Vanha nokia käyttöön auttakaa

  • 16 July 2017
  • 7 kommenttia
  • 296 katselukertaa

En tiiä onko oikee palsta mutta tarviin apua! Koitan siis avata mun vanhaa nokia puhelinta ja en muista pin koodia. Puk koodin sain selville ja sen jälkeen puhelin sanoi uusi pin koodi johon sitten koitin laittaa uuden pin koodin mutta se sanoo et se on väärä? Sitten piti taas laittaa puk koodi ja taas tuli toin pin koodi ja taas meni väärin? Mikä vikana. Puk koodin sai laitettua kai 9 kertaa ja ny jäljellä mulla 4 (ups). Auttakaa mitä voisin tehä?


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Ulpero17 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!


Tuon PUK-koodin antamisen jälkeen kannattaa tosiaan laittaa uusi PIN-koodi, mutta ei kannata laittaa 0000 koska se ei välttämättä hyväksy sitä uutena PIN-koodina.


Onko sinulla kyseessä normaali puhelinliittymä, ettei se ole Prepaid-liittymä?

En tiiä onko sillä kyseessä on vanha sim kortti ja tarvitsisin puhelimesta vain kuvat ja videot yms. Laitoin muitakin vaihtoehtoja kuin 0000 ja vieläkin sanoo että o muka väärä. Pitääkö siihe laittaa pin koodin mitä ei ikinä ole käyttänyt jotta se olisi "uusi"?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä mahdollisesti.


 


Mikä on puhelimen malli? Vanhoja Nokioita on aika paljon. Yleensä akun alla tyyppikilvessä on RM tunnus jolla malli selviää vaikkei muistaisi mikä laite olikaan.


 


Tarvitseeko se välttämättä SIM-korttia käynnistyäkseen? Kokeile käynnistää ilman SIM korttia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ulpero17 kirjoitti:

En tiiä onko sillä kyseessä on vanha sim kortti ja tarvitsisin puhelimesta vain kuvat ja videot yms. Laitoin muitakin vaihtoehtoja kuin 0000 ja vieläkin sanoo että o muka väärä. Pitääkö siihe laittaa pin koodin mitä ei ikinä ole käyttänyt jotta se olisi "uusi"?




Et tarvitse sim-korttia siihen että otat kuvat ja videot talteen puhelimesta. Ota sim-kortti pois puhelimesta ja kokeile puhelimen avaamista sitten. Vanhat Nokialaiset saattavat kysyä sitten puhelimen suojakoodia, joka on 12345. Puhelimessa olevat kuvat ja videot ovat joko puhelimen muistissa tai muistikortilla. Voisiko puhelimen liittää vaikka tietokoneeseen microusb-kaapelilla ja ottaa nuo kuvat jne talteen sieltä?


Tai jos puhelimessa bluetooth mahdollisuus niin voit sen avulla siirtää tietoja toiseen laitteeseen/puhelimeen jossa on bluetooth.

Joo eli ny otin sim-kortin pois ja kysyi suojakoodia. Laitoin 12345 mutta sanoi että se on väärä. Kyseessä on siis malli 5228

Sain puhelimen auki toisella suojakoodilla! Nähtävästi olin 7 vuotta sitte vaihtanu sen mutta kiitos paljon avusta!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ulpero17 kirjoitti:

Sain puhelimen auki toisella suojakoodilla! Nähtävästi olin 7 vuotta sitte vaihtanu sen mutta kiitos paljon avusta!!




Hieno homma!

Vastaa