peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58810 Jäsentä
163301 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

E-Laskutus / sähköpostilaskut



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎13-12-2016
Kirjoituksia: 4
1/2

E-Laskutus / sähköpostilaskut

Morjesta pöytään!

 

Olen nyt  kohta puolen vuoden ajan koettanut saada tuon Telian e-laskutuksen toimimaan. Jossain vaiheessa homma vaan katkesi eikä yksikään lasku enää tule suoraan pankkiin vaan saan siis joka kerta maksumuistutuksia siitä etten ole maksanut laskua , pistin telian lähettämät laskut erityistarkkailuun mutta en niitä ole saanu, joten mietin että mihinkähän sähköpostiin niitä laskuja on sitten lähetetty? Pyysin edellisen kerran  aspalta, ettei laskuja enää lähetetä sähköpostiin  vaan halua ne paperisena, mutta sitäkään ei voi kuulemma tehdä. Pankin järjstelmässä oli useampi E-lasku sopimus tehty telian suuntaan mutta ei vaan toimi.Poistin nyt kaikki paitsi yhden. Aiemmin kesällä tämän piti olla kunnossa kun meni hermot ja ja telian aspa teki ns. yhteislaskun mutta vaikka olen syöttänyt sen tiedot OP:n järjestelmään nini ei näy toimivan. Näyttää siltä että ainoa tapa saada tämä hel... maksumuistutusrumba poikki on irtisanoa kaikki Telian palvelut joista kuitenkin maksan pitkälti toista sataa euroa kuukaudessa. Mittee sitä voisi vielä tehä? vai katkotaanko 25 v telia asiakkuus näinkin mitättömään asiaan. Alkaa epätoivo jo tulla puseroon.. auttakee! 

0 tykkäystä
1 vastaus
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 395
2/2

Vs: E-Laskutus / sähköpostilaskut

Onpas se nyt mennyt harvinaisen sekavaksi tämä laskutuskuvio. Lähdetäänpä ratkaisemaan asiaa, niin saadaan vihdoin kaikki raiteilleen. Alkuun kannattaa nyt poistaa ne kaikki e-laskusopimukset sieltä omasta verkkopankista ja vasta seuraavana päivänä kytkeä niitä uudelleen. Tämä siis johtuen ihan järjestelmäteknisistä seikoista.

 

Tässä toimintaohjeet eteenpäin...

 

1. Kirjaudu sisään omille sivuille täältä

kirjaudusisaan.png

 

Suosittelen käyttämään kirjautumiseen mobiilivarmennetta tai nettipankkitunnistautumista, jolloin saat näkymän kaikkiin meiltä tilattuihin palveluihin.

 

 

2. Tarkista laskutustiedot

omatlaskutustiedot.png

 

Kirjautumisen jälkeen näet oikeassa yläkulmassa oman nimesi, klikkaa siitä ja saat valikon auki. Avautuvasta valikosta klikkaa "Omat tiedot ja asetukset". Avautuvalta sivulta löydät "Laskutustiedot" ja siitä saat auki listan kaikista palveluista ja millä tavalla lasku näistä lähetetään sinulle.

 

 

3. E-lasku taas toimintaan

laskutjaviestit.png

 

Klikkaa jälleen omasta nimestä ja avautuvasta valikosta "Laskut ja viestit". Täältä löydät avoinna olevat laskut ja arkiston, jossa kaikki vanhat laskut. Voit nyt kytkeä e-laskun erikseen verkkopankista laajakaistalaskulle, matkapuhelinlaskulle jne. Tarvitset siis e-laskun kytkentään aina uusimman laskun tiedot.

 

Toinen vaihtoehto on kytkeä yhteislasku kohdasta "Omat tiedot ja asetukset" ja "Laskutustiedot", jolloin saat jatkossa kaikki palvelut samalla laskulla ja voit kytkeä tälle yhteislaskulle sitten e-laskusopimuksen.

 

Täällä tarkemmat ohjeet e-laskun kytkentään, että mikä laskuttajatieto millekin palvelulle tulee valita, jotta kytkentä menee oikein. 

 

 

Pääsisitkö näillä ohjeistuksilla eteenpäin? 

Liiga Yhteisössä.jpg