Palautetta liittymän heikosta nopeudesta


Anteeksi nyt vain, mutta Sonera se jaksaa puhua puppua minkä kerkeää. Puhelimen 150Mbitsin netti toimii maksimissaan 3Mbitsin nopeudella, tai ei ollenkaan, eikä mitään väliä olenko kotona vai keskustassa. Sama juttu tietokoneessa käytettävä 50Mbitsin netti max 0,7Mbitsin nopeudella. Ja tätä on jatkunut siitä asti kun liittymät avasin. Ymmärtäisin asian Lapissa keskellä metsää, mutta Helsingissä?? Vikapalveluun kun soittaa, niin tulee vaikka minkälaisia selityksiä siitä että johtuu rakennuksesta tai laitteesta, vaikka kaikkien muiden operaattoreiden liittymät toimivat täydellisesti. Miten voi olla mahdollista, että mieheni Elisan 10Mbitsin 3G netti toimii moninkertaisesti paremmin kuin minun? Vielä kun vikapalvelussa sanottiin, että lähin tukiasema on alle 100 metrin päässä, että pitäisi kyllä olla 4G netti toiminnassa koko ajan, vaikka minulla näyttää 99,9% ajasta 3G tai pelkkä G. Asiaa kun yrittää selvittää, niin asiakaspalvelijan selitykset eivät ole ollenkaan johdonmukaisia, vaan ensin sanotaan jotain, ja kun todistan ettei asia voi siitä johtua, niin sitten keksitään joku muu selitys. Tämä koskee useampaa kuin yhtä asiakaspalvelijaa. Koko puhelun keskustelu on asiakaspalvelijan puheiden osalta niin täynnä ristiriitaista puppua, että alkaa itseäkin hävettää. Telkkarissa mainostetaan, että Sonera on Suomen nopein netti, joo ihan varmasti, kun edes Helsingissä ei netti toimi kuin 1% luvatusta nopeudesta. Ja turha enää yrittää väittää että johtuu rakennuksesta, tai laitteista, kun se on niin epätodennäköistä kuin olla ja voi, kun toimii laitteessa kuin laitteessa, ja joka paikasta riippumatta ihan yhtä surkeasti (laitteet vasta muutama kuukausi sitten hankittu, eikä mistään halvimmasta päästä)


Edit RaMaria: Otsikko


21 kommenttia

Hei Annyy91!

 

Eihän se aina helppoa ole vian syytä selvittää ja puhelimessa tulee helposti kuva, että homma menee käsien pyörittelyksi. Aina sitä suoraa syytä huonoihin yhteyksiin ei ekalla kerralla tai toisellakaan kerralla selviä. Jos olet kokeillut puhelinliittymääsi toisella laitteella (jossa toimii toinen liittymä moitteetta) ja se ei siinäkään toimi, voi ongelmaa olla joko itse liittymällä tai sitten kuuluvuudessa. Saattaa kuulostaa hassulta, että kuuluvuusongelmia on Helsingissä, mutta tiheästi asutulla alueella voi kuuluvuusongelmia esiintyä. Kyllä kuitenkin montakin paikkaa, missä netti toimii aivan normaalisti. :)
Kannattaa olla tästä asiasta yhteydessä vikapalveluun, jos olet aikaisemmin ollut yhteydessä asiakaspalveluun. Jos liittymä ei millään laitteella toimi missään päin Helsinkiä niin kyllähän siitä vikailmoitus täytyy silloin tehdä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei annyy91!


 


Onhan tuossa yhteydessä jotain vikaa, jos on noin alhaiset nopeudet. Sinuna jättäisin tuon asiakaspalautteen vaikka Omien Sivujen palvelupyynnön kautta. Tämä Klaani on enemminkin meidän asiakkaiden keskustelufoorumi ja vertaistuki, toki täälläkin on Soneralaisia joukossa.


