Kirjoitettu
02-10-2018
13:49
Muokattu
15-09-2020
14:49
MinnaLN
eSIM on lyhyesti sanottuna laitteisiin sisäänrakennettu, sähköinen SIM-kortti. Niitä löytyy tällä hetkellä muun muassa älykelloista ja puhelimista, myöhemmin esimerkiksi kodinkoneista ja niin edelleen. eSIM toimii kuten perinteinen SIM-kortti joita olemme käyttäneet esimerkiksi matkapuhelimissa jo vuosikaudet. eSIM:ssä on uutta se, että se on laitteessa kiinteästi ja sisäänrakennettu ominaisuus eikä siitä tarvitse sinun enää erikseen huolehtia. Tähän asti älykelloihin yhteydet on pitänyt jakaa matkapuhelimen kautta (tai kellosta riippuen sinne piti asettaa perinteinen sim-kortti) joten puhelinta on pitänyt kantaa aina mukana. Jatkossa voit lähteä lenkkipolulle pelkkä älykello ranteessa ja langattomat kuulokkeet korvilla ja voit soittaa tarvittaessa puheluita, vastailla viesteihin ja niin edelleen. Halutessasi saat saman tutun puhelinnumeron käyttöösi myös älykelloosi joten käyttö on sekä vaivatonta ja että myös saumatonta.
Apple iPhone XR / XS / XS Max / iPhone 11 sarja / iPad Pro 12.9" & 11" (2018)
Apple Watch GPS + Cellular (Series 3-5 )
Yhteensopivia laitteita tulee koko ajan lisää, laite kerrallaan.
Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen kahdessa eri laitteessa. Molemmat laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Multi-SIM voi olla vain kahden laitteen välillä ja voit tilata sen sivuiltamme tai asiakaspalvelun tai myymälöidemme kautta. Multi-SIM-palvelun kuukausimaksu on 6,90€/kk.
4G-puhelut (VoLTE) ja Multi-SIM-palvelu eivät ole tällä hetkellä yhteensopivia. Toisin sanoen, jos haluat soittaa puhelimellasi 4G-puheluita niin liittymässäsi ei voi olla samaan aikaan Multi-SIM-palvelua.
Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä uusi lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen Apple iPhonessa sekä maksimissaan kahdessa Apple Watch -kellossa samaan aikaan. Kaikki laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Voit tilata Yhteys Multi -palvelun ainoastaan Apple Watch -kellon käyttöönoton yhteydessä. Yhteys Multi -palvelun hinta on 7,90€/kk.
Yhteys Multi -palvelu toimii yhtä aikaa myös 4G-puheluiden kanssa. Jos puhelimessasi on VoLTE käytössä niin palvelu aktivoituu myös rinnakkaiskorttiin tai kortteihin.
---
Tässä ketjussa voit kertoa kokemuksiasi eSIM:stä sekä voit kysyä ja kommentoida aiheesta lisää jos haluat.
Lue myös:
---
eSIM:stä on keskusteltu aikaisemmin muun muassa näissä keskusteluissa:
- eSIM
- Apple Watch cellular ja eSIM
- eSIM-"kortille" olisi käyttöä jo
Nämä on nyt lukittu ja jatketaan keskustelua tässä yhdessä ja samassa ketjussa. Sana on vapaa 🙂
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
Kirjoitettu
06-02-2021
01:19
Muokattu
06-02-2021
13:52
Katjane
@Pswedi kirjoitti:Hei, Onnistuuko eSim aktivointi ulkomailla? Haluaisin vaihtaa nykyisen suomalaisen liittymän telian dot:iin ja eSim voisi sopia tähän tarkoitukseen.
@JoonasLam kirjoitti:
eSIMin aktivointi onnistuu ulkomailla kyllä. Dotin tilaus numeronsiirtona toiselta operaattorilta onnistuu suoraan Telia Dot -sovelluksesta puhelimeltasi. Telia Dot -sovellus on ladattavissa vain Suomen Appstoresta ja Google Play -kaupasta, mutta maatunnuksen voi halutessaan vaihtaa jolloin tuo onnistuu myös ulkomailla.
Dot-liittymän eSIM tukee tällä hetkellä virallisesti Applen uusimpia malleja, mutta Dotin puolelta varmistelin niin myös uusimmissa Samsungeissa toimii vaikkei "virallista" tukea niihin vielä olekaan.
Kiitokset vastauksesta. Tuo maarajoitus on hankala. Eli ilmeisesti tulis luoda toinen Apple ID Suomeen, Suomen IP:llä, jotta dotin lataus onnistuu? Onko tämä kustannuskysymys, että näitä maarajoja yleensä käytetään?
