En saa pankin varmistuskoodia puhelimeeni

  • 2 July 2020
  • 5 kommenttia
  • 1159 katselukertaa

Kun yritän päästä pankkitililleni, toiminta edellyttää pankin lähettämää varmistuskoodia. Se tulee tekstiviestinä puhelimeeni. Mutta nytpä se ei tullutkaan! Onko vika pankissa vai Teliassa?


5 kommenttia

Moikka @MarkS69 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Enpäs olekkaan törmännyt tuollaiseen ongelmaan, mutta tuossa voi olla kyse vain hetkellisestä häiriöstä. Oletko kokeillut uudestaan kirjautua pankkiisi? Onko sinulla muita kirjautumistapoja pankkiisi? Jos et tiedä, niin sitä voi varmasti kysellä pankiltasi. Vai onko kyse mobiilivarmenteesta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @MarkS69 !


Pääsitkö silti kirjautumaan pankkitilille? Yleensä pankit edellyttävät, että puhelinnumero ja puhelin ovat jo omissa tiedoissa. Tarkoitan sitä että puhelinnumero on pysynyt samana johon tekstiviestivahvistus / tekstiviestivarmistus lähetetään ja myös puhelin on pysynyt samana. 


Lisävahvistuksia ei välttämättä vaadita joka kerralla, se riippuu pankista ja heidän käytännöstä.


Joskus varmistuskoodi ei vain välity perille, silloin kannattaa koettaa hetken päästä uudelleen jos muuten kaikki on mennyt oikein.


Pankin sivuilta voi myös tarkistaa onko mahdollisia häiriöitä palvelussa.


 


Esim. Osuuspankin sivuilla on seuraava ohje :


Etkö saanut tekstiviestiä?



  • Jos puhelinnumero, johon viesti lähetettiin ei ole enää käytössäsi, ota yhteyttä OP:n asiakaspalveluun.

    • Lisävahvistusnumeron voit tarkistaa op.fi-palvelussasi kohdassa > Oma profiili 



  • Jos puhelinnumero on oikein, mutta et saanut viestiä, sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen ja

  • tarkista puhelimesi asetuksista, että numeroa +358 40 7118180 ei ole estetty.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jep, kannattaa kääntyä pankin puoleen, mikäli mikään ei puhelimessasi taikka liittymässä ole muuttunut. Kuullostaa joltain tilapäiseltä häiriöltä palvelussa.

Se on iänikuista magiaa näiden vehkeiden kanssa. Minulla on ollut pitkä rivi tietokoneita (alk 1991) ja kännykkäkin on jo neljäs, mutta eipä vaan kokemus antanut taaskaan vastausta. Ongelma kuitenkin ratkesi. Etsin netistä miten kännykkä sammutetaan ja käynnistetään. Ja kas! Kun taas menin pankkiin niin se varmennuskoodi puksahti kännyn näytölle. Sain laskut maksettua ajoissa.  


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @MarkS69 !


Pääsitkö silti kirjautumaan pankkitilille? Yleensä pankit edellyttävät, että puhelinnumero ja puhelin ovat jo omissa tiedoissa. Tarkoitan sitä että puhelinnumero on pysynyt samana johon tekstiviestivahvistus / tekstiviestivarmistus lähetetään ja myös puhelin on pysynyt samana. 


Lisävahvistuksia ei välttämättä vaadita joka kerralla, se riippuu pankista ja heidän käytännöstä.


Joskus varmistuskoodi ei vain välity perille, silloin kannattaa koettaa hetken päästä uudelleen jos muuten kaikki on mennyt oikein.


Pankin sivuilta voi myös tarkistaa onko mahdollisia häiriöitä palvelussa.


 


Esim. Osuuspankin sivuilla on seuraava ohje :


Etkö saanut tekstiviestiä?



  • Jos puhelinnumero, johon viesti lähetettiin ei ole enää käytössäsi, ota yhteyttä OP:n asiakaspalveluun.

    • Lisävahvistusnumeron voit tarkistaa op.fi-palvelussasi kohdassa > Oma profiili 



  • Jos puhelinnumero on oikein, mutta et saanut viestiä, sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen ja

  • tarkista puhelimesi asetuksista, että numeroa +358 40 7118180 ei ole estetty.




Tuo puhelimen sammuttaminen ja käynnistäminen poisti ongelman. Tosin ehdin jo kokeilla sitä ennenkuin sain neuvosi.


 


Edit ReOlivia: Korjattu lainaus paikoilleen

Vastaa