prepaid liittymä


Hei! 

 

Jos haluaa prepaid-liittymään netin käyttöön, kuinka se siihen laitetaan? Ja jos se siihen laitetaan, niin tarvitseeko siihen uuden sim-kortin ja uuden puhelinnumeron, vai pysyykö ne samana?


8 kommenttia

Tavallista prepaid-puheliittymää ei välttämättä kannata nettiin tuhlata, jos tietää että netin käyttöä tulee olemaan satunnaista enemmän. Puheprepaidissa tiedonsiirto maksaa 1,90e/1Mt.


Nykyään on olemassa prepaidit sekä puheeseen, että netin käyttöön. Kannattaa oman käytön mukaan miettiä, kumpi on itselle edullisempi vaihtoehto :smileyhappy:


Olemassa olevaan liittymään voi ladata sekä puhetta että nettiaikaa, tai jopa molempia!

Moi @majesuho ja tervetuloa Klaaniin!


 


Eli siis onko tarkoitus tilata uusi Prepaid -liittymä, vai kytkeä olemassaolevaan Prepaid-liittymään Prepaid nettikuukausi? Molemmat vaihtoehdot on toki mahdollisia. :)


 


Eli siis, jos sulla on jo Prepaid-liittymä olemassa, voit tilata siihen Prepaid nettikuukausi -paketin, jolloin voit käyttää sitä nettikäytössä 7 tai 31 päivän ajan. Sama SIM-kortti kelpaa kyllä. Lisätietoa Prepaid nettikuukaudesta löydät täältä. Linkin kauta voit tehdä Nettikuukausi -latauksen.


 


Uutta SIM-korttia ja puhelinnumeroa ei siis ole välttämättömyys hankkia. Toki voit tilata nettikäyttöön täysin uuden liittymän.


 


Jos taasen haluat nykyisellä Easy Prepaid -liittymälläsi käyttää puheen ja viestien lisäksi nettiä, onnistuu sekin. Mikäli se ei suoraan toimi, kannattaa varmistaa että puhelimen asetukset ovat kunnossa.

Ja nythän meillä muuten tuli Prepaidiin Yhdistelmäpaketit, ja muitakin hyviä muutoksia! Tutustu Klaanipäällikkömme blogiin jossa aihetta on avattu enemmän :smileyhappy:

Hei, mulla on ollut sama prepaid nyt varmaan 3vuotta, kortti on vanhanmallinen iso sim kortti. Nyt ostin uuden xperia z3 joka käyttää nano sim korttia, leikkasin sim kortin saksilla nano kokoon, liittymä toimii kyllä mutta signaalin vahvuus heikko puhelimessa, onko mahdollista tilata uusi nano sim kortti vanhaan prepaid liittymään numeroa vaihtamatta ??

Moikka @since420 ja tervetuloa Klaaniin!


 


SIM-kortin saa vaihdettua Sonera Kaupan kautta nano -malliin.


 


Lähimmän Sonera Kaupan löydät täältä.


 


Kortin leikkaaminen saattaa vaurioittaa korttia, jolloin ongelmia voi siis muodostua. Eli ei muutakuin Sonera Kauppaan hakemaan oikeenlainen kortti! :)

Koska Sonera nosti multi-sim palvelun 100% olen tutkinut hieman prepaid liittymää. Voisi olla hyvä "rinnakkaisliittymä" nykyisen lisäksi. Tarvitsen toisen liittymän n. puoleksi vuodeksi. Palvelu on täysin tuntematon minulle joten infoa kaivataan. Soneran sivuilta tietysti lukennut. Jos olen oikein ymmärtänyt, paketissa on 3 simkorttia.

Voiko kortit siirtää ja aktivoida puhelimesta toisen? Siis vaihtaa puhelinta ja sim-korttia. Vai onko ensimmäinen aktivointi se lopullinen. Kysyn, koska vanhassa Lumiassa on micro-sim ja uudessa nano-sim. 

Prepaidin mukana tuleva SIM-kortti on ns. yhdistelmäkortti, eli samasta kortista saat irroitettua kehikkoa niin, että sen voi laittaa puhelimeen, jossa on mikro-sim tai nano-sim-korttipaikka.


Kolmea Simmiä siinä ei ole, vaan tämä yksi, jonka kokoa saa muutettua. Lisää tietoa Prepaidista löydät täältä.

Minä kiitän infosta! Minulta on mennyt kyseinen Apu ja tuki sivu "ohi kun Oulun posti"

Eikun Sonera Kauppaan!

Vastaa