (Yksi tekstiviesti on tullut "pian" tulevasta kortista, jossa toimitushaaruukka heitettiin tammi-maaliskuulle,)




3. Olen samaa mieltä, että poikkeamista toimituksissa olisi syytä tiedottaa hieman paremmin tilaajille. Tätä on toivottu ja tein tästä vielä uuden palautteen.


 



@siperiada55@  kirjoitti:

4. Miltä toimittajalta kortit ovat teille tulossa?




4. Tarkoitatko, että saammeko laitteet laitevalmistajalta vai jostain muualta? Koitanpa kysyä ja palataan tähän vielä.


 



@siperiada55@  kirjoitti:

5. Kuinka monta odottajaa kunkin 3000 sarjan kortissa on jonossa?




5. Tätä tietoa ei ole mahdollista kertoa ulospäin.


 



@siperiada55@  kirjoitti:

6. Miten aiotte parantaa viestintäänne ja asiakaspalveluanne näiden korttien osalta? (Eräälle kysyjälle annettu vastaus on aivan luokaton:  "Asiakkaat tulevat kuitenkin saamaan meiltä viestin sitten, kun tilaus lähtee toimittumaan.")




6. Niin kun ihmettelitkin, miksi ei ole tullut paremmin viestiä, jos tuotetta ei voida toimittaa niin viestinnän parantaminenhan olisi yksi. Tietoa näiden näytönohjaimien saatavuudesta on syytä viedä asiakaspalveluumme eteenpäin, kiitos palautteesta.


@nytoikeesti@  kirjoitti:


@Merja_J@  kirjoitti:

Näistä laitoimme kyselyä eteenpäin muutama päivä sitten ja palaamme toki heti kun saamme tarkempaa tietoa. 




Eh.. Eli toisinsanoen teillä itsellänekään ei ole mitään käryä korttien tilanteesta, silti otatte aina välillä lisää tilauksia vastaan..


Ei näin.




Nyt on menty sen mukaan mitä saadaan mahdollisia eriä ja tulevista eristä ei tosiaan ole kertoa tällä hetkellä uutta, eli nyt tilanne on se "ei oo". Laitoimme valmistajan suuntaan kysymystä onko heillä kertoa lisätietoa ja palataan siitä tähän ketjuun 👍>



@eipox kirjoitti:

Minulle tuli tekstiviesti joulukuun alussa että TUF 3080 O10G lähetetään viikolla 51 (14-20.12). Eipä ole näkynyt eikä kyllä ole tullut viestiä että ei lähetettäisikään. Varmaan posti hukannut paketin.




TUF-RTX3080-O10G -näyttistä saatiin viikolla 51 pieni erä ja sitä on tulossa lisää toinen pienehkö erä, tosin vahvistettua päivä ei harmi ole antaa.


@MinnaLN@  kirjoitti:

@nytoikeesti@  kirjoitti:

@Merja_J@  kirjoitti:

Näistä laitoimme kyselyä eteenpäin muutama päivä sitten ja palaamme toki heti kun saamme tarkempaa tietoa. 


Eh.. Eli toisinsanoen teillä itsellänekään ei ole mitään käryä korttien tilanteesta, silti otatte aina välillä lisää tilauksia vastaan..

Ei näin.


Nyt on menty sen mukaan mitä saadaan mahdollisia eriä ja tulevista eristä ei tosiaan ole kertoa tällä hetkellä uutta, eli nyt tilanne on se "ei oo". Laitoimme valmistajan suuntaan kysymystä onko heillä kertoa lisätietoa ja palataan siitä tähän ketjuun 👍>


@eipoxkirjoitti:

Minulle tuli tekstiviesti joulukuun alussa että TUF 3080 O10G lähetetään viikolla 51 (14-20.12). Eipä ole näkynyt eikä kyllä ole tullut viestiä että ei lähetettäisikään. Varmaan posti hukannut paketin.


TUF-RTX3080-O10G -näyttistä saatiin viikolla 51 pieni erä ja sitä on tulossa lisää toinen pienehkö erä, tosin vahvistettua päivä ei harmi ole antaa.


Ei tullut tänne asti. Jos minulle laitetaan tekstiviesti että kyseinen näytönohjain lähetetään minulle vkolla 51, niin eikös minun sitten pitäisi kuulua siihen ryhmään jolle se tästä pienestä erästä lähetetään? Miksi muuten laittaa tekstiviestiä?


@eipox@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:


@nytoikeesti@  kirjoitti:


@Merja_J@  kirjoitti:

Näistä laitoimme kyselyä eteenpäin muutama päivä sitten ja palaamme toki heti kun saamme tarkempaa tietoa. 




Eh.. Eli toisinsanoen teillä itsellänekään ei ole mitään käryä korttien tilanteesta, silti otatte aina välillä lisää tilauksia vastaan..


