Telian "asiakasystävälliset" hinnankorotukset - 102 % !!! "yhdenmukaistamisen vuoksi" tietysti!


 

Telialta tuli kirje jossa kerrotaan, että liittymäni (Simppeli nettipaketti S) poistetaan käytöstä ja

uusi liittymä maksaa sitten 102 % enemmän kuukaudessa. KIrjeessä kerrotaan kauniisti, että minun ei tarvitse tehdä mitään, kunhan vain maksan kiltisti kaksinkertaisen kuukausihinnan. Valtaisan hinnankorotuksen lievennykseksi uusi liittymä tarjotaan vuodeksi ”vain” 40 %:n hinnakorotuksella. Voi tätä anteliaisuutta. Kiitos!

 

Operaattori Telia käyttää vanhaa kikkaa rajuille hinnankorotuksille, vanha liittymä lopetetaan ”yhdenmukaistamisen” vuoksi ja tilalle tarjotaan uusi, jossa on valtava hinnankorotus. Hoh-hoijaa.

En tarvitse mitään "yhdenmukaistamisia"  nykyiseen sopimukseen , se on minulle hyvä.

 

Ainoa mikä on TÄYSIN VARMAA on se, että EN jää Telian asiakkaaksi. Kehotan kaikkia muitakin irtisanomaan Telian liittymät täysin järjettömien hinnankorotusten vuoksi. Meidän ei tule kiltisti vain niellä näitä operaatoreiden järjettömiä hinnannostoja.

 

Mihinkähän meidän kymmenien tuhansien kanattaisi siirtyä. Käynnistetään somessa joukkoliike kunnon kilpailutukseen. Ehdotuksia.


3 kommenttia

Itsekin olin siirtämässä liittymää muualle samasta syystä, mutta lupasivat säilyttää hinnan ennallaan seuraavat 12kk ja ilman määräaikaisuuksia. Katsoin tämän ihan reiluksi toiminnaksi ja 12kk päästä katson tilannetta uudelleen.

 

Kuitenkin jos tämä on kerran kannattavampaa Telialle kuin asiakkuuden menetys, niin ehkäpä kannattaisi harkita edullisempien ja pienemmän datapaketin omaavien liittymien säilyttämistä valikoimassa.

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa! Törkeää! Ja katsokaa sivuakin: Sonerahan se tässä on, asiakaspalvelusta on kadonnut se puhelinasiakaspalvelu sellaisena kuin se hyvin toimi (soitetaan takaisin siis, ei tarvitse jonotella liikoja). Sen vuoksi, että Tele Finland oli ihan oikeasti BEST, ja teki tälläisen potkun asiakkailleen, teki mieleni lähteä just samana päivänä kuin muutos tapahtui.

 

No, ajateltuani hetken, halusin antaa vielä sitten yhden mahdollisuuden siksi, että toinen vaihtoehto olisi lähteä Elisalle. Siellä on parhaimmat sopparit oman tutkiskelun mukaan. Mutta siellä jo oltua aiemmin, vähän pohdin asiaa. Vaikuttaa sille, että Elisalla ei ole mitään muuta kuin se markkinointiin suostuminen (hei, sehän on muuten nyt täälläkin!!!!), ja piiitkät jonotukset toimistoissa, mutta luultavasti kaikki tietenkin toimii sielläkin netissä. Sinne pohdinnan jälkeen varmaan paras siirtyä.

 

 

Hintojen nousu on närästänyt jo tovin. 2016 alussa puhelinliittymäni (Sopiva S) kuukausihinta oli 9,90 ilman mitään erikoistarjouksia, tästä hinta on noussut pariin otteeseen ja nyt vuoden alusta se on 17,90. Pikaisesti laskettuna tästä saa +80% hinnan muutoksen ja käytännössä tällä "vastaamisella asiakkaisen muuttuviin käyttötarpeisiin" ei ole saanut mitään.

 

Olen ollut Soneran (nyt Telian) matkapuhelinasiakas jo 20 vuotta, ja ollutkin tyytyväinen aina liittymän toimintaan täällä pohjoisemmassakin suomessa. Nyt kuitenkin tällaiset muutokset pistävät valitettavasti harkitsemaan toisille palveluntarjoajille siirtymistä.

 

Valitettavasti toisillakaan operaattoreilla ei ole oikein tarjota tarpeitani vastaavaa liittymää. Nyt kesän aikana Telialla on ollut kampanja "vaihda parempaan", mutta tarjolla olevissa liittymävaihtoehdoissa ei ole sellaista johon olisin valmis vaihtamaan, ei ainakaan parempaa. Oman liittymän räätälöinnissä saisi olla tarjolla pienempiäkin puhe/viesti -paketteja.

 

Näissä uusissa rajatun käyttömäärän datapaketeissakin on tuo idioottimaisuus "Jos määrä täyttyy, surffaat rajattomasti kotimaassa hintaan 1 €/pvä.". Tällä nykyisellä netin käyttö jatkuu datamäärän täytyttyä perusnopeudella (ilman ylimääräisiä maksuja), joka sekin riittää siihen mihin nettiä tarvitsen puhelimessa (esim. sähköpostit).

 

Toivottavasti jossain vaiheessa löytyisi liittymä johon voisi sanoa olevansa tyytyväinen..

Vastaa