Mitä oikein ostin?

  • 22 August 2019
  • 8 kommenttia
  • 6 katselukertaa

 

 

9.8. asuntomessuilla tarjosi Joel-asiakaspalvelija minulle kuvan mukaisesti:

 

Mobiilinetti+Liiga+Tabletti+kuulokkeet hintaan 25,90 kuussa silloin kun liigaa pelataan ja hinta olisi 14.90 kuussa silloin kun liigaa ei pelata.

Tein kaupat. Mistään määräaikaisuudesta ei ollut puhetta vaikka kahteen kartaan keskustelimme (minä + kumppanini) Joel-asiakaspalvelijan kanssa.

 

En myöskään saanut mukaani mitään muuta kirjallista sopimusta kuin kuvassa olevan paperin.

 

Kun tabletti tuli postiin, näin Telian sivuilta että kyseessä on liittymä jossa on 2 vuoden kiinteä sopimus. Liiga-passista tai sen hinnasta ei omissa tiedoissani Telian sivuilla näkynyt mitään.

 

10.8. keskustelin chatissa asiakaspalvelija Kevinin kanssa, kyselin että mitä kaikkea ostin ja miten pitkäksi aikaa ja mihin hintaan. Lähinnä kiinnosti liigapassin hinta+kesto. Hän lupasi selvittää ja palata asiaan, ei ole toistaiseksi palannut.

 

14.8. keskustelin asiasta chatissa asiakaspalvelija Sailan kanssa, hän sentään soitti perään mutta silti asia jäi selvittämättä.

 

Kukaan ei tunnu pystyvän selvittämään sitä että mitä Joel minulle möi, ja millaisilla määräaíkaisuuksilla. Minulle on ok, jos tabletin+liittymän määräaikaisuus on kaksi vuotta, vaikkei siitä mainittu, jos samassa paketissa ostamani liigapassin hintaan 11 eur määräaikaisuus on myös sama kaksi vuotta.

 

Saako tätä kautta vastausta asiaan? Tämä on kolmas ja viimeinen yhteydenottoni aiheesta, jollei Telia firmana pysty kertomaan mitä ostin ja mihin hintaan ja miten pitkäksi aikaa niin on pakko vaihtaa kaikki liittymät muualle.

 

 


8 kommenttia

Moikka @Irtep ja tervetuloa Yhteisöön :smileyhappy:


 


Kyseessä lienee puhelinliittymä + Liiga -etu sekä asiakasetutabletti ja kuulokkeet, kuten viestissäsi mainitsit. Asuntomessujen aikana etuna oli asiakasetutabletti, liittymä ja kuulokkeet yhteishintaan 15,90 €/kk 24 kuukauden määräaikaisella sopimuksella.


 


Puhelinliittymän etuhinta 19,90 €/kk oli saatavilla 12 kuukauden määräaikaisella sopimuksella. Lisäksi uuden puhelinliittymän tai numeronsiirron mukaan sai Liiga-passin hintaan 10 €/kk. Liiga-passin etuhinta on voimassa vuoden loppuun saakka ja siinä ei ole määräaikaisuutta. Etuhinnan päättymisen jälkeen passi jatkuu toistaiseksi voimassaolevana hintaan 24,90 €/kk. Kuvassa näkyvä summa 25,90 €/kk viittaisi siis tabletti + liittymä + kuulokkeet ja Liiga -etuihin. Puhelinliittymä 19,90 €/kk näkyy paperin yläkulmassa erillään.


 


Selvensikö tämä paperiin merkittyjä hintoja? :smileyhappy:


 


Sopimukset lähetetään yleensä sähköpostitse tai Omien sivujen viestikeskukseen. Pääset näkemään viestit kirjautumalla Omille sivuille verkkopankkitunnuksilla ja valitsemalla oman nimesi sivun oikeasta yläkulmasta > Laskut ja viestit. Tästä Yhteisön kautta en pääse tarkemmin käsiksi asiakastietoihisi, mutta jos nämä edut eivät vastaa sovittua niin sopimuksia voidaan katsoa vielä tarkemmin joko Omien sivujen chatissä tai yhteydenottolomakkeella.

Kiitos vastauksesta!

 

Kiva että sain nopean reaktion teiltä.

 

Tabletista tuli s-spostiin ilmoitus että olen tilannut sellaisen nettikaupasta, mitään muita sopimustietoja ei ole tullut s-postiin tai viesteihin. Epäselvää on ollut etenkin liigan hinta ja mahdollisen tarjoushinnan kesto.

 

Koko tilanne lähti siitä että minulle yritettiin myydä liittymää. Sanoin ettei kiinnosta, liigapassi kiinnostaa jos siitä on olemassa joku hyvä tarjous.

 

Sen jälkeen minulle kaupattiin siis liittymä + liigapassi em. hintaan.

 

"No voisin laittaa sulle liigan ja liittymän yhteishintaan 25.90 ja silloin kun liigaa ei pelata niin maksat vain 14.90, miltäs kuulostaa"

 

Missään kohtaa ei mainittu että liigapassin tajoushinta on vaan vuoden loppuun mutta uusi liittymä sitoo maksamaan sitä kaksi vuotta.

