Motorola VIP 1003 ja 1930 nollaus


Ostin Tori.fi:stä muutamalla kympillä vielä pakkausmuoveissa olevat Mororola VIP 1003- ja 1903-boksit. Ne pitäisi saada toimimaan Watson-palveluissa. Luin jostain näiltä sivuilta, että millään nollauksella tai resetoinneilla ei saa Soneran asetuksia laitteista pois niin, että ne toimisivat Watsonissa eli niissä toimisi vain Telia TV.

 

Onko tosiaan näin?

Voisiko joku Telian virallisempi edustaja vahvistaa asian.

 

Jos tämä on totta, millä hinnalla nykyään saa Telia Tv:n tai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan?

Minulla on kotona Kaisanetin 300 megan kuituyhteys, lisäksi kotiverkko ja kahteen televisio-huoneeseen Intenon modeemista vedetyt Cat5e ja Cat6 -kaapelit.


12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Lassi100 kirjoitti:

Ostin Tori.fi:stä muutamalla kympillä vielä pakkausmuoveissa olevat Mororola VIP 1003- ja 1903-boksit. Ne pitäisi saada toimimaan Watson-palveluissa. Luin jostain näiltä sivuilta, että millään nollauksella tai resetoinneilla ei saa Soneran asetuksia laitteista pois niin, että ne toimisivat Watsonissa eli niissä toimisi vain Telia TV.


 


Onko tosiaan näin?


Voisiko joku Telian virallisempi edustaja vahvistaa asian.


 


Jos tämä on totta, millä hinnalla nykyään saa Telia Tv:n tai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan?


Minulla on kotona Kaisanetin 300 megan kuituyhteys, lisäksi kotiverkko ja kahteen televisio-huoneeseen Intenon modeemista vedetyt Cat5e ja Cat6 -kaapelit.




Tervehdys @Lassi100 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!


 


Minulla ei ole kyseisiä laitteita, mutta löysin vastauksen josta voisi olla apua ongelmasi ratkaisuun:


https://www.watson.fi/pctv/Info?page=info__16_


 


Toivottavasti tästä olisi apua sinulle! :)


 


PS. Telia TV -palvelun tarjontaan voit tutustua täällä ja kuluttajahinnastot löytyvät täältä (Viihde ja Kaapeli-TV -välilehti). Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät saman katon alta eli https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Itse kyseisillä ohjeilla yritin ylimääräisen Soneran boksin kanssa, boksi käynnistyy ja tulee Watson-logo ja sitten joku virheilmoitus. Tosin liekö sitten vaatisi Watsonia tarjoavan laajakaistaoperaattorin liittymän. Ei minulla ole edes koko Watsonia, kunhan olisin huvikseni kokeillut ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jessenic kirjoitti:

Itse kyseisillä ohjeilla yritin ylimääräisen Soneran boksin kanssa, boksi käynnistyy ja tulee Watson-logo ja sitten joku virheilmoitus. Tosin liekö sitten vaatisi Watsonia tarjoavan laajakaistaoperaattorin liittymän. Ei minulla ole edes koko Watsonia, kunhan olisin huvikseni kokeillut ?




Alku tämäkin. Telialla ei ole Watson-palvelua, joten käytännössä tilaat palvelun Kaisanetiltä (joka sinulla on) tuohon omaan boksiisi :smileyvery-happy:


 


Lisätiedot: http://www.kaisanet.fi/isot-nostot/watson


 


Kannattaa harkita eri vaihtoehtoja :)

Hei, kiitos neuvosta. Olen sitäkin keinoa jo yrittänyt monta kertaa. Soneran asetukset vain säilyvät koneessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Lassi100 kirjoitti:

Hei, kiitos neuvosta. Olen sitäkin keinoa jo yrittänyt monta kertaa. Soneran asetukset vain säilyvät koneessa.




Vaikuttaa siltä että se on operaattorilukittu eli ns. vuokralaite :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Tervetuloa @Lassi100 minunkin puolestani Yhteisöön!

Kuten @Sekunti tuossa jo mainitsikin niin kyseessä taitaa olla meidän vuokralaitteet, jotka asiakkaan tulisi palauttaa sopimuksen päätyttyä. Syynä se, että laitteella ei tee mitään ellei ole meidän kaistaa käytössä. Ja jos taas asiakkaalla on meidän kaista, toimitetaan "härvelit" tilauksen mukana.