Edit katjane: muokattu lainausta
06-02-2021 14:53
@Pswedi kirjoitti:Eli ilmeisesti tulis luoda toinen Apple ID Suomeen, Suomen IP:llä, jotta dotin lataus onnistuu? Onko tämä kustannuskysymys, että näitä maarajoja yleensä käytetään?
Toisen ID:n luominen on oikeastaan ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa. Maarajoitukset tulevat useimmiten laitevalmistajan puolelta.
08-03-2021 13:55
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:Hei
Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.
Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon.
Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.
Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon.
Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.
Kiitos jo etukäteen!
Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?
Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta.
menen kello sovellukseen sisälle. Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:
-Mobiili
-Mobiililiittymä
-Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)
-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI
Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.
Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa.
Kiitos
Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.
Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400.
Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?
Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.
Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen."
Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"
Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok.
Eli asia ei tullut kuntoon vielä.
Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.
08-03-2021 14:51
@tareone kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
Hei
Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.
Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon.
Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.
Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon.
Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.
Kiitos jo etukäteen!
Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?
Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta.
menen kello sovellukseen sisälle. Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:
-Mobiili
-Mobiililiittymä
-Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)
-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI
Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.
Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa.
Kiitos
Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.
Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400.
Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?
Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.
Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen."
Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"
Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok.
Eli asia ei tullut kuntoon vielä.
Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.
Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?
Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.
08-03-2021 19:48
@KaPetri kirjoitti:
@tareone kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:Hei
Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.
Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon.
Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.
Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon.
Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.
Kiitos jo etukäteen!
Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?
Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta.
menen kello sovellukseen sisälle. Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:
-Mobiili
-Mobiililiittymä
-Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)
-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI
Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.
Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa.
Kiitos
Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.
Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400.
Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?
Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.
Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen."
Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"
Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok.
Eli asia ei tullut kuntoon vielä.
Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.
Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?
Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.
Ei liittynyt noihin, kaikki piti olla kunnossa. Tätä jumpattiin 4 eri aspan tyypin kanssa. Nyt juuri n. 8 tuntia liittymän käyttöönotosta, pystyin tilaamaan Apple Watchilla multisimpalvelun. Volte ei näy tosin edelleenkään iPhonen asetuksissa.
08-03-2021 20:04
@tareone kirjoitti:
@KaPetri kirjoitti:
@tareone kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
@AnneAn kirjoitti:
@kapukapu kirjoitti:
Hei
Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.
Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon.
Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.
Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon.
Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.
Kiitos jo etukäteen!
Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?
Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta.
menen kello sovellukseen sisälle. Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:
-Mobiili
-Mobiililiittymä
-Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)
-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI
Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.
Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa.
Kiitos
Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.
Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400.
Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?
Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.
Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen."
Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"
Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok.
Eli asia ei tullut kuntoon vielä.
Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.
Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?
Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.
Ei liittynyt noihin, kaikki piti olla kunnossa. Tätä jumpattiin 4 eri aspan tyypin kanssa. Nyt juuri n. 8 tuntia liittymän käyttöönotosta, pystyin tilaamaan Apple Watchilla multisimpalvelun. Volte ei näy tosin edelleenkään iPhonen asetuksissa.
Meillä uusille liittymille kytketyy 4G-puhe lisäpalvelu päälle viiveellä, eli ei ole heti kytketty liittymälle kun liittymä avautuu verkkoon. Yleensä menee noin 24h, joskus pidempäänkin.
VoLTE ominaisuus voidaan toki manuaalisesti liittymälle kytkeä heti asiakaspalvelun kautta.
Kannattaa nollata laitteen verkkoasetukset ja käynnistää laite uudelleen varsinkin jos laite on aiemmin ollut toisen operaattorin verkossa käytössä.
Kirjoitettu kuukausi sitten
Hei,
Seuraavanlainen ongelma aiheuttanut harmaita hiuksia, eli pitäisi saada jollain tavalla toimimaan Iphone 12 pro max (pää liittymä) Oneplus 8t (multisim) ja Apple watch 6 cellular ja niin vielä että apit toimisi yhteen jotenkin?
Kirjoitettu
4 viikkoa sitten
Muokattu
4 viikkoa sitten
@Dustpan kirjoitti:
Hei,
Seuraavanlainen ongelma aiheuttanut harmaita hiuksia, eli pitäisi saada jollain tavalla toimimaan Iphone 12 pro max (pää liittymä) Oneplus 8t (multisim) ja Apple watch 6 cellular ja niin vielä että apit toimisi yhteen jotenkin?
Oletko koettanut iCloudin tai Bluetoothin avulla synkronoida laitteita?
Kirjoitettu 4 viikkoa sitten
Öö siis tarkoitan liittymä puolelta että kaikissa kolmessa laitteessa olisi liittymä...
Kirjoitettu 4 viikkoa sitten
@Dustpan kirjoitti:
Öö siis tarkoitan liittymä puolelta että kaikissa kolmessa laitteessa olisi liittymä...
Tällä hetkellä ei ole mahdollista saada useammalle laitteelle liittymää. Viedään toivetta kuitenkin eteenpäin tästä. 🙂