Voisi varmaan myös vikapalveluun laittaa tikettiä asiasta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta


 


Vika- ja häiriötiedotteissa tosin on ollut tiedote joulukuun 21.päivästä lähtien että Helsingin, Tapaninvainion ja Töyrynummin alueella on kuuluvuus heikentynyt ja parannusta pyritään saamaan helmikuun loppuun mennessä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei annyy91!


 


Onhan tuossa yhteydessä jotain vikaa, jos on noin alhaiset nopeudet. Sinuna jättäisin tuon asiakaspalautteen vaikka Omien Sivujen palvelupyynnön kautta. Tämä Klaani on enemminkin meidän asiakkaiden keskustelufoorumi ja vertaistuki, toki täälläkin on Soneralaisia joukossa.


Voisi varmaan myös vikapalveluun laittaa tikettiä asiasta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta


 


Vika- ja häiriötiedotteissa tosin on ollut tiedote joulukuun 21.päivästä lähtien että Helsingin, Tapaninvainion ja Töyrynummin alueella on kuuluvuus heikentynyt ja parannusta pyritään saamaan helmikuun loppuun mennessä.




Tuli vain mieleen millainen puhelin sinulla on käytössä @annyy91 ja oletko kokeillut tehdä verkon lukitusta vain 3G- tai 4G-verkkoon puhelimen asetuksista? Millaisia nopeuksia ja signaalin pykäliä antaa? Tai oletko testannut yhteyttä toisella puhelimella mikäli on mahdollista?


 


Lisäksi käytätkö tietokoneella jotain nettitikkua, reititintä vai käytätkö nettiä puhelin kautta? Kiinteää vai langatonta yhteyttä?


 


Jos käytössäsi on Windows-käyttöjärjestelmä, niin millaisia arvoja LTEWatch-työkalu antaa tietokoneellasi? Minulla näyttäisi olevan normaalit arvot paitsi SINRin keskiarvon osalta 4G 1800 MHz -verkossa Hymiö Onnellinen


 


LTEWatch_signaalin_arvot.JPG


 


 Signaalin voimakkuusasteikko (RSSI):
-51 dB -61 dB = erinomainen
-62 dB -73 dB = hyvä
-74 dB -85 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-86 dB -97 dB = heikko, toimiva
-98 dB -109 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -113 dB = ei signaalia


 


Signaalivoimakkuuden vertailuarvo (RSRP):
> -78 dB = erinomainen
-79 dB -86 dB = hyvä
-87 dB -94 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-95 dB -102 dB = heikko, toimiva
-103 dB – 110 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -115 dB = ei signaalia


 


Signaalin häiriötason vertailuarvo (RSRQ):
-1 dB -4 dB = erinomainen
-5 dB -9 dB = hyvä
-10 dB -13 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-14 dB -16 dB = heikko, toimiva
-17 dB -19 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -20 dB = käyttökelvoton


 


Signaali-(häiriö+kohina) -suhde (SINR):
(Laskennallinen kaistan kapasiteetti alueen häiriö+kohina huomioiden)
> 21 dB = erinomainen
20 dB – 16 dB = hyvä
15 dB – 11 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
10 dB – 6 dB = heikko, toimiva
5 dB – 1 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< 0 dB = käyttökelvoton

Käytän Samsung Galaxy S6, luulisi että sen pitäisi nettiä tukea vähän paremmin. Ainakin toisen operaattorin netti toimi aivan moitteettomasti vielä viime kuussa, ennenkuin sitten viime kuun puolivälissä Soneraan vaihdoin.

Kokeilin tänään sim-korttia myös mieheni Galaxy S5 Neolla, ja ongelma oli ihan sama.

 

Joku Huawein reititinhän tuo on. 

En millään löytänyt, mihin palautetta pitäisi antaa, joten laitoin tänne.