Ei näin.




Nyt on menty sen mukaan mitä saadaan mahdollisia eriä ja tulevista eristä ei tosiaan ole kertoa tällä hetkellä uutta, eli nyt tilanne on se "ei oo". Laitoimme valmistajan suuntaan kysymystä onko heillä kertoa lisätietoa ja palataan siitä tähän ketjuun 👍>



@eipoxkirjoitti:

Minulle tuli tekstiviesti joulukuun alussa että TUF 3080 O10G lähetetään viikolla 51 (14-20.12). Eipä ole näkynyt eikä kyllä ole tullut viestiä että ei lähetettäisikään. Varmaan posti hukannut paketin.




TUF-RTX3080-O10G -näyttistä saatiin viikolla 51 pieni erä ja sitä on tulossa lisää toinen pienehkö erä, tosin vahvistettua päivä ei harmi ole antaa.




Ei tullut tänne asti. Jos minulle laitetaan tekstiviesti että kyseinen näytönohjain lähetetään minulle vkolla 51, niin eikös minun sitten pitäisi kuulua siihen ryhmään jolle se tästä pienestä erästä lähetetään? Miksi muuten laittaa tekstiviestiä?




No joo, näinpä. Kannattaa nyt varmistella sinun tilauksen tilanne asiakaspalvelustamme. Esimerkiksi tilausnumerolla päästään sitä kautta pitkälle.

Koska


@eipox@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@nytoikeesti@  kirjoitti:

@Merja_J@  kirjoitti:

Näistä laitoimme kyselyä eteenpäin muutama päivä sitten ja palaamme toki heti kun saamme tarkempaa tietoa. 


Eh.. Eli toisinsanoen teillä itsellänekään ei ole mitään käryä korttien tilanteesta, silti otatte aina välillä lisää tilauksia vastaan..

Ei näin.


Nyt on menty sen mukaan mitä saadaan mahdollisia eriä ja tulevista eristä ei tosiaan ole kertoa tällä hetkellä uutta, eli nyt tilanne on se "ei oo". Laitoimme valmistajan suuntaan kysymystä onko heillä kertoa lisätietoa ja palataan siitä tähän ketjuun 👍>


@eipoxkirjoitti:

Minulle tuli tekstiviesti joulukuun alussa että TUF 3080 O10G lähetetään viikolla 51 (14-20.12). Eipä ole näkynyt eikä kyllä ole tullut viestiä että ei lähetettäisikään. Varmaan posti hukannut paketin.


TUF-RTX3080-O10G -näyttistä saatiin viikolla 51 pieni erä ja sitä on tulossa lisää toinen pienehkö erä, tosin vahvistettua päivä ei harmi ole antaa.


Ei tullut tänne asti. Jos minulle laitetaan tekstiviesti että kyseinen näytönohjain lähetetään minulle vkolla 51, niin eikös minun sitten pitäisi kuulua siihen ryhmään jolle se tästä pienestä erästä lähetetään? Miksi muuten laittaa tekstiviestiä?


Telialla näyttää olevan niin ympäripyöreää tämä asiakkaiden kohtelu niin en yllättyisi vaikka korttisi olisi mennyt jollekin "työpaikkaetuna". Parempi varmaan  vain odotella, että nämä "välistä vetävät" saavat ensin riittävästi kortteja ja sitten aletaan toimittamaan ulkopuolisille. Voin lupailla jo sinulle, että menee helposti sinne maalis-huhtikuun vaiheille ennen kuin meille aletaan toimittamaan kortteja.


@GTX_2018  kirjoitti:


Telialla näyttää olevan niin ympäripyöreää tämä asiakkaiden kohtelu niin en yllättyisi vaikka korttisi olisi mennyt jollekin "työpaikkaetuna". Parempi varmaan  vain odotella, että nämä "välistä vetävät" saavat ensin riittävästi kortteja ja sitten aletaan toimittamaan ulkopuolisille. Voin lupailla jo sinulle, että menee helposti sinne maalis-huhtikuun vaiheille ennen kuin meille aletaan toimittamaan kortteja.




Harmi, että koet asian näin. Viestintä saatavuudesta vaikuttanee ympäripyöreältä, kun tavaramääriä tai saapumisaikatauluja on vain harvakseltaan pystytty vahvistamaan. Kun tavaraa saadaan varastolle toimitetaan tuotteet tilausjärjestyksessä ja vakuutan että pinkasta ei päästä napsimaan "työpaikkaetuina" näyttiksiä tai muutakaan.

Mistä sitten johtuu, että tällä hetkellä RTX-3000-näytönohjaimia ei tänne Suomen päähän saada enempää, voi vain arvuutella.

Vastaa