liikkuva netti

  • 22 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 16 katselukertaa

Olen lähdössä Teneriffalle kuukauden päästä. Olen aika noviisi näissä puhelimen asetuksissa, joten rautalankamallit olisivat tarpeen:). 

 

Käsittääkseni minun pitäisi asettaa puhelimeeni (Samsung S4) seuraavat asetukset, jotta netin käyttö onnistuisi kustannustehokkaasti:

  • Dataverkkovierailu kruksattu päälle
  • mobiilidata kruksattu päälle
  • verkkoyhteyksistä Wi-Fi päällä

Minulla on Sonera Sopiva liittymä. Edellisellä matkallani Sloveniassa sain tekstiviestin sinne saapuessani, jossa kerrottiin surffaamisesta 2,99e/päivä (100 Mt). Luin jostain että kun tuo 100Mt olisi käytetty, siitä ilmoitetaan tekstiviestillä. Onko näin? Itse en sellaista saanut, mutta en ole vielä saanut laskuakaan, joten en tiedä ylittyikö käyttöni. Olin ladannut kartat off-line tilaan ja en ollut kruksannut dataverkkovierailua päälle, kuin vasta viimeisinä päivinä. Jos verkkovierailua ei ole kruksattu, mutta mobiilidata on kruksattu, tuleeko netistä kuluja (käytin hotellien wifiä)?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei kiinnostunut ja tervetuloa Klaaniin!


 


Tarkista myös Omilta Sivuilta ettei liittymällä ole roaming tai dataroaming estoa. Täältä löytyy lisää neuvoja matkapuhelin reissussa : https://klaani.sonera.fi/t5/Blogi/Matkapuhelin-reissussa-yleisimmat-ongelmatilanteet/ba-p/127510


Tietyn nettipaketin (esim tuo 100 Mt) ylityksestä pitäisi tulla viesti, jos ei hintatietoviestejä ole estetty.


Toinen hyödyllinen linkki : https://www.sonera.fi/asiakastuki/usein-kysyttya/matkapuhelin-ulkomailla/asetukset-matkalla

Kiitos vastauksestasi!

En kuitenkaan löytänyt kohtaa Omilta sivuilta, jossa roaming-estosta puhuttaisiin. Ilmeisesti tarvitsen tarkemman polun, jos siellä aiheesta on mainintaa:).

Tuon mainitsemasi blogin olinkin jo lukenut ja se oli oikein hyvä, joskin siinäkin oletetaan että ihminen löytää sivustoilta asioita ilman tarkempia polkuja valikoista. En löytänyt:).

Valitse Omilla sivuilla ko. liittymä, valitse lisäpalvelut, Estot ja rajoitukset (löytyy joko käytössä nyt tai Saatavilla täpän takaa), siellä on alalaidassa Rajoitukset ulkomailla, jossa on Roaming-esto, Data roaming-esto ja hintatietoviestien blokkaus.

Vastaa