Silloin tällöin saamme ilmoituksia että joku myy tori.fi -ssä, huuto netissä tms meidän omistamia laitteita. Toivottavasti sinulla on myyjän yhteystiedot niin voit kysyä suostuuko hän kaupan purkuun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Merja_J kirjoitti:

Tervetuloa @Lassi100 minunkin puolestani Yhteisöön!

Kuten @Sekunti tuossa jo mainitsikin niin kyseessä taitaa olla meidän vuokralaitteet, jotka asiakkaan tulisi palauttaa sopimuksen päätyttyä. Syynä se, että laitteella ei tee mitään ellei ole meidän kaistaa käytössä. Ja jos taas asiakkaalla on meidän kaista, toimitetaan "härvelit" tilauksen mukana.

Silloin tällöin saamme ilmoituksia että joku myy tori.fi -ssä, huuto netissä tms meidän omistamia laitteita. Toivottavasti sinulla on myyjän yhteystiedot niin voit kysyä suostuuko hän kaupan purkuun.




Totta! Tuo on todella ärsyttävää :smileysurprised:


 


Tuo kaupan purku myyjän välillä voi tulla hyvin hankalaksi, jos mennään sääntöjen mukaisesti johon myyjä voi vedota mahdollisesti:


 


"Ei palautusoikeutta: Tori.fi-palvelun kautta hankittuihin tuotteisiin tai palveluihin ei sovellu kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus." (https://www.tori.fi/saannot.htm 3.4.2017)


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Sekunti kirjoitti:

"Ei palautusoikeutta: Tori.fi-palvelun kautta hankittuihin tuotteisiin tai palveluihin ei sovellu kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus." (https://www.tori.fi/saannot.htm 3.4.2017)


Mitenkäs Tori.fi suhtautuu varastetun tavaran myyntiin? Siitähän tässä tapauksessa on kyse.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@irritus kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:

"Ei palautusoikeutta: Tori.fi-palvelun kautta hankittuihin tuotteisiin tai palveluihin ei sovellu kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus." (https://www.tori.fi/saannot.htm 3.4.2017)




Mitenkäs Tori.fi suhtautuu varastetun tavaran myyntiin? Siitähän tässä tapauksessa on kyse.




Ei ainakaan hyvällä. Luultavammin ohjaavat tämän tapaisissa tilanteissa poliisille ja lukitsevat kyseisen tunnuksen käytön lisäselvityksiä varten :smileyindifferent:

Hei, kiitos viestistä. Tätä "virallista" tietoa odotinkin. Eli en millään saa poistettuja Soneran asetuksia laitteista.

Katson sen minun viakseni, kauppasummatkin olivat niin pieniä. Olisi pitänyt selvittää asia etukäteen.

Jos nyt tilaan itselleni Telia TV:n (Punahovintie 13, Iisalmi), niin toimisiko se näillä laitteilla?

 

Jos taas laitan laitteet uudelleen myyntiin maininnalla, että niissä on Soneran asetukset sisällä, saisiko joku teidän asiakkanne ne toimimaan?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Lassi100 kirjoitti:

Hei, kiitos viestistä. Tätä "virallista" tietoa odotinkin. Eli en millään saa poistettuja Soneran asetuksia laitteista.


Katson sen minun viakseni, kauppasummatkin olivat niin pieniä. Olisi pitänyt selvittää asia etukäteen.


Jos nyt tilaan itselleni Telia TV:n (Punahovintie 13, Iisalmi), niin toimisiko se näillä laitteilla?


 


Jos taas laitan laitteet uudelleen myyntiin maininnalla, että niissä on Soneran asetukset sisällä, saisiko joku teidän asiakkanne ne toimimaan?




Moi @Lassi100!


 


Eihän se sinun vikasi ole vaan myyjän :)


 


Kuten @Merja_J mainitsi niin asiakkaalle tulee aina uusi laite sopimuksen mukana. Suosittelisin sinua palauttamaan nuo laitteet. Myymään niitä en suosittele, koska siitä syntyy noidankehä :)

Kyllähän nuo laitteet jollain konstilla saisi toimimaan telian liittymässä mutta helpoin tapa on tilata ihan uudet laitteet ja palauttaa nuo.

Vastaa