 

Ja vähän ihmetyttää, että kun olen melko lyhyen ajan sisällä puhunut eri asiakaspalvelijoiden kanssa vikailmoitusnumerossa, ja ensin he väittivät vian olevan laitteissa, sitten rakennuksessa ja ties missä. Josos on noin kauan ollut tiedossa, että on tuollaisia ongelmia ollut, niin miksei heistä sitten kukaan asiasta tienneet?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@annyy91 kirjoitti:

Käytän Samsung Galaxy S6, luulisi että sen pitäisi nettiä tukea vähän paremmin. Ainakin toisen operaattorin netti toimi aivan moitteettomasti vielä viime kuussa, ennenkuin sitten viime kuun puolivälissä Soneraan vaihdoin.


Kokeilin tänään sim-korttia myös mieheni Galaxy S5 Neolla, ja ongelma oli ihan sama.


 


Joku Huawein reititinhän tuo on. 




Ja Huawei-reitittimessä on myös alhainen nettinopeus verkkolukituksesta huolimatta?


Näyttäisi liittyvän kuuluvuteen, josta @kiisseli67 kirjoitteli jo edellä ja tuosta pääkaupunkiseudun kuuluvuuden tilapäisestä heikentymisestä. Vikailmoitusta vaan eteenpäin menemään. Eiköhän tuo korjaannu piakkoin :)

Kokeilin kyllä miten toimii mieheni Galaxy S5 Neolla, mutta ei toiminut yhtään sen paremmin. Ja olen minä kuitenkin puhelimen nettiä käyttänyt kotona, keskustassa ja kaikkien linja-auto tai muun julkisen liikenteen matkojen aikana, ja pahasti tökkii esim. Whatsapp viestien lähetys/vastaanottaminen, saattaa viedä useitakin minuutteja aikaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Voit jättää vikailmoitukset Omilla Sivuilla:


1. Mene osoitteeseen https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ ja kirjaudu sisään


2. Valitse vasemmalta alareunasta "Kuuluvuuspalaute" tai "Matkapuhelimen häiriöilmoitus"


3. Valitse "Jätä kuuluvuuspalaute", täydennä lomake ja lopuksi lähetä


4. Homma hanskassa! :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@annyy91 kirjoitti:

En millään löytänyt, mihin palautetta pitäisi antaa, joten laitoin tänne.


 


Ja vähän ihmetyttää, että kun olen melko lyhyen ajan sisällä puhunut eri asiakaspalvelijoiden kanssa vikailmoitusnumerossa, ja ensin he väittivät vian olevan laitteissa, sitten rakennuksessa ja ties missä. Josos on noin kauan ollut tiedossa, että on tuollaisia ongelmia ollut, niin miksei heistä sitten kukaan asiasta tienneet?




En osaa sanoa, koska asiat eivät ole aina yksiselitteisiä vaan monisyisiä. Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois. Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen. Kai ne edes laittoivat (vikailmoituksen) tikettiä eteenpäin? :)


@annyy91 kirjoitti:

En millään löytänyt, mihin palautetta pitäisi antaa, joten laitoin tänne.

 

Ja vähän ihmetyttää, että kun olen melko lyhyen ajan sisällä puhunut eri asiakaspalvelijoiden kanssa vikailmoitusnumerossa, ja ensin he väittivät vian olevan laitteissa, sitten rakennuksessa ja ties missä. Josos on noin kauan ollut tiedossa, että on tuollaisia ongelmia ollut, niin miksei heistä sitten kukaan asiasta tienneet?


Joksus nämä vikapaikat saattaa osalla mennä ohi korvien. On aika vaikea pysyä kärryillä jokaisen paikan vioista, mutta tämä mainittu Helsingissä ollut vika on ollut tukiaseman purkutyö, jota ei minulle tuntemattomista syistä saatu "virheenä" kartalle. Lisäksi yhden tukiaseman putoaminen verkosta voi vaikuttaa aika laajastikin verkkoon ja aina sitä osoitetta tuijottamalla ei huomata jossain kauempana olevaa vikaa. Lisäksi näistä, mitä olet tänne kirjoittanut, minäkin vetäisin ensimmäisenä johtopäätöksen, että laitteessa voisi olla vikaa. Tämä sen vuoksi, kun kerroit, että ongelmia on vähän joka paikassa. Mutta laitetestinhän olitkin jo tehnyt, eli se rajaa sen pois. :)

"Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois."

