Liittymän irtisanominen ja numeron säilyttäminen

  • 20 February 2018
  • 7 kommenttia
  • 1303 katselukertaa

Hei Telia,

 

olen ollut uskollinen asiakkaanne jo lähemmäksi 20 vuotta. Sain teiltä kirjeen että vaihdatte edullisen perus liitttymäni lähes tuplahintaiseen uuteen liittymään.

 

Liittymän laskuhistoriasta ehkä huomaatte että olen teille maksanut perusliittymän kuukausimaksun jo pidemmän aikaa, liittymää kuitenkaan käyttämättä. Tämän perusteella ymmärtänette että minun on vaikea hyväksyä uutta korkeammaa kuukausimaksua.

 

Kysymykseni onkin että kuinka paljon kuukaudessa maksaa puhelinnumeroni säilyttäminen minulle varattuna? Tai millaista ratkaisua tarjoatte minulle pelkän numeron säilyttämiseksi? Perus liittymää korkeampaa kuukausimaksua en ole valmis maksamaan.


7 kommenttia

Kunniamerkki +14

Yksi vaihtoehto on vaihtaa operaattoria ko. liittymän osalta. Telia ei tosiaan enään tarjoa numeroiden säilytykseen sopivaa liittymää, joten Globetel perusliittymiä itseltänikin juuri tuosta syystä löytyy. https://www.globetel.fi/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@tumppit kirjoitti:

Hei Telia,


 


olen ollut uskollinen asiakkaanne jo lähemmäksi 20 vuotta. Sain teiltä kirjeen että vaihdatte edullisen perus liitttymäni lähes tuplahintaiseen uuteen liittymään.


 


Liittymän laskuhistoriasta ehkä huomaatte että olen teille maksanut perusliittymän kuukausimaksun jo pidemmän aikaa, liittymää kuitenkaan käyttämättä. Tämän perusteella ymmärtänette että minun on vaikea hyväksyä uutta korkeammaa kuukausimaksua.


 


Kysymykseni onkin että kuinka paljon kuukaudessa maksaa puhelinnumeroni säilyttäminen minulle varattuna? Tai millaista ratkaisua tarjoatte minulle pelkän numeron säilyttämiseksi? Perus liittymää korkeampaa kuukausimaksua en ole valmis maksamaan.




Hei @tumppit ja tervetuloa Yhteisöön! Jos liittymä irtisanotaan, voi asiakas pitää numeroa itselleen varattuna maksutta puolen vuoden ajan. Tämän jälkeen se palautuu yleiseen numeroavaruuteen ellei asiakas avaa sitä uudelleen käyttöön. Jos numero on siirretty alunperin meille toiselta operaattorilta, palautuu numero alkuperäiselle operaattorille irtisanomistilanteessa eikä sitä siinä tapauksessa voi pitää varattuna meidän systeemeissä. Onko tässä tapauksessa kyse nyt meidän alkuperäisestä numerosta?

Ymmärrän kyllä että "hyllyliittymästä" ei ole valmis maksamaan pakettihintoja. Oletko ajatellut ottaa numeron jossain vaiheessa käyttöön vai onko se muuten vain sellainen numero josta et halua luopua?

Hei Merja_J,

 

Kiitos vastauksestasi.

 

Liittymä tule heti täysipäiväiseen käyttöön kun palaan Suomeen, tällä hetkellä tuosta ajankohdasta ei ole varmaa tietoa.

 

Numeron historia on pitkä, koska se on minun ainut puhelinnumeroni ja on ollut aina NMT ajalta asti Telen, Soneran, Teliasoneran ja nyt Telian liittymässä. Joten numero on käytännön sekä tunnesyistä tärkeä enkä halua siitä luopua. Olen pitänyt numeroa vielä voimassa myös puheluiden vastaanottamista varten.

 

Mainitsit että numeron maksuton säilytys on puoli vuotta. Onko tuota säilytysaikaa mahdollista jollain hinnalla jatkaa kunnes otan liittymän taas käyttöön? Tai onko teillä tarjota jotain liittymäratkaisua vain puheluiden vastaanottamiseen edullisemmalla hinnalla?

Moi @tumppit! Valitettavasti 6kk säilytysaikaa ei ole mahdollista pidentää ja tähän ei ole tarjolla oikein  muitakaan vaihtoehtoja tai liittymäratkaisua halvemmalla hinnalla. Ymmärrän toki pointtisi, mutta tällä hetkellä tilanne on tämä. Voit toki halutessasi irtisanoa liittymän nyt ja katsoa mikä tilanne on puolen vuoden päästä.