 

Ihan aavistuksen jäi kyllä *******ettu olo tästä. Mutta joo, varmaan oma moka kun en älynnyt kysyä erikseen asiaa.

 

Jotenkin oletin että tarjous on yhtä pitkä molemmin päin eli sen ajan mitä uusi liittymä sitoo niin saman ajan saan myös mukaan liitetyn tarjoushinnan liigapassista. Kun siis mistään määräajoista ei mainittu mitään.

 

EDIT: En siis olisi missään tapauksessa ostanut uutta liittymää jos minullke olisi tehty selväksi että liigan tarjoushinta on voimassa noin 4 kk ja uusi liittymä on määräaikainen 24 kk.


@Irtep@  kirjoitti:

Tabletista tuli s-spostiin ilmoitus että olen tilannut sellaisen nettikaupasta, mitään muita sopimustietoja ei ole tullut s-postiin tai viesteihin. Epäselvää on ollut etenkin liigan hinta ja mahdollisen tarjoushinnan kesto.


 


Sen jälkeen minulle kaupattiin siis liittymä + liigapassi em. hintaan.


 


"No voisin laittaa sulle liigan ja liittymän yhteishintaan 25.90 ja silloin kun liigaa ei pelata niin maksat vain 14.90, miltäs kuulostaa"


 


Missään kohtaa ei mainittu että liigapassin tajoushinta on vaan vuoden loppuun mutta uusi liittymä sitoo maksamaan sitä kaksi vuotta.




Kiva, että laitoit meille tänne Yhteisöön viestiä :smileyhappy: Mikäli kyseessä on tuo puhelinliittymä + Liiga -etu, niin liittymän määräaikaisuus on tosiaan voimassa 12 kk ajan. Liigan 10 €/kk etuhinta on voimassa vuoden loppuun ilman määräaikaisuutta.


 


Asiakasetutabletti + liittymä + kuulokkeet -etu, jossa on tuo 24 kuukauden määräaikainen sopimus on Liigasta irrallinen palvelu. Liigan etuhintaan on oikeutettu, jos matkapuhelinliittymään on ottanut 12 kuukauden sopimuksen, mutta Liiga-passissa ei tosiaan ole määräaikaisuutta.


 


 



Jotenkin oletin että tarjous on yhtä pitkä molemmin päin eli sen ajan mitä uusi liittymä sitoo niin saman ajan saan myös mukaan liitetyn tarjoushinnan liigapassista. Kun siis mistään määräajoista ei mainittu mitään.


 


EDIT: En siis olisi missään tapauksessa ostanut uutta liittymää jos minullke olisi tehty selväksi että liigan tarjoushinta on voimassa noin 4 kk ja uusi liittymä on määräaikainen 24 kk.




 


Etuhintojen kestoista ja määräaikaisuuksista tulisi toki tilausvaiheessa mainita ja tämän vuoksi sopimuksia olisi hyvä vilkaista vielä asiakastietojesi kanssa asiakaspalvelussamme , niin voidaan tarkistaa voimassaolevien sopimusten kestot ja etuhinnat.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, tuohon 24kk liittymä+tabletti -tarjoukseen joka minulle kaupattiin ei kuulu edes tuota liiga-passialennusta?

 

 

Tästä linkistä pääset tarkistamaan tuon Huawei Mediapad T3 -asiakasetutabletin, joka kuvan perusteella vaikuttaisi olevan kyseessä.


 


Puhelinliittymä ja Liiga -etu ei ole ollut saatavilla verkkokaupassa ja siksi siitä ei ole heittää linkkiä.

Tässähän on myyjältä nähty sellaista tervehenkistä verkostomarkkinoinnista tuttua toisiinsa liittymättömien lukujen piirtelyä ja tietoista harhaanjohtamista saadakseen itselleen taloudellista hyötyä toisen kustannuksella. Ja tuo toisessa ketjussa mainittu liittymän myyminen ilman lupaa on tuttua sähkön myynnistä. Kuluttajan kannattaa todellakin olla varuillaan asioidessaan teleyhtiöiden kanssa. Siinä saattaa helposti vain 'tietoa tuotteista' kuunnellessaan päätyä maksamaan kallista määräaikaista sopparia.

Messutiimin esimiehen sijainen soitti minulle ja esitti pahoittelut siitä että myyntitapahtuma ei ole välttämättä mennyt ihan ohjeiden mukaisesti. Myös ko. asiakaspalvelijan kanssa on kuulemma keskusteltu aiheesta. Minun osaltani tämä oli tässä, kiitos Telia että lopulta viiveen jälkeen reagoitte.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Irtep@  kirjoitti:

Messutiimin esimiehen sijainen soitti minulle ja esitti pahoittelut siitä että myyntitapahtuma ei ole välttämättä mennyt ihan ohjeiden mukaisesti. Myös ko. asiakaspalvelijan kanssa on kuulemma keskusteltu aiheesta. Minun osaltani tämä oli tässä, kiitos Telia että lopulta viiveen jälkeen reagoitte.




Hyvä kuulla että sinuun oltiin messutiimin puolelta yhteyksissä ja saitte asian sovittua ja selvitettyä! 


 


 

Vastaa