Jos on tiedossa, että asiakkaan asumalla alueella on jo usean viikon ajan ollut häikkää liittymien toimivuudessa, eikö se silloin ole todennäköisin syy siihen, miksei asiakkaan nettiyhteydet toimi, ja silloin myös sellainen selitys joka pitäisi mainita ensimmäisenä, eikä jättää mainitsematta ollenkaan?

 

"Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen."

Niin, "heitä", ei "häntä". Tarkoittaako tämä että Sonera ei kouluta asiakaspalvelijoitaan?

 

Eivät sanoneet mitään vikailmoituksen tekemisestä.


@annyy91 kirjoitti:

"Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois."

Jos on tiedossa, että asiakkaan asumalla alueella on jo usean viikon ajan ollut häikkää liittymien toimivuudessa, eikö se silloin ole todennäköisin syy siihen, miksei asiakkaan nettiyhteydet toimi, ja silloin myös sellainen selitys joka pitäisi mainita ensimmäisenä, eikä jättää mainitsematta ollenkaan?

 

"Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen."

Niin, "heitä", ei "häntä". Tarkoittaako tämä että Sonera ei kouluta asiakaspalvelijoitaan?

 

Eivät sanoneet mitään vikailmoituksen tekemisestä.


Yritin tuossa edellisessä viestissä hieman avata, että ihmisiä täälläkin on töissä ja virheitä sattuu ja aina ei ensimmäisellä tai toisellakaan kerralla osu maaliin. Olemme myös paljon asiakkaiden antamien tietojen/testien varassa. Jos asustelet alueella 00740 Tapanila/Töyrynummi, niin todennäköisin syy netin äkilliselle hidastumiselle tuolla alueella on tukiaseman purku. Alueelle tulee korvaava tukiasema viimeistään ensi kuussa.

Kyllä minä sen ymmärrän että ihmisiä asiakaspalvelijatkin ovat, enkä minä asiakaspalvelijoita ihmisinä moiti, tai millään tavalla yritä lytätä. Se ei ole tarkoitukseni. Se minua vaan ihmetyttää, että miten tässä on niin monta kummallista asiaa ollut liittyen yhteen ongelmaan, kun mikään ei mene yks yhteen. Kun kuitenkin selkeästi ihan ensimmäisestä puhelusta asti tehnyt selväksi, että vika kahdessa laitteessa, sitten kokeilin vielä kolmatta, sekä siitä että ongelmaa tapahtuu muuallakin kuin kotona, ja silti kaikki sanoo uudestaan ja uudestaan että vika on näistä kiinni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@annyy91 kirjoitti:

"Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois."


Jos on tiedossa, että asiakkaan asumalla alueella on jo usean viikon ajan ollut häikkää liittymien toimivuudessa, eikö se silloin ole todennäköisin syy siihen, miksei asiakkaan nettiyhteydet toimi, ja silloin myös sellainen selitys joka pitäisi mainita ensimmäisenä, eikä jättää mainitsematta ollenkaan?


 


"Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen."


Niin, "heitä", ei "häntä". Tarkoittaako tämä että Sonera ei kouluta asiakaspalvelijoitaan?


 


Eivät sanoneet mitään vikailmoituksen tekemisestä.




