Liittymän siirto työnantajalta omiin nimiin

  • 8 May 2021
  • 1 kommentti
  • 143 katselukertaa

17.3.2021 sain Teliasta tekstivistin missä sanottiin, että työnantajani on irtisanonut liittymäni 10.5.21 ja jos haluan siirtää puhelinliittymän omiin nimiin minun on oltava Teliaan yhteydessä. Viestissä ei ole mitään mainintaa siitä miten kauan liittymän siirto yleensä kestää. 


22.4.2021 soitin telian asiakaspalveluun (020690400) ja ilmoitin haluavani liittymän omiin nimiini. Asiakaspalvelija sanoi, että parempi, että laitetaan sopimus alkamaan 9.4.2021 niin varmasti liittymä ei mene poikki. Loistavaa, kuvittelin, että kaikki ok.


28.4.2021 sain Telialta kirjeen kotiin missä pyydettiin lähettämään Omaehtoinen Asiakastiedon luottokieltotodistus. Lähetin sen heti (ja ihmettelin, että kirje oli kestänyt 6 päivää postissa). Miksi asiakaspalvelu ei ollut asiassa minuun puhelimitse tai meilitse yhteydessä? Olisin lähettänyt luottokieltotodistuksen välittömästi. Minua myös hirvitti lähettää todistus henkilötunnuksen kera telian sähköpostiin. Onko tämä turvallista?!?


30.4.2021 soitin jälleen soneran asiakaspalveluun, koska kukaan ei ole ollut minuun yhteydessä. Asiakaspalvelija  sanoi puhelimessa, että asia kunnossa. Hän tosin sanoi, että 9.4. on sunnuntai ja silloin kukaan ei ole tekemässä  numeron siirtoa (hän vielä ihmetteli miksi joku kollegansa on voinut ehdottaa sunnuntai päivää). Hän laittoi numeron siirron perjantaille 7.4.2021. Oli taas todella helpottunut.


7.4.2021 soitin jälleen soneran asiakaspalveluun. Kysyin miksi en ole saanut mitään ilmoitusta liittymän siirrosta. Asiakaspalvelija sanoi, että kaikki ok, numero kyllä siirretään tänään. Kysyin, että saanko siitä siis ilmoituksen. Hän sanoi, että ei siitä tule mitään ilmoitusta. Kysyin mistä tiedän minne ja koska maksan laskun. Hän sanoi, että Omateliassa. Sinne voin kuulemma myöhemmin kirjautua. Sanoin, että en kyllä nyt voi luottaa tähän. Hän sanoi soittavansa jonnekkin ja varmistavansa asian. Sain häneltä tekstiviestin myöhemmin (katso liite).


8.4.2021 klo 01:04 (yöllä) kävin tarkastamassa ja kauhukseni huomasin, että numeroni ei ole siirtynyt minun nimiin.


Miten on mahdollista, että Telialla ollaan näin "pihalla" ja puhutaan ihan höpöhöpöjä. Olen tehnyt ihan kaiken mitä minua on pyydetty tekemään. Kirjoitan tätä viestiä yöllä, koska en saa tämän takia unta. Minun on ERITTÄIN tärkeätä saada pitää liittymänumeroni. 


 


Kertokaa, olkaa kilttejä mitä minun pitää tehdä. Liittymäni menee kiinni maanantaina 10.5. Kukaan Soneran asiakaspalvelusta ei osaa sanoa mitään.


 


Jos puhelinliittymä suljetaan maanantaina eikä Sonera tee (jostain syystä) siirtoa, miten varmistan, että puhelinlittymäni pysyy minulla? Miten saan liittymän aukaistua uudestaan? Mitä minun pitää tehdä? Tiistaina 11.5. en pysty enään soittamaan Soneralle, koska puhelimeni suljetaan. Menenkö sitten joka päivä Soneran liikkeeseen, kunnes joku auttaa minua? Mitä teen?


 



Edit. SakuMik: Kuva upotettu tekstiin


1 kommentti

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

Hei @Tuskastunut ja tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan! Hyvä että laittelit tätä kautta meille viestiä.


 


Pahoittelut epävarmasta ja epäselvästä tilanteesta liittymän siirtymisen suhteen! Omistussuhteen muutoksen pitäisi kyllä aina tapahtua sovittuna päivänä, eli jotain kummallista tässä sitten on tapahtunut. Mitä kautta katsoit ettei liittymäsi ole sinun nimiisi siirtynyt? 


 


Onko sinulla meiltä muita palveluja olemassa? Rivien välistä ymmärsin että ei olisi, jos et vielä pystynyt aikaisemmin Minun Telia -asiakassivuille kirjautumaan? Sitä kauttahan meidät tavoittaisi vuorokauden ympäri chatin kautta, ja sieltä voimme myös tarkistaa liittymän siirron. Jos tämä ei kuitenkaan tule kysymykseen (eli sinulla ei meiltä vielä ole palveluja), niin onko sinulla Facebookia käytössäsi? Sitä kautta palvelemme myös yksityisviestitse vuorokauden ympäri, eli myös viikonloppuisin. Meidän Facebook -sivullemme pääset tästä.  


Tuota kautta voisimme siis tarkistaa omistussuhteen muutoksen tilan, ja varmistaa ettei liittymä katkeasi ensi viikolla. 

Vastaa