Multimediaviestien lähetyksessä ongelmia

  • 14 September 2020
  • 13 kommenttia
  • 227 katselukertaa

Minulla on Teliakaupasta hankittu OnePlus Nord älypuhelin. Multimediaviestien lähetys takkuaa. Usein tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu. Olen kokeilut useaan kertaan käynnistää älypuhelimeni uudelleen. Se ei ole auttanut. Aiemmalla Huawei Honor 8 älypuhelimella ei ollut ongelmia.


13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Marha1973@  kirjoitti:

Minulla on Teliakaupasta hankittu OnePlus Nord älypuhelin. Multimediaviestien lähetys takkuaa. Usein tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu. Olen kokeilut useaan kertaan käynnistää älypuhelimeni uudelleen. Se ei ole auttanut. Aiemmalla Huawei Honor 8 älypuhelimella ei ollut ongelmia.




Hei @Marha1973 ja Tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!


 


Oletko kerennyt varmistaa että laitteen mms asetukset ovat seuraavat?


 


MMS-asetukset


Yhteyden nimi : Telia MMS
APN: mms
Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
Välipalvelimen portti: 8080
MMSC-osoite: http://mms/
Yhteystyyppi: Jatkuva


 


Onko väliä onko puhelin viestiä lähettäessä 3G tai 4G verkossa ja wifi on kytketty pois päältä? Onhan ohjelmistopäivitys tehty? Mikä ohjelmistoversio on nyt laitteella?

Asetukset olivat oikeat. Ohessa kuvakaappaukset asetuksista. Ohjelmistoversio on Oxygen OS 10.5.7.AC01BA. Android-versio 10. Ohjelmistopäivitys on tehty.


Kokeilin ilman WLAN:ia ja otin myös F-Secure Freedomen pois päältä. Ilman WLAN:ia toimii heti, vaikka laitoin F-Secure Freedomen päälle. Täytyyhän tuo multimediaviestien toimia, vaikka WLAN olisi päällä. Huaweissa nuo Multimediaviestit toimii normaalisti, vaikka WLAN on käytössä.


 



 


Edit HannaMarikaL: Upotettu kuvat viestiin ja poistettu liitteet

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Osaiskos @Willin , @MSVain tai @Kuiskari antaa vielä jotain vinkkejä, miten nuo MMS-viestit saisi toimimaan myös WiFin ollessa päällä? 🙂>

Tarkennus ensimmäiseen viestiin. WLAN, kun on käytössä; tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu, kun on painanut tuota yritä uudelleen tekstiä.


@Marha1973@  kirjoitti:

Tarkennus ensimmäiseen viestiin. WLAN, kun on käytössä; tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu, kun on painanut tuota yritä uudelleen tekstiä.




Kannattaa kokeilla ensin asetukset -> palautusvalinnat -> nollaa wifin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset. Jos ei apua, niin kehottaisin olemaan meidän tukeen yhteydessä tarkempia selvittelyjä varten https://www.oneplus.com/fi/support?from=head

Kokeilin palauttaa nuo verkkoasetukset. Toistaiseksi on toiminut, mutta nyt kaikki multimedia viestit eivät tule puhelimeeni perille. Puhelimeen tulee viesti "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta +358... . Lue viesti osoitteessa telia.fi/mms kirjautumalla numerollasi ja liittymäkohtaisella salasanalla. T. Telia". En ole onnistunut lukemaan viestiä, kun pitää yhdistää Telia tunnukset ym.


@Marha1973@  kirjoitti:

Kokeilin palauttaa nuo verkkoasetukset. Toistaiseksi on toiminut, mutta nyt kaikki multimedia viestit eivät tule puhelimeeni perille. Puhelimeen tulee viesti "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta +358... . Lue viesti osoitteessa telia.fi/mms kirjautumalla numerollasi ja liittymäkohtaisella salasanalla. T. Telia". En ole onnistunut lukemaan viestiä, kun pitää yhdistää Telia tunnukset ym.




Nyt kun asetukset on palautettu, tulee katsoa asetuksiin nuo ylempänä mainitut Internet asetukset. Tunnuksia ei välttämättä tarvitse yhdistää kun kirjaudut Minun Teliaan. Voit kirjautua myös pelkästään puhelinnumerolla ja salasanalla sisään (Ohjeet myös tuolla samassa linkissä). 

