@JAMKAN kirjoitti:
Olen ruotsin kansalainen, mutta minulla on myös Suomalainen henkilötunnus. Olen yrittänyt ostaa mobiili yhtymän. Asiakaspalvelu kertoi että onnistuu, mutta Telian kaupassa ei onnistu. Soittavat tukeen ja vastaus on että ei käy jos ei ole Suomen kansalainen.
Ei auta että olen ollut Telian asiakas 40 vuotta Ruotsissa - yhteistyö saman firman sisällä ei näköjään toimi.
Asutko siis tällä hetkellä Suomessa, mutta olet Ruotsin kansalainen? Ihan pelkästään kansalaisuudesta tämä ei ole siis kiinni, vaan myös esimerkiksi virallisista osoitetiedoista ja mihin maahan ne sijoittuvat. Virallisten osoitetietojen tulisi olla Suomessa, jotta kuukausilaskutteisten palveluiden tilaaminen on mahdollista.
Kaikissa kuukausiveloitteisissa palveluissa teemme luottotietojen tarkistuksen, ja tätä ei pystytä tekemään tarpeeksi luotettavasti jos luottohistoriaa ei Suomen puolelta löydy. Vaikka käytännössä samaa firmaa toki Ruotsin Telian kanssa olemmekin, niin esimerkiksi palvelumme ja hinnoittelumme ovat keskenään aivan erilaiset.
Ikinä ei tietenkään tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ja tuleeko joskus mahdollisuutta näitä keskenään synkronoida
Tällä hetkellä ei tällaista mahdollisuutta siis ole, mutta otetaan mielenkiintoinen idea ehdottomasti korvan taakse!