Kunniamerkki +14

 @tumppit Miksi sitä numsia et voisi laittaa tuonne Globetelille? Ei numsi mitää maksa ja kk maksu vain 3,90e. Siirrät sitten takaisin Telialle kun otat käyttöön liittymän. Miksi pitää tehdä ongelma jos sitä ei ole. Tietysti maksuhäiriömerkintä estää tämän jos sellainen on.. Tuosta Globetelista halvemmalla ei oikein saa, paitsi Enian puhelinmyyjältä Elisan Tarkka liittymän jos sellainen sattuu soittamaan muissa asioissa ja otat itse puheeksi liittymät kun niitä ei saa enää myydä puhelimessa.


 


Lisäys:


Globetel aina silloin tällöin laittaa kivan sympaattisen kirjeen oikealla postimerkillä ja käsinkirjoitetulla osoitteella jossa on lasku ? Hyvin on numeroiden säilytys nimenomaan tuolla toiminut itselläni jo useita vuosia.

Kunniamerkki +14

@tumppit kirjoitti:

Hei Merja_J,


 


Kiitos vastauksestasi.


 


Liittymä tule heti täysipäiväiseen käyttöön kun palaan Suomeen, tällä hetkellä tuosta ajankohdasta ei ole varmaa tietoa.


 


Numeron historia on pitkä, koska se on minun ainut puhelinnumeroni ja on ollut aina NMT ajalta asti Telen, Soneran, Teliasoneran ja nyt Telian liittymässä. Joten numero on käytännön sekä tunnesyistä tärkeä enkä halua siitä luopua. Olen pitänyt numeroa vielä voimassa myös puheluiden vastaanottamista varten.


 


Mainitsit että numeron maksuton säilytys on puoli vuotta. Onko tuota säilytysaikaa mahdollista jollain hinnalla jatkaa kunnes otan liittymän taas käyttöön? Tai onko teillä tarjota jotain liittymäratkaisua vain puheluiden vastaanottamiseen edullisemmalla hinnalla?




Koska Telia ei tarjoa enää edullista perusliittymää, suosittelen viemään liittymän muualle. Joko tuo aiemmin mainittu Globetel, tai jos vielä halvemmalla haluaa, niin siirrä se Saunalahti Norppa latausliittymään, eli sopimukselliseen prepaidiin. Ei ole kk-maksua ollenkaan, alkusaldoa pitää ladata jonkin verran, mutta liittymä on voimassa aina 2 vuotta latauksesta. Tuo on halvin tapa säilyttää vanha numero, itselläkin on pari numeroa jemmassa tuollaisissa liittymissä. Sitten kun palaat Suomeen voit halutessasi muutta tuon Norpan toiseksi liittymäksi tai siirtää numeron toiselle operaattorille.


@kjnskirjoitti:

@tumppitkirjoitti:

Hei Merja_J,

 

Kiitos vastauksestasi.

 

Liittymä tule heti täysipäiväiseen käyttöön kun palaan Suomeen, tällä hetkellä tuosta ajankohdasta ei ole varmaa tietoa.

 

Numeron historia on pitkä, koska se on minun ainut puhelinnumeroni ja on ollut aina NMT ajalta asti Telen, Soneran, Teliasoneran ja nyt Telian liittymässä. Joten numero on käytännön sekä tunnesyistä tärkeä enkä halua siitä luopua. Olen pitänyt numeroa vielä voimassa myös puheluiden vastaanottamista varten.

 

Mainitsit että numeron maksuton säilytys on puoli vuotta. Onko tuota säilytysaikaa mahdollista jollain hinnalla jatkaa kunnes otan liittymän taas käyttöön? Tai onko teillä tarjota jotain liittymäratkaisua vain puheluiden vastaanottamiseen edullisemmalla hinnalla?


Koska Telia ei tarjoa enää edullista perusliittymää, suosittelen viemään liittymän muualle. Joko tuo aiemmin mainittu Globetel, tai jos vielä halvemmalla haluaa, niin siirrä se Saunalahti Norppa latausliittymään, eli sopimukselliseen prepaidiin. Ei ole kk-maksua ollenkaan, alkusaldoa pitää ladata jonkin verran, mutta liittymä on voimassa aina 2 vuotta latauksesta. Tuo on halvin tapa säilyttää vanha numero, itselläkin on pari numeroa jemmassa tuollaisissa liittymissä. Sitten kun palaat Suomeen voit halutessasi muutta tuon Norpan toiseksi liittymäksi tai siirtää numeron toiselle operaattorille.


Kiitos vinkeistä! Kun nähtävästi joutuu tuohon operaattorivaihtoon lähtemään, niin kai paras vaihtoehto on sitten se halvin eli tuo kuukausimaksuton Saunalahden prepaid. Paperihommien kannalta joutunee asia odottamaan seuraavaa Suomessa käyntiä.

 

Vastaa