Kuvaviestien lähetys aiheuttaa edelleen ongelmia. Olen kokeillut kaikkea mahdollista. Nuo asetukset ovat oikein. Lähetän usein kuvaviestejä ja siihen joutuu käyttämään paljon aikaa, kun lähetys ei onnistu kuin vähintään viidennellä kerralla. Tämä alkaa tympimään, kun tässä puhelimessa on tällainen vika. En haluaisi lähteä Teliakauppaan puhelimen kanssa, kun se sijaitsee vilkkaassa kauppakeskuksessa...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Marha1973@  kirjoitti:

Kuvaviestien lähetys aiheuttaa edelleen ongelmia. Olen kokeillut kaikkea mahdollista. Nuo asetukset ovat oikein. Lähetän usein kuvaviestejä ja siihen joutuu käyttämään paljon aikaa, kun lähetys ei onnistu kuin vähintään viidennellä kerralla. Tämä alkaa tympimään, kun tässä puhelimessa on tällainen vika. En haluaisi lähteä Teliakauppaan puhelimen kanssa, kun se sijaitsee vilkkaassa kauppakeskuksessa...




No kylläpäs tuo nyt aiheuttaa sinulle kovasti vaivaa! Onko viestit siis toimineet tässä välissä lainkaan?


 


Aiemmin ketjussa @MSVain neuvoi sinua olemaan OnePlussan tukeen yhteydessä, olitko sieltä jo apua kysynyt? Onko puhelimessa vielä takuuta jäljellä? Mietin, että olisiko sitä hyvä nyt käyttää huollossa tarkistuksessa kun nämä sinun tekemät toimenpiteet eivät ole auttaneet.


@Katjane@  kirjoitti:

@Marha1973@  kirjoitti:

Kuvaviestien lähetys aiheuttaa edelleen ongelmia. Olen kokeillut kaikkea mahdollista. Nuo asetukset ovat oikein. Lähetän usein kuvaviestejä ja siihen joutuu käyttämään paljon aikaa, kun lähetys ei onnistu kuin vähintään viidennellä kerralla. Tämä alkaa tympimään, kun tässä puhelimessa on tällainen vika. En haluaisi lähteä Teliakauppaan puhelimen kanssa, kun se sijaitsee vilkkaassa kauppakeskuksessa...


No kylläpäs tuo

nyt aiheuttaa sinulle kovasti vaivaa! Onko viestit siis toimineet tässä välissä lainkaan?

 

Aiemmin ketjussa @MSVain neuvoi sinua olemaan OnePlussan tukeen yhteydessä, olitko sieltä jo apua kysynyt? Onko puhelimessa vielä takuuta jäljellä? Mietin, että olisiko sitä hyvä nyt käyttää huollossa tarkistuksessa kun nämä sinun tekemät toimenpiteet eivät ole auttaneet.


Vika on ollut koko ajan olemassa. Välillä on riittänyt vain yksi kerta yritä uudelleen valintaa. Toissa päivänä laskujen mukaan viidestoista kerta yritä uudelleen valinta vasta onnistui.

Ajattelin, että puhelimen päivitykset korjaisivat vian, mutta ei korjanneet.


@Marha1973@  kirjoitti:




Vika on ollut koko ajan olemassa. Välillä on riittänyt vain yksi kerta yritä uudelleen valintaa. Toissa päivänä laskujen mukaan viidestoista kerta yritä uudelleen valinta vasta onnistui.


Ajattelin, että puhelimen päivitykset korjaisivat vian, mutta ei korjanneet.




Katsoin että OnePlus-tukisivustolla on myös live chat maanantaista perjantaihin kello 8 - 17. Ehkä se olisi näppärä konsti kysyä onko jotain tehtävissä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

OnePlussan asiakastuki on aika heikko ja tulevat ehdottamaan samoja temppuja mitä täällä on esitetty. Jos haluat, että asia edes jotenkin etenee, niin pitäisi tehdä bugiraportointi. Joo, kuulostaa hankalalle.

Jos oikein hyvin käy, niin ongelma saattaa korjautua seuraavassa päivityksessä. Tuntien OnePlussan tason näissä päivityksessä, jotain muuta saattaa mennä rikki. Lähipiiriin piti hankkia uusi puhelin ja OnePlus sivuutettiin heti alussa ja toiseen merkkiin päädyttiin kun eipä näissä OnePlussissa ole enää sitä hypeä ja varmempiakin laitteita on.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Sain muuten puolivahingossa toistettua aloittajan ongelman. Uuden riistakameran asetusten kanssa taistellessani, kokeilin MMS-viestien lähetystä ja lähetin viestin puhelimeeni ja sähköpostiin. Sähköpostiin viesti tuli nopeasti, mutta wifissä roikkuneeseen OnePlus 6t puhelimeen viestin kohdalla luki ladataan... Kun kytkin wifin pois, viesti latautui samantien.

Taitaa olla näitä OnePlussan bug... ominaisuuksia taas jälleen kerran

Vastaa