Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nadragh
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Netflix surkea laatu PS4:llä katsottaessa

Hei. Onko kenelläkään ratkaisua seuravaan ongelmaan: Netfilixin kuvanlaatu on umpisurkea ollut viimeisen pari viikkoa PS4:llä katsottaessa. Tilaukseni on HD-laatu kahdelle laitteelle ja tätä ennen on toiminut moitteetta. Läppärillä ja puhelimella katsottaessa laatu on HD-tasoa joten jokin PS4:llä mättää ja pahasti. Kaikki yhteydet ovat WiFissä.  Olin Netflixiin yhteydessä myös ja nopeustestit ja kaikki oli kunnossa sinne suuntaan. Kaapelin nokassa näyttäisi toimivan normaalisti, katsoin yhden jakson ja oli ok.

 

Testasin PS4:llä myös Yle Areenaa ja Amazon Primeä ja molemmissa laatu oli HD-tasoa joten vika tuskin on wifissä.

12 vastausta
AnnikaJok
Telialainen
Telialainen
  • 24 custom-general.kudos
  • 63 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Ei kyllä ole tuollaista kuulunut omiin korviini. Onko sinulla Telian yhteys, jota kautta käytät wifiä? Oletko tehnyt nopeustestejä, minkälaisia nopeuksia saat? Toimiiko Netflix muilla laitteilla paitsi tuolla PS4:lla?

Nadragh
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia Viihteen kautta tulee joo. Kaikki nopeustestit näyttää 10-13mb/s joten pitäisi riittää, ainakin ennen on riittänyt. Amazon Prime ja Yle Areena tosiaan näkyy HD/hyvälatuisena joten kaistassa ei ole vikaa. Netflix toimii läppärillä ja puhelimella normalisti samassa wifissä. Yritän Netflixin uudelleenasennusta PS4:llä ja katson auttaako se mitään.

AnnikaJok
Telialainen
Telialainen
  • 24 custom-general.kudos
  • 63 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Tehdään näin. Toivottavasti tuo auttaa!

Nadragh
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Asensin eilen Netflixin uudelleen ja peräti yhden jakson sain katsottua hyvällä laadulla, tänään aamupalalla katsoin toisen jakson ja  70% ajasta laatu oli huono. En nyt keksi mitä tälle voisi tehdä :(.

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions


@Nadraghkirjoitti:

Asensin eilen Netflixin uudelleen ja peräti yhden jakson sain katsottua hyvällä laadulla, tänään aamupalalla katsoin toisen jakson ja  70% ajasta laatu oli huono. En nyt keksi mitä tälle voisi tehdä :(.


Onko kuitenkin siis niin, että jos kytket palvelureitittimestä verkkokaapelin PS4:ään, niin Netflix näkyy hyvällä laadulla koko ajan? Vaikka kaikki muut laitteet ja muut palvelut PS4:llakin toimii langattomasti normaalisti, niin tuossa voisit vielä kokeilla reitittimen resetoimista. Eli reset-kolosta pohjaan n. 10-30 sekuntia, merkistä ja mallista riippuen. Myös reitittimen asetuksista voisit huvikseen kokeilla vaihtaa langattoman verkon käyttämää kanavaa. Oletuksena valinta on automaattinen, mutta manuaalisesti voisi testata jotain kanavista 1-13.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Nadragh
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Juurikin näin. Resetoimaan en ala kun sain tuon uuden reitittimen niin sinä meni monta soittokertaa Telialle ja pari-kolme viikkoa että se alkoi toimimaan oikein. En todellakaan ala sitä rumbaa uudestaan. Kokeilen tuota kanavan vaihtoa.

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Okei, testaa kanavanvaihtoa vielä. Minkä merkkisen ja mallisen reitittimen muuten sait meiltä? Ja mikä PS4 sinulla on tarkalleen, perus, Pro, Slim tms.?

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Mika992
Vakiokalustoa
  • 84 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Onko sinulla käynnissä jokin lataus taustalla (pelin asennus tai päivitystiedosto), kun katsot Netflixiä? Se voi vaikuttaa, jos yhteys on noin hidas. Osa PS4-sovelluksista säätä kuvanlaatua nettiyhteyden nopeuden mukaan.

 

Ja jos reitittimessä on 5g-taajuinen wifi-verkko, kannattaa pleikkari yhdistää siihen, niin yhteys sopii paremmin videon toistoon.

Nadragh
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Hei. Anteeksi myöhäinen vastaamiseni, olen ollut kuumeessa. Reititin on mallia Technicolor TG799 ja PS4 on perus. Nyt pari päivää on Netflix toiminut ilman ongelmia (en ole vaihtanut kanavaa enkä löytänyt ps4 wifistä 5Ghz asetusta langattomalle verkolle), en tiedä mistä tämä ihmeparantuminen johtuu vai oliko sitten sarjan (Ghost Wars) jotain ongelmia. Nyt Bates Motellia katsonut 5 jaksoa ja kaikki hyvin näkyneet. Toivottavasti ongelmat on ohi :). Seuraan tilannetta ja palaan asiaan jos ongelmat palaavat. Kiitos avustanne.