Sonera kouluttaa erinomaisesti asiakaspalvelijoita, mutta on täysin eri asia miten koulutettu henkilö palvelee asiakasta. Usein nuoret, vasta aloittaneet eivät välttämättä osaa käsitellä asioita samalla tavalla kuin varttuneemmat konkarit eli toisin sanoen se vaatii harjoittelua pitemmällä aika välillä ihan niin kuin me kaikki aloitetaan lähtöruudusta. En ole Soneran asiakaspalvelija. En tiedä tapaustasi, joten vaikea mennä sanomaan. Lähtökohtaisesti olen aina saanut Soneralta loistavaa asiakaspalvelua jopa vaikeimmissa tapauksissa :)


 


Toiseksi vika on tiedossa, joten voi myös olla että se on tehty puolestasi automaattisesti muiden vikailmoitusten lisäksi. Korjaukset (kuten edellä mainittu tukiaseman purusta johtunut verkko-ongelma) eivät tapahdu hetkessä, mutta ei ne kestä kauaa. Joka tapauksessa maltti on valttia! Asia kyllä tulee hoitumaan. Tsemppiä! :smileyhappy:


  


@annyy91 kirjoitti:

Kyllä minä sen ymmärrän että ihmisiä asiakaspalvelijatkin ovat, enkä minä asiakaspalvelijoita ihmisinä moiti, tai millään tavalla yritä lytätä. Se ei ole tarkoitukseni. Se minua vaan ihmetyttää, että miten tässä on niin monta kummallista asiaa ollut liittyen yhteen ongelmaan, kun mikään ei mene yks yhteen. Kun kuitenkin selkeästi ihan ensimmäisestä puhelusta asti tehnyt selväksi, että vika kahdessa laitteessa, sitten kokeilin vielä kolmatta, sekä siitä että ongelmaa tapahtuu muuallakin kuin kotona, ja silti kaikki sanoo uudestaan ja uudestaan että vika on näistä kiinni.


Kotona laitteiden testaaminen ei auta, jos siellä on yleisesti ottaen Soneran verkko tällä hetkellä heikolla hapella. Kirjoitit, että puhelin on 99,9% ajasta joko 3G- tai 2G-verkossa niin uskalaisin melkein väittää, että jossain päin Helsinkiä 4G on kunnossa. Viime reissusta pääkaupunkiseudulle on vierähtänyt hetki niin en voi tätä itse todeta, mutta kyllä täällä olisi paniikki päällä, jos 4G ei missään päin Helsinkiä olisi kunnossa. :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@IlariLaa kirjoitti:


@annyy91 kirjoitti:

Kyllä minä sen ymmärrän että ihmisiä asiakaspalvelijatkin ovat, enkä minä asiakaspalvelijoita ihmisinä moiti, tai millään tavalla yritä lytätä. Se ei ole tarkoitukseni. Se minua vaan ihmetyttää, että miten tässä on niin monta kummallista asiaa ollut liittyen yhteen ongelmaan, kun mikään ei mene yks yhteen. Kun kuitenkin selkeästi ihan ensimmäisestä puhelusta asti tehnyt selväksi, että vika kahdessa laitteessa, sitten kokeilin vielä kolmatta, sekä siitä että ongelmaa tapahtuu muuallakin kuin kotona, ja silti kaikki sanoo uudestaan ja uudestaan että vika on näistä kiinni.




Kotona laitteiden testaaminen ei auta, jos siellä on yleisesti ottaen Soneran verkko tällä hetkellä heikolla hapella. Kirjoitit, että puhelin on 99,9% ajasta joko 3G- tai 2G-verkossa niin uskalaisin melkein väittää, että jossain päin Helsinkiä 4G on kunnossa. Viime reissusta pääkaupunkiseudulle on vierähtänyt hetki niin en voi tätä itse todeta, mutta kyllä täällä olisi paniikki päällä, jos 4G ei missään päin Helsinkiä olisi kunnossa. :)




Olisitte olleet aikoja sitten uutisissa ja uisitte vikailmoituksien tulvassa :smileyvery-happy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Esimerkkinä näytän millaiset Speedtest-sovellus antaa netin nopeudesta 4G-verkossa täällä Kajaanissa:


 



 


En voi muuta kuin kehua :smileyhappy:

Maltti on valttia, siinä olen samaa mieltä. Ja erittäin ystävällinen ja maltillinen olen ollutkin, mutta asiakaspalvelijoiden lisäksi myös asiakkaat ovat ihmisiä, joka tarkoittaa että heillekin tulee jossain vaiheessa raja vastaan. Minä kuitenkin asiakkaana maksan liittymästäni täysin saman hinnan, vaikka minusta riippumattomista syistä liittymä ei toimisi laisinkaan. Maltillisuudesta vaikeaa tämän lisäksi tekee se, että uskotellaan viimeiseen tappiin asti vian olevan laitteissani, vaikka sitten lopulta syy onkin saattanut olla yleinen asumisalueellani. Ilman tänne laittamaani asiakaspalautetta, olisin vaikka saattanut maksaa suuria summia laitteiden korjauttamisesta tai uusiin vaihtamisesta, siinä uskossa että vika on laitteissa, kun niin minulle on itsepintaisesti puhelimessa jaksettu väittää. Asiakas se kuitenkin on aina se, joka kaikkein eniten menettää, jos palvelun tarjoaja ei osaa hoitaa työtänsä oikein. Asiakkaan palautteen aiheuttamaa pahaa mieltä asiakaspalvelijalle lievittää tieto siitä, että palkka juoksee. Asiakaspalvelijoiden virheistä asiakkaalle aiheutunut harmi ja paha mieli maksetaan kaikesta huolimatta omasta pussista harmin aiheuttajalle. Vaikka asiakas olisi kuinka maltillinen, ei asiakaspalvelija eikä kukaan muukaan voi odottaa sen olevan rajatonta, varsinkaan siinä vaiheessa kun yleistetään joidenkin asiaikkeiden nopea hihojen palaminen kaikkiin asiakkaisiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Morjesta annyy91 :)

Selvisikö tämä probleema koskaan?


 


Näin niinkuin sivusta seuraajana tulee mieleen, että ongelma on siinä liittymässä jota käytät/jota olet käyttänyt eri laitteissa. Perustelen tätä väitettä sillä, että kertomasi perusteella nopeudet ovat hitaat KAIKILLA testaamillasi laitteilla sekä se ilmenee KAIKKIALLA Helsingissä.


 


Jos nimenomaan missä päin Helsinkiä tahansa nopeudet ovat tuota luokkaa niin ongelma on siinä liittymässä, ei verkossa eikä käyttämissäsi laitteissa. Ja näin uskallan sanoa koska käyn viikottain Helsingissä ja kyllä siellä 4G pöhisee kuten pitää. Tämä yleisellä tasolla, mobiiliverkoissa on aina vaihtelua, katvepaikkoja yms. löytyy ympäri Suomea, niin myös Helsingistä. Se on ikävä mobiiliverkkojen ominaisuus jota toki pyritään taklaamaan parhaan mukaan.


 


Mutta kerrohan ihmeessä miten asiat ovat edenneet.

Ei ole tarkoitus olla vitsikäs, mutta vaihda liittymää jos tuo ei toimi. Turha näiden kanssa on harmaita hiuksia hankkia. Kelvottomaan nettiyhteyteen liittyvä sopimus voidaan laillisesti purkaa milloin tahansa, vaikka siinä olisi määräaikaisuuskin. Älä maksa turhasta: Jos sinä maksat netin käytöstä, älä maksa selittelystä.


Yhteyksien lähtökohtana on niiden sopimuksessa mainittu toimivuus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Nykyaikana on mahdollisuus valita parhain mahdollinen palveluntarjoaja mikä toimii omalla alueella parhaiten. Telian lisäksi itselläni on myös DNA. Kaikki liittymät ovat nykyaikana toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Suosittelen kuitenkin ensimmäiseksi testaamaan yhteyksiä prepaid-liittymillä :)


 


Kannattaa ottaa huomioon, ettei kaikkialla toimi saman teleoperaattorin mobiiliverkko vaan katvealueita riittää. Kannattaa toki jättää Telian Omilla Sivuilla kuuluvuuspalaute, niin tulee tekstiviestillä ilmoitus mikäli alueella tulee tapahtumaan muutoksia tai parannuksia tukiasemaan/kuuluvuuteen :smileyhappy